Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آیا آزمون های کدنویسی روش خوبی برای تأیید مهارت های برنامه نویسی هستند؟

زمانی که نوبت به استخدام برنامه نویسان می رسد، استخدام کنندگان اغلب برای رسیدن به بهترین برنامه جذب استعداد تلاش می کنند. علیرغم وجود چندین آزمون برنامه نویسی آنلاین، شرکت ها نمی توانند بهترین برنامه نویس را برای نیازهای خاص خود پیدا کنند. این می تواند به دلیل نقص در فرآیند استخدام باشد. در اینجا برخی از ایرادات موجود در این فرآیند وجود دارد:

برنامه نویسان بسیار زیاد، برنامه های کاربردی بیش از حد، انتخاب استعدادهای درخشان را دشوار می کند
مصاحبه ها برای انتخاب برنامه نویسان خوب کافی نیست
برنامه نویسان حتی قادر به نوشتن کدهای اولیه نیستند
ممکن است شرکت مورد نظر دارای پرسنل منابع انسانی برای مصاحبه درست با برنامه نویسان نباشد

استخدام برنامه نویس باید مراحل زیر را داشته باشد و پس از انجام این مراحل، باید اطمینان حاصل کنید که داوطلب ظرفیت نوشتن کد را دارد.

یک مصاحبه غیر رسمی از طریق اسکایپ یا برنامه های مشابه
یک غربالگری فنی سریع برای دانستن اینکه آیا نامزد به آن نیاز دارد یا خیر
بررسی اینکه آیا برنامه نویس آنطور که ادعا می کند در برنامه نویسی مهارت دارد یا خیر
ارزیابی برای بررسی اینکه آیا نامزد با فرهنگ شرکت مطابقت دارد یا خیر

هنگامی که ارزیابی دقیق را با کمک این مراحل انجام دادید، می توانید فردی را به دست آورید که از نظر فنی شایسته، از نظر اخلاقی مناسب و از نظر فرهنگی مسئولیت پذیر باشد، البته با مهارت های ارتباطی خوب. بیشتر مصاحبه‌کنندگان ترجیح می‌دهند تست‌های کدنویسی را انجام دهند تا بتوانند شایستگی فنی افرادی را که ادعا می‌کنند در برنامه‌نویسی خبره هستند، بسنجند. شما می توانید در طول مصاحبه یک آزمون کدنویسی انجام دهید و دو ساعت به داوطلبان فرصت دهید تا تلاش و دانش خود را نشان دهند. این تست را می توان به یک سری مسائل کوچک تقسیم کرد که هر کدام سخت تر از قبلی است. وقتی این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید مهارت‌های آن‌ها را نه تنها بر اساس سطح شایستگی‌شان، بلکه در زمانی که برای تکمیل آن‌ها صرف می‌کنند، بسنجید.

یک برنامه نویس خوب به احتمال زیاد کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد تا تست ها را تمام کند، در حالی که یک برنامه نویس ناتوان حتی اولین مشکل را در بازه زمانی کامل نمی کند. هنگامی که تست های کدنویسی را انجام می دهید، مزایای زیر را خواهید داشت

شما می توانید کرم استعدادها را از هم جدا کنید

برنامه نویسان خوب می توانند مستندات کامل بنویسند. به عنوان مثال، اگر پتانسیل خوبی در یک داوطلب مشاهده کردید، می توانید او را وادار کنید تا یک آزمون واحد کاملاً خودکار انجام دهد، یک Javadoc کامل ایجاد کند و حتی قالب بندی HTML را به Javadoc اضافه کند.
به طور عمدی تست ها را سرهم می کنند تا به خودی خود معیوب باشند
اگر ترجیح می دهید تست های خودکار انجام دهید، آن را ادامه دهید. اما وقتی خودتان تست ها را طراحی می کنید، عمدا آنها را با نقص های جزئی ایجاد می کنید. یک نامزد زیرک فوراً این را تشخیص می دهد و یا می خواهد خودش نقص را اصلاح کند یا به شما اطلاع می دهد. ممکن است مسائل جزئی مانند متغیرهای گمراه کننده یا استفاده تصادفی از علامت نقل قول در طول رشته ها باشد، اما صلاحیت در شناسایی آنها نهفته است. داوطلبان حتی می توانند این نقص ها را برای تطبیق با آزمون اصلاح کنند. اگر یک برنامه نویس بخواهد به ایرادات کد تست اشاره کند، ثابت می کند که می خواهد کار با کیفیت عالی را ارائه دهد تا اینکه با کد موجود یک «ساخت» ایجاد کند.
آزمون ها می توانند مهارت های برنامه نویس را مشخص کنند
انجام تست های کدنویسی به تجزیه و تحلیل مهارت های برنامه نویس در حل مسائل به روش های مختلف کمک می کند. برای مثال، می‌توانید از برنامه‌نویس بخواهید که یک کد را با راه‌حل‌های تکراری و سپس به صورت بازگشتی تحلیل کند. یافتن راه حل های متعدد مزیتی است که از استخدام چنین برنامه نویسی به دست می آورید

نامزدی که می تواند شکست بخورد و از عامل زمان آگاه باشد

یک برنامه نویس پرشور همیشه وسواس کمال دارد و تا زمانی که برنامه نویسی اش کامل نشود آرام نمی گیرد. اگر به یک برنامه نویس برنامه ای بدهید تا روی آن کار کند، او باید عقب بنشیند و به دنبال راه حلی باشد که نه تنها قابل اجرا باشد، بلکه از نظر او کامل باشد. برخی از برنامه نویسان راه حلی را پیدا می کنند و سپس سعی می کنند آن را شکست دهند تا زمانی که کامل شود. با این حال، آنها باید از فاکتور زمان آگاه باشند و مراقب ساعت باشند تا مطمئن شوند که به موقع تمام می شوند. داوطلبانی که به دنبال یک پیشنهاد شغلی در محل هستند از انجام این کار سود می برند.

 

هنگامی که احساس کردید یک برنامه نویس آزمون شما را با موفقیت پشت سر گذاشته است، بهتر است فوراً او را استخدام کنید. چه کسی می داند؟ شاید کارفرمای بالقوه دیگری منتظر استخدام او باشد و شما او را از دست بدهید. اگر برنامه نویس امتحان را پس داده باشد، برای شرکت مناسب به نظر می رسد و رفتار او به گونه ای است که می تواند با بقیه کارمندان در دفتر ارتباط برقرار کند، طبیعتی قاطع و ذهنی تحلیلگر دارد، همراه با حل مسئله عالی. مهارت ها، سپس می توانید او را استخدام کنید. با این حال، این تست های کدنویسی هستند که پایه این کار را تعیین می کنند. بنابراین مهم است که قبل از استخدام برنامه‌نویس، تست‌های کدنویسی برای تأیید مهارت‌های برنامه‌نویس انجام دهید.

نتیجه

همیشه توصیه می‌شود که این آزمون‌های برنامه‌نویسی را به جای خانه در دفتر انجام دهید، زیرا داوطلب نمی‌تواند برای تکمیل آزمون‌های خود از کمک خارجی استفاده کند. به این ترتیب، می توانید درک کنید که وقتی برنامه نویس نتواند آزمون را در زمان تعیین شده کامل کند، برای این پست به اندازه کافی خوب نخواهد بود. پس از اتمام تست کد نویسی، کدها را به طور جدی بررسی کنید تا بدانید که آیا او موفق بوده است یا خیر. برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند این کار را در محل انجام دهند، در حالی که برخی دیگر به داوطلب اجازه می‌دهند تا در خانه شرکت کند و کد را در محیطی که راحت است بنویسد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2302

مطالب آموزشی روزهای گذشته