Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آیا وب سایت شما بیش از حد بهینه شده است؟

در مارس 2012، مت کاتس گوگل بیانیه ای عمومی داد که وب سایت های بیش از حد بهینه سازی شده را جریمه خواهند کرد. اندکی پس از آن، هزاران وبلاگ و چندین شبکه وبلاگ برجسته از گوگل حذف شدند. اکثر وبلاگ‌هایی که از فهرست گوگل حذف شده‌اند، کیفیت پایینی داشتند و از اعتبار کمی برخوردار بودند، اما حتی برخی از سایت‌هایی که رتبه صفحه بالایی داشتند، از فهرست خارج شدند. علاوه بر این، بسیاری از سایت‌ها پس از اعمال این تغییرات، شاهد کاهش رتبه‌بندی بودند، زیرا برخی از لینک‌های ورودی از دامنه‌های با کیفیت پایین آمده بودند.

بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که تا پایان سال، لینک سازی و سئو آنطور که می دانیم دیگر وجود نخواهد داشت. اگر نگران هستید که وب سایت شما تحت تأثیر آخرین حرکات گوگل قرار بگیرد، در اینجا چند تکنیک بهینه سازی بیش از حد وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید که از آنها اجتناب کنید.

کلید واژه پر کردن

اگر کلمات کلیدی موجود در تگ عنوان صفحه وب، URL و متن لنگر پیوند ورودی همه با هم مطابقت داشته باشند، به دلیل اینکه طبیعی به نظر نمی رسد، پرچم قرمز برای گوگل ایجاد می شود. برای بهترین نتایج، هنگام ایجاد لینک به سایت خود با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به جای کلمات کلیدی دقیقاً یکسان، متن لنگر لینک ورودی خود را کمی مخلوط کنید. همین امر در مورد محتوای شما نیز صدق می کند – آن را با کلمات کلیدی هدف خود پر نکنید! مطمئن شوید که محتوای شما به طور طبیعی خوانده می شود.

پیوند اداری

آیا شما صاحب شبکه ای از سایت هایی هستید که همه به هم مرتبط هستند؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید کار را با پیوندهای درونی آسان کنید زیرا گوگل شروع به کاهش ارزش این پیوندها کرده است. اگر بیش از حد به هم پیوند دهید، سایت شما ممکن است جریمه شود یا از فهرست خارج شود.

نام دامنه عمومی، غنی از کلمه کلیدی

بسیاری از بازاریابان اینترنتی، نام‌های دامنه عمومی را خریداری می‌کنند که با کلمات کلیدی که می‌خواهند سایت‌ها برای آن رتبه‌بندی کنند، مطابقت دارد. مشکل این است که وب سایت های آنها معمولاً کیفیت پایینی دارند و محتوای ارزشمندی ندارند. خرید یک نام دامنه مارک دار ایده بهتری است زیرا در دراز مدت رتبه بهتری خواهد داشت. گوگل نام دامنه های عمومی را دوست ندارد.

تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه

آیا تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه در سایت شما وجود دارد؟ در این صورت، گوگل ممکن است سایت شما را جریمه کند. اکثر محتوای ارزشمند شما باید در بالای صفحه باشد و تبلیغات باید به سمت پایین باشد.

محتوای با ارزش کافی نیست

اطمینان حاصل کنید که سایت شما محتوای غنی و ارزشمندی ارائه می دهد. در غیر این صورت، رتبه سایت شما ممکن است ضربه بخورد! در اوایل سال جاری در یک پنل SXSW، Matt Cutts به طور خاص اشاره کرد که این به‌روزرسانی‌های الگوریتم برای «همسطح کردن زمین بازی» برای سایت‌هایی با محتوای عالی اما سئوی نه چندان عالی طراحی شده‌اند. ممکن است این خبر بدی برای کسانی باشد که در طول سال‌ها سئوی خود را بهبود بخشیده‌اند، اما خبر خوبی برای بازاریابان محتوا، نویسندگان محتوا و هر کسی که در تولید محتوای با کیفیت بالا برای مخاطبان آنلاین خود تخصص دارد. فقط مطمئن شوید که محتوای تازه را به طور منظم به سایت خود اضافه کنید تا دیده شدن آن در موتورهای جستجو حفظ شود.

لینک از سایت های با کیفیت پایین

اگر سایت شما دارای لینک هایی از سایت های با کیفیت پایین است، رتبه بندی آن ممکن است شکست بخورد. بنابراین، از ابزار هوشمند بک لینک برای تجزیه و تحلیل بک لینک های خود استفاده کنید. پیوندهایی را از سایت‌هایی که از فهرست خارج شده‌اند یا نام‌گذاری اجتماعی کمی دارند یا هیچ اشاره‌ای ندارند، حذف کنید. علاوه بر این، به رتبه صفحه تمام سایت هایی که به شما لینک می دهند نگاه کنید. اگر بیشتر دامنه هایی که به شما لینک می دهند دارای رتبه صفحه n/a یا صفر هستند، باید نگران باشید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1789

مطالب آموزشی روزهای گذشته