Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

اشتباهاتی که هنگام بازاریابی اپلیکیشن های موبایل مرتکب شده اند

اگر می خواهید یک کمپین بازاریابی موفق داشته باشید، داشتن یک برنامه بازاریابی استراتژیک اپلیکیشن موبایل بسیار مهم است. تکنیک بهینه سازی اپلیکیشن های موبایل به گونه ای که در موتورهای جستجو (برنامه های موبایل) رتبه بالایی داشته باشند، بهینه سازی فروشگاه App (APO) نامیده می شود. هدف شما این است که در موتور جستجوی این فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایلی دست پیدا کنید زیرا تنها در این صورت توسط مشتریان خود شناسایی خواهید شد. درک واقعی از روند مصرف کننده و کلمات کلیدی شما عوامل بسیار مهمی هستند. یکی از اشتباهات رایج کسب‌وکارها این است که از APO به حداکثر ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و بنابراین فرصت‌هایی را که باعث می‌شود برنامه‌هایشان در میان بخش هدفشان شناسایی شود، از دست می‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، به اشتباهات رایج بازاریابان موبایل نگاهی بیندازید:

نداشتن برنامه APO مناسب

اغلب، داده های جمع آوری شده توسط بازاریابان موبایل ممکن است ناکافی باشد. این به این دلیل است که آنها یا جمع آوری اطلاعات مهم در مورد روند مصرف کنندگان را از دست می دهند یا روندها را تشخیص نمی دهند. در یک برنامه APO مناسب، باید یک عنوان مناسب برای برنامه شما، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ارائه رتبه بندی و بررسی وجود داشته باشد. تصمیم گیری در مورد عنوانی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند بسیار مهم است. به همین دلیل است که گفته می شود باید از کلمات کلیدی مناسب آگاهی داشته باشید، زیرا برای تصمیم گیری در مورد عنوان باید یک برنامه APO خوب داشته باشید.

نداشتن زمین مناسب

داشتن یک بازی موثر بسیار مهم است. چه برای ارسال پیام به یک مشتری بالقوه باشد و چه برای توسعه یک برنامه بازاریابی، باید یک طرح خوب و موثر داشته باشید. شما ممکن است در مورد برنامه خود هیجان زده باشید، اما این لزوما به این معنی نیست که مشتریان شما در مورد آن هیجان زده خواهند شد. وقتی برنامه خود را برای فروش عرضه می کنید، باید منحصر به فرد بودن آن را برجسته کنید، اما در مورد آن زیاده روی نکنید. برنامه باید پیوندی به برنامه شما، چند اسکرین شات، ویدیوهای تبلیغاتی و راه هایی داشته باشد که مشتریان شما می توانند با شما تماس بگیرند.

بازاریابی شما شما را وارد نمودارهای برتر نمی کند

هر توسعه‌دهنده‌ای می‌خواهد برنامه‌اش را در نمودارهای برتر قرار دهد. شرکت‌هایی که جیب‌های عمیقی دارند این کار را با پرداخت پول انجام می‌دهند، اما کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​ممکن است توانایی مالی برای این کار را نداشته باشند. بنابراین زمانی که یک استراتژی بازاریابی می‌سازید، مطمئن شوید که از تمام کانال‌های اصلی برای کمک به انتشار پیام استفاده می‌کند. استراتژی شما باید شامل استفاده عاقلانه از محتوا، سئو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد. اگر برنامه شما برای گروه خاصی از مخاطبان ساخته شده است، باید این واقعیت را از روز اول بازاریابی مشخص کنید.

از برنامه به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده نمی کنید

فقط به این دلیل که برنامه ای که قبلاً منتشر کرده اید موفقیت بزرگی بوده است، به این معنی نیست که برنامه ای که قرار است امروز در بازار منتشر کنید نیز پذیرفته می شود. شما باید کانال های ارتباطی را باز کنید تا مشتریانتان با شما ارتباط برقرار کنند. هنگامی که یک اپلیکیشن را منتشر می کنید، مانند ارتباط مداوم با مشتریان خود است، بنابراین از آن به طور کامل بهره برداری کنید. شما می توانید به سوالات، مسائل و پیشنهادات آنها پاسخ دهید و همیشه به نبض آنها گوش دهید.

متوجه نیستید که صنعت موبایل دائما در حال تغییر است

چهره سناریوی بازاریابی اپلیکیشن موبایل به طور مداوم در حال تغییر است و کانال های تبلیغاتی جدید همیشه در حال بررسی هستند. تعداد اپلیکیشن های جدیدی که به صورت روزانه معرفی می شوند نیز بسیار زیاد است. از کانال های جدید بهره برداری کنید و از کانال هایی که هر روز منسوخ می شوند اجتناب کنید. هر روز در لبه رقابت بمانید و قبل از ترسیم یک برنامه بازاریابی، آنچه را که در حال وقوع است مشاهده کنید.

عدم هدف گذاری صحیح

از آنجایی که کانال های تبلیغاتی زیادی وجود دارد، اطمینان از رسیدن به بخش هدف مناسب برای آژانس های بازاریابی دشوارتر می شود. عدم اطمینان از اینکه یک تبلیغ به سمت بخش هدف مناسب هدایت می شود، منجر به شکست کمپین بازاریابی می شود.

جمع آوری داده های کافی برای هدف قرار دادن افراد مناسب

اگر بازاریابان تدارکاتی برای جمع آوری داده های کافی در مورد رفتار مشتری نداشته باشند، نمی توانند برنامه بازاریابی خود را با موفقیت ترسیم کنند. این منجر به عدم دسترسی به مخاطبان دقیقی می شود که واقعاً از برنامه های تلفن همراه استفاده می کنند. جمع آوری صحیح داده ها بسیار مهم است.

هنوز هم به تکنیک های بازاریابی سنتی بستگی دارد

تکنیک‌های بازاریابی سنتی کانال‌های تبلیغاتی غیر اختصاصی تلفن همراه هستند، به عنوان مثال، کمپین‌های PPC و تبلیغات بنری آنلاین. این استراتژی‌ها ممکن است در گذشته کارساز بوده باشند، اما اکنون کارساز نخواهند بود زیرا هدف آنها تحت تأثیر قرار دادن بخش بسیار وسیعی بود. در حالی که برخی از افراد ممکن است بتوانند با پیام شما ارتباط برقرار کنند، اکثریت آنها متوجه نمی شوند که شما چه می گویید. بنابراین شما باید کمپین های موبایلی را هدف قرار دهید که با مصرف کنندگان امروزی و نیازهای آنها طنین انداز شود. شبکه‌های تبلیغاتی موبایل، پلتفرم‌های مناقصه بی‌درنگ و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی بهترین کانال‌ها برای هدف قرار دادن افراد هستند.

عدم پیگیری و بهینه سازی کمپین های بازاریابی در زمان واقعی

بررسی اثربخشی کمپین ها در فواصل به موقع ضروری است. تاکتیکی که ممکن است در زمان شروع کمپین برای اولین بار کارساز بوده باشد، ممکن است پس از چند بار اجرا چندان خوب نباشد. بازاریابان باید شخصی را استخدام کنند تا روندهای در حال تغییر در کمپین های بازاریابی را مشاهده کند و بر اساس آن تنظیم شود.

نتیجه

تصور اینکه رابط موبایل یک شکل مینیاتوری از یک دسکتاپ است یک اشتباه است. شرکت‌ها اغلب این خطا را مرتکب می‌شوند که گرافیک و طراحی فانتزی روی برنامه‌های خود دارند که بارگذاری آن را برای کاربر دشوار می‌کند. چنین برنامه‌ای حتی در اتصال‌های اینترنتی کند کار نمی‌کند، و بنابراین حتی زمانی که آن را به خوبی بازاریابی کرده‌اید، مطمئن شوید که برنامه هیچ ویژگی غیرضروری ندارد که باعث کندی آن شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2305

مطالب آموزشی روزهای گذشته