Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آموزش 7 مرحله ای برای رسیدن به سئو استاندارد

آیا از اصطلاحات تخصصی و مفاهیم پیچیده سئو ترسیده اید؟در این مقاله دوستانه ، دنیار وب شما را برای تمامی موارد شروع یک سئو استاندارد در گوگل راهنمایی میکند

در واقع موتورهای جستجو چه هستند؟

معامله بزرگ گوگل چیست؟ چه چیزی آن را از یاهو و بینگ متفاوت می کند.اساساً آنچه موتورهای جستجو انجام می دهند جمع آوری اطلاعات و محتوا از سراسر وب و ذخیره آنها در پایگاه داده است. طبق گزارش وب سایت نت مارک شیر 73 درصد از جستجوها توسط گوگل انجام می شود البته بینگ بعد از گوگل است یعنی در جایگاه دوم قرار دارد

چه چیزی یک موتور جستجو را از موتور های جستجو دیگر متفاوت می کند؟

1.اندازه پایگاه داده آنها

2.چگونه تعیین میکنند که کدام صفحات به هم ربط دارند

3.تخصص در بازار و نوع محتوا

گوگل به دلیل اندازه زیاد شاخص خود و همچنین نحوه محاسبه میزان مرتبط بودن صفحه ، بر بازار تسلط دارد.البته موتورهای جستجوی تخصصی تری نیز وجود دارند. Naver ، Baidu و Yandex نمونه هایی از موتورهای جستجو هستند که بازارهای خاصی را به ترتیب هدف قرار می دهند – کره ، چین و روسیه.واقعیت جالب: یوتیوب همچنین موتور جستجوگر است!
موتور جستجوگر گوگل چگونه کار می کند

خزیدن

تصور کنید که برای کشف کشوری ناشناخته نیاز دارید. شما در یک شهر کوچک شروع می کنید و از جاده ای عبور می کنید که شما را به شهر بعدی متصل می کند. شما راه بعدی را به شهر بعدی طی می کنید ، و جاده بعدی را پس از آن طی می کنید. اگر از هر نقطه ممکن از نقطه شروع خود عبور کنید ، در نهایت با کشف هر شهر روبرو خواهید شد.

گوگل به این ترتیب کار می کند – به جز اینکه شهرها صفحات وب هستند و جاده های متصل به آنها بک لینک هستند.

بنابراین: Google ابتدا با یک صفحه وب شروع می کند. پیوندهای این صفحات وب را پیدا کرده و آنها را دنبال می کند تا سایر صفحات وب را کشف کند. سپس تمام پیوندهای موجود در آن صفحات و صفحات بعدی و بعدی را پیدا می کند. در نهایت ، آنها تقریباً می توانند همه چیز را در وب کشف کنند.

گوگل چگونه این کار را انجام می دهد؟

از یک برنامه رایانه ای استفاده می کند که معمولاً به عنوان خزنده برای “خزیدن” یا کشف صفحات و پیوندها شناخته می شود.خزنده ها گاهی اوقات “عنکبوت” نیز خوانده می شوند – زیرا آنها نیز وب را می پرند.در سئو می خواهیم همه کارها را برای سهولت کار عنکبوت انجام دهیم. این به نوبه خود باعث می شود صفحات وب ما راحت تر خزیده شوند.

عکس ایکس ام ال عنکبوتی در گوگل - دنیار وب
انکبوت ها در گوگل

نمایه سازی

عنکبوت ها پس از یافتن صفحات در وب ، داده ها را از آنها استخراج کرده و داده ها را در پایگاه داده Google ذخیره یا “فهرست” می کنند – سپس در نتایج جستجو نشان داده می شوند.

در اینجا قسمت جالب وجود دارد: عنکبوت ها در واقع صفحات وب را به روشی که انسان مشاهده می کند مشاهده نمی کنند.

در سئو ، ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که داده هایی که گوگل پس از خزیدن در صفحات ما ایندکس می کند ، تا حد ممکن دقیق هستند. این امر احتمال نمایش آنها در نتایج جستجو را در جاهایی که ما می خواهیم بسیار بیشتر می کند.
متأسفانه ، هیچ کس دقیقاً نمی داند الگوریتم گوگل اولویت اول را دارد… به جز یک عامل مورد توافق جهانی:
گوگل به عنوان نوعی اقتدار و ارتباط ، تأکید زیادی بر پیوندها دارد
حتی به عنوان یک مبتدی ، خوشبختانه روش های زیادی وجود دارد که می توانید خود را در بازی بک لینک جلوتر از بازی قرار دهید. با دنیار وب همراه باشید به این موضوع خواهیم پرداخت.

چگونه وبسایت خود را برای گوگل بهینه کنیم؟

اکنون می دانیم که صفحات وب باید خزنده و نمایه شوند.
پاسخ را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد ، یعنی تلاش های درون صفحه ای و خارج از صفحه.
از طرف دیگر ، خارج از صفحه سئو روشی فانتزی برای گفتن “ایجاد تعداد زیادی بک لینک عالی است تا گوگل صفحه شما را قابل اعتماد بداند”.
به طور کلی ، هرچه تعداد بک لینک های بیشتر و با کیفیت شما بیشتر باشد ، صفحات شما در نتایج جستجو اولویت بیشتری دارند. ما الگوریتم گوگل را داریم که بخاطر این تشکر می کنیم.

نگران نباشید فعلا لازم نیست سر خود را به دور همه چیز بپیچید.
در اینجا یک آموزش 7 مرحله ای وجود دارد که می توانید همراه با آن به راحتی دنبال کنید که شامل هر دو عنصر ذکر شده در بالا است.

1.مردم به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟

افراد با مارک های مختلف از طریق روش های مختلف به جستجوی مارک یا تجارت شما می پردازند.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که شما در شهر تجاری هندیجان یک فروشگاه لوازم خانگی دارید. افراد می توانند به دنبال “لوازم خانگی در هندیجان” ، “فروشگاه دنیار هندیجان” یا احتمالاً حتی “فروشگاه نزدیک من” باشند.
اگرچه همه آنها به صورت متفاوتی بیان شده اند ، اما در اصل همان چیز را می پرسند.
بنابراین شروع کار با یافتن محبوب ترین راه هایی که افراد به دنبال شما هستند بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید محتوای خود را برای این عبارات (به عنوان مثال کلمات کلیدی) تهیه و بهینه سازی کنید

بنابراین اگرچه می توانیم ببینیم که “لوازم خانگی دنیار در هندیجان” در اینجا به طور واضح برنده است ، اما در واقع می تواند ماهانه چهار جستجو انجام دهد در حالی که اصطلاحات دیگر یک جستجو را انجام می دهند. در این صورت ، هیچ یک از آنها به عنوان محبوب شناخته نمی شوند.

بهترین حدس خود را در یک عبارت جستجو بزنید و آن را در وارد کنید .

از اینجا ، به ویژگی “موضوع اصلی” نگاه کنید که صفحه شماره 1 کلمه کلیدی شما را می گیرد و بهترین کلمه کلیدی را برای این صفحه نشان می دهد.

دنیار وب در گوگل
دنیار وب در گوگل

اکنون که دانستیم افراد به دنبال چه هستند ، می توانیم در وب سایت خود در اطراف “لوازم خانگی دنیار در هندیجان” محتوا ایجاد کنیم یا محتوای موجود را متناسب با این کلمات کلیدی اصلاح کنیم.

مهم: کلمات کلیدی همیشه باید به صورت صفحه به صفحه انتخاب شوند.
به عنوان مثال ، اگر چندین محصول یا خدمات می فروشید ، می خواهید کلمات کلیدی مختلفی را برای هر صفحه هدف قرار دهید. گوگل صفحات وب را رتبه بندی می کند !

2. محتوایی ایجاد کنید که جستجوگران می خواهند ببینند

می خواهید برای یک موضوع یا کلمه کلیدی رتبه بندی کنید؟ سپس ما باید محتوای خود را برای “هدف جستجو” بهینه کنیم.

جالبترین چیز اینجاست: در واقع لازم نیست که هدف جستجو را حدس بزنیم. از آنجا که الگوریتم گوگل در حال حاضر برای ارائه مرتبط ترین محتوا برای هر جستجوی جستجو کار می کند ، ما می توانیم از این به نفع خود استفاده کنیم. فقط به نتایج برتر موجود نگاه کنید تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند.

به موضوع فروشگاه دنیار فکر کنید.

من فقط با دیدن خودم به این اصطلاح نمی توانم بفهمم مردم می خواهند چه چیزی را بدانند. آیا آنها می خواهند درباره روش خرید از دنیار بیشتر بدانند؟ آیا آنها می خواهند فروشگاه خوبی پیدا کنند؟
بیایید به چند نمونه بپردازیم..

به یاد می آورید وقتی صحبت کردیم که چگونه نباید پرس و جوهای گسترده و گسترده مانند “فروشگاه دنیار را هدف قرار دهید؟ به طور کلی ، هرچه سوالی کمتر متمرکز باشد ، احتمالاً هدف جستجوی واضح تری نیز دارد.

3. عنوان جذاب انتخاب کنید

ما در مورد نحوه رتبه بندی یک صفحه وب برای کلمات کلیدی محبوب صحبت کرده ایم. اما شما فقط نمی خواهید رتبه بندی کنید ، نه؟ جستجوگران در واقع باید بر روی صفحه وب شما کلیک کنند.

بنابراین: عناوین (و توضیحات) خود را تا حد ممکن به طوری بنویسید که ارزش کلیک داشته باشند
متأسفانه ، هیچ علم دقیقی برای نوشتن برچسب ها و توضیحات جذاب وجود ندارد. این واقعاً در مورد درک مخاطب هدف شما و دانستن اینکه چه چیزی برای آنها مهم است – سپس ساختن عنوانی که باعث کلیک آنها شود.

4- URL ها را کوتاه و توصیفی نگه دارید

آدرس اینترنتی شما میتواند به این صورت باشد: 

https://www.donyarweb.ir/2018/01/15/287539884.php

یا می تواند

https://www.donyarweb.ir/bialetti-macinacaffe-review

کدام یک از کلمات کلیدی شما می خواهید با این مقاله هدف قرار دهید؟ به احتمال زیاد در نتایج جستجو روی کدام یک کلیک می کنید؟

URL های خود را تا حد ممکن کوتاه و شیرین نگه دارید

5. تصاویر خود را بهینه کنید

ممکن است کمی خسته کننده باشد ، اما اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر خود را به درستی نام ببرید.

گوگل خود اظهار می دارد که “نام پرونده می تواند سرنخ هایی را درباره موضوع تصویر به Google ارائه دهد. به عنوان مثال ، my-new-black-kitten.jpg بهتر از IMG00023 است . JPG . ”

در همین راستا ، تمام تصاویر خود را با درج برچسب های alt با توضیحات بهینه کنید.این متنی است که نشان داده می شود هر زمان که تصویر شما بارگیری نشد یا کاربر از صفحه خوان استفاده می کند در اینجا شکل ظاهری آن به شرح زیر است:
به یاد دارید که چگونه کشف کردیم عنکبوت ها تصاویر موجود در صفحات را به روشی که ما انسان می بینیم نمی بینند؟

نامگذاری آنها به گوگل کمک می کند تا تصاویر را بهتر درک کند.

همچنین ، تمام تلاش خود را انجام دهید تا اندازه و حجم تصاویر خود را تا حد ممکن پایین نگه دارید. برای این کار می توانید از وب سایت های رایگان مانند Imageoptim و Shortpixel استفاده کنید.

6. اطمینان حاصل کنید که مطالب شما آسان خوانده می شود

در به طور گسترده ای اعتقاد دارند سئو صنعت که سیگنال های کاربر بر رتبه بندی تأثیر می گذارند.

تمام تلاش خود را برای بهینه سازی مواردی مانند عنوان و برچسب های تصویر خود انجام دهید – اما به خاطر داشته باشید که تجربه کاربر نیز مهم است. اگر خواندن و هضم محتوای شما دشوار است ، خوانندگان قصد دارند آن را ترک کنند (و دلیل خوبی دارد).

استفاده از برچسب <h1> ، <h2> و <h3> در صفحات وب خود. این موارد را به عنوان یک سلسله مراتب برای محتوای خود در نظر بگیرید ، مهمترین <h1> (و فقط یک بار در هر پست استفاده می شود) و <h2> عنوان فرعی است. <h3> عنوان فرعی <h2> و غیره است.

در اینجا مثالی از ساختار عنوان وجود دارد:

H1 : دنیار وب یک شرکت طراحی وب سایت است
H2 : چرا باید از فروشگاه دنیار خرید کرد؟
H3 : آموزش سئو رایگان در دنیار وب

کلید واژه خود را از نظر استراتژیک در این برچسب ها سرصفحه قرار دهید ، اما اطمینان حاصل کنید که طبیعی به نظر می رسند – از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.

نکات اضافی برای خواندن محتوای خود:

از قالب بندی مانند پاراگراف ها ، حروف درشت و لیست ها برای تجزیه قسمتهای زیادی از نسخه استفاده کنید.
از کلمات بزرگ استفاده نکنید – بنویسید که چگونه با یک دوست صحبت می کنید. بنابراین به جای استفاده از “امکان پذیری” ، از “شانس” استفاده کنید. نوشتن در مورد ارتباطات است ، نه در مورد هوشمند نشان دادن خودتان.
ابزارهایی مانند همینگوی به تجزیه و تحلیل کپی شما و بررسی اینکه آیا به راحتی قابل فهم است کمک می کنند.
برای نشان دادن بهتر نکات و تجزیه دیوارهای متن ، تصاویر (با برچسب های alt ، با چشمک زدن) اضافه کنید.

توجه: بسیاری از نکات بالا به شدت از اصلی ما راهنمای در زمینه صفحه جستجوگرها در خلاصه شده است . برای استراتژی های عمیق تر ، بیشتر پیش بروید

7. قرار دادن بک لینک ها در وب سایت

بک لینک بسیار بسیار مهم است.
این یک پیوند ورودی از وب سایت دیگری یا ارجاع دامنه به صفحه وب مورد نظر شماست. به عنوان مثال ، وقتی وب سایت دیگری به شما پیوند می دهد ، به شما یک بک لینک می دهد.
به طور کلی ، هر SEO به شما می گوید که هرچه تعداد بک لینک های بیشتر و با کیفیت بیشتری داشته باشید ، شانس شما برای رتبه بندی یک صفحه بیشتر و بازدید بیشتری از جستجو خواهید داشت.

یافته های حاصل از ما در مطالعه مورد تقریباً یک میلیارد صفحه وب نیز از این امر پشتیبانی می کند: ما یک رابطه خطی بین تعداد دامنه های مراجعه کننده و ترافیک جستجو پیدا کردیم
بنابراین ، چگونه می توانید بک لینک ایجاد کنید؟

از افرادی که قبلاً با آنها رابطه خوبی داشته اید پیوند دریافت کنید.

به هرکسی که از قبل از طریق تجارت خود با او ارتباط دارید فکر کنید: شرکا ، سهامداران ، تأمین کنندگان ، مشتریان ، آژانس ها

بسیاری از مارک ها در وب سایت های خود با دیگران ارتباط برقرار می کنند

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1453

مطالب آموزشی روزهای گذشته