Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

به‌روزرسانی «تازه» گوگل و معنای آن برای سئو

گوگل اخیراً به‌روزرسانی موسوم به Freshness را اعلام کرده است که برای ارائه نتایج جستجوی به‌روزتر و مرتبط‌تر به کاربران ارائه شده است. به‌روزرسانی Freshness که یک بروزرسانی قبلی کافئین است، تقریباً 35٪ از جستجوها را تحت تأثیر قرار می دهد. اما به‌روزرسانی Freshness دقیقاً برای بازاریابان جستجو و آن دسته از ما که برای کسب درآمد به رتبه‌بندی بالای موتورهای جستجو اعتماد می‌کنیم، چه معنایی دارد؟

درک به روز رسانی تازه

به روز رسانی Freshness گوگل نتایج جستجوی اخیر و به موقع را در اولویت قرار می دهد. این بدان معناست که وقتی افراد اطلاعاتی در مورد موضوعات داغ جستجو می کنند، آخرین محتوای منتشر شده نشان داده می شود. محتوای تازه حتی می‌تواند بالاتر از محتوای قدیمی با لینک‌های زیاد رتبه‌بندی کند.

به گفته گوگل، جستجوهای مختلف نیاز به تازگی متفاوتی دارند. برای رویدادهای اخیر و موضوعات پرطرفدار، جستجوگران می‌خواهند آخرین اطلاعات را بیابند، که عموماً محتوایی است که فقط چند دقیقه از آن گذشته است.

هنگام جستجوی اطلاعات در مورد رویدادهایی که به طور منظم تکرار می شوند، مانند جام جهانی یا انتخابات ریاست جمهوری، اکثر کاربران می خواهند اطلاعاتی در مورد رویداد اخیر پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر به دنبال اطلاعاتی در مورد بازی های المپیک هستید، احتمالاً می خواهید در مورد المپیک 2012 لندن مطالعه کنید، نه المپیک 1964 توکیو.

حتی کاربرانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد موضوعاتی هستند که روند یا مربوط به رویدادهای فعلی نیستند، گاهی اوقات به نتایج تازه نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر در حال خرید یک خودروی جدید هستید، احتمالاً می خواهید اطلاعات به روزی در مورد برندها و مدل های موجود در بازار پیدا کنید. به‌روزرسانی Freshness Google برای ارائه جدیدترین اطلاعات مربوط به درخواست شما طراحی شده است.

برندگان و بازندگان The Freshness Update

از زمان اجرای به‌روزرسانی Freshness، نمایان بودن جستجو در بسیاری از وب‌سایت‌های اخبار، پخش، و برندهای برجسته به طور قابل توجهی بهبود یافته است. برخی از وب سایت های مهمی که در رتبه بندی بهبود یافته اند عبارتند از: Rate My Professors، Lonely Planet، Huffington Post، Daily Mail و Last.fm. طبقه بندی سایت هایی که پس از این به روز رسانی در موتورهای جستجو از دست داده اند، دشوار است، زیرا آنها در سراسر نقشه هستند، اما برخی از نمونه های خاص عبارتند از American Express، Jezebel، Comcast، و Gizmag.com.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی Freshness رتبه‌بندی سایت‌هایی را که دارای تازه‌ترین و اغلب به‌روزرسانی‌شده‌ترین محتوا هستند، بهبود بخشیده است. دیگر فقط مربوط بودن نیست. به موقع بودن نیز مهم است! بنابراین، اگر موضوع داغی در صنعت شما وجود دارد، یک پست وبلاگی در مورد آن ننویسید و سپس آن را برای اواخر هفته برنامه ریزی کنید – پست را بنویسید و بلافاصله منتشر کنید.

استراتژی های ایجاد محتوا پس از به روز رسانی

داشتن محتوای جدید وب سایت همیشه در سئو مهم بوده است، اما به روز رسانی Freshness آن را بیش از پیش به یک ضرورت تبدیل کرده است. در نهایت، هرچه بیشتر محتوا را منتشر کنید، بهتر است. محتوایی که به روندها یا رویدادهای اخیر در صنعت شما می پردازد، عملکرد خوبی خواهد داشت.

زمان بندی پست های شما نیز بسیار مهم است. اگر مقاله‌هایی درباره موضوعات داغ منتشر می‌کنید، این کار را زمانی انجام دهید که احتمالاً مردم در جستجوی آنلاین اطلاعاتی در مورد آن هستند. به عنوان مثال، اگر محتوایی را می‌نویسید که هدف آن کارکنان اداری است، آن را در ساعات کاری منتشر کنید، نه در ساعت 8 شب شنبه شب.

تنظیم منظم محتوای موجود در سایت شما نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، با بازنگری منظم توضیحات محصول، محتوای خود را تازه نگه دارید. صفحات قدیمی و ثابتی که از زمان راه اندازی سایت خود به روز نشده اند، احتمالاً به رتبه شما آسیب می رسانند، بنابراین سعی کنید به طور منظم محتوای خود را مرور کنید و از به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1836

مطالب آموزشی روزهای گذشته