Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

توسعه وب سایت: تبدیل PSD (فتوشاپ) به HTML/CSS چیست؟

فتوشاپ متداول‌ترین نرم‌افزاری است که در دنیا برای اهداف ویرایش تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار که به نام PSD نیز شناخته می شود زمانی عالی است که می خواهید عکس ها را ویرایش کنید، آن را در فرمت های مختلف ذخیره کنید و از آنها برای ایجاد طرح ها استفاده کنید.

طراح وب روی تصاویر ترجیحی کار می کند و سپس آنها را قبل از تبدیل آنها به فرمت HTML ذخیره می کند. تبدیل می تواند توسط خود طراح یا توسط کارشناسان کدنویسی انجام شود. تبدیل فایل‌های PSD به فایل‌های HTML ساده‌ترین راه برای ایجاد پویا و تعاملی تصویر استاتیک است.

روش های مختلفی برای تبدیل تصاویر از این ابزار ویرایش تصویر وجود دارد. اگر با تگ‌های HTML آشنایی دارید، می‌توانید فرآیند را با استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه، استخدام متخصصان در این زمینه یا خودکدینگ خودکار کنید. از آنجایی که نسخه های مختلفی از HTML وجود دارد، استفاده از نسخه مناسب نیز مهم است. اگر سازگاری بالاترین اولویت است، می توانید آخرین نسخه HTML را انتخاب کنید.

این کار را برای طراح وب آسان می کند که بتواند یک نمایش گرافیکی از طراحی را مشاهده کند، به خصوص که طراحی وب یک کار کاملا خلاقانه است. اگر برنامه‌نویسی مستقیماً بدون تبدیل انجام شود، می‌تواند بر جذابیت زیبایی صفحه کاملاً تأثیر بگذارد.

بیشتر در مورد اهمیت تبدیل از PSD به HTML

فایل فتوشاپ شما باید قبل از تبدیل به زبان نشانه گذاری Hyper Text به قطعات کوچک تقسیم شود (که به عنوان برش نیز شناخته می شود). زیرا انجام کار در نرم افزار به طراح آزادی و فرصت خلاقیت بیشتری می دهد. بله، این نیز به معنای بازسازی مجدد آنها در HTML است، اما به نظر می رسد تلاش ارزشش را دارد.

به جای پرش به قسمت کدگذاری، طراح می‌تواند طرح‌ها، طرح‌های رنگی مختلف را آزمایش کند و بهترین را از بین همه آنها انتخاب کند. آنها همچنین می توانند اجزای مختلف، عناصر مختلف در طراحی را امتحان کنند و ببینند که آیا آنها با یکدیگر سازگار هستند یا خیر. این بسیار ساده تر از تبدیل آنها به HTML و سپس بررسی اینکه آیا همه چیز به خوبی کار می کند یا خیر است.

بزرگترین مزیت اولین کار با فتوشاپ این است که به شما امکان می دهد جلوه های ویژه را به طراحی وب سایت خود اضافه کنید، به لطف ابزارهای پیشرفته ای که با نرم افزار دریافت می کنید. این در HTML امکان پذیر نبود زیرا افکت ها را نمی توان با کدنویسی ایجاد کرد. پس از تکمیل تصاویر موجود در نرم افزار، می توانید انتقال و تبدیل کنید. HTML فقط برای محتویات مبتنی بر متن خوب است، بقیه، شما باید روی قالب PSD کار کنید.

قبل از ورود به فرآیند واقعی تبدیل، در اینجا موارد خاصی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

نکات اصلی ساخت وب سایت را مرور کنید
تصمیم بگیرید که آیا این تبدیل را خودتان انجام می دهید یا فردی را استخدام می کنید تا آن را به صورت حرفه ای انجام دهد. نتایج مورد انتظار به شما کمک می کند تا در مورد آن تصمیم بگیرید.
تجزیه و تحلیل عمیق فایل مورد تبدیل را انجام دهید. به شما بینشی در مورد مشکلاتی می دهد که ممکن است در تبدیل ایجاد شوند یا نباشند.
در مرحله بعد، مراحل تبدیل مانند تقسیم کردن مدل، اضافه کردن کدهای CSS ضروری و غیره را سازماندهی کنید.
شما باید مطمئن شوید که محتوای وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار است و با اهداف وب سایت مطابقت دارد.
سازگاری مرورگر نیز مهم است، بنابراین طراحی را در مرورگرهای مختلف بررسی کنید.

تمایز بین انواع طرح بندی

قبل از تبدیل در مورد نوع چیدمان تصمیم بگیرید. آنها می توانند یکی از موارد زیر باشند:

فقط دسکتاپ – چیدمان ثابت خواهد شد، عرض و ارتفاع ثابت دارید.
فقط موبایل – طبیعتاً طراحی باید متناسب با اندازه صفحه نمایش گوشی هوشمند باشد
پاسخگو – طرح صفحه وب به تغییر اندازه های مختلف صفحه ادامه خواهد داد. اکثر برنامه های تلفن همراه واکنش گرا هستند، بنابراین می توانند در دستگاه های مختلف بارگذاری شوند.
Fluid – برخی از وب سایت ها می توانند هم در تلفن های همراه و هم در رایانه های رومیزی به خوبی کار کنند. آنها وب سایت های روان هستند. کاربر می تواند صفحات وب را به حداقل برساند و در صورت نیاز به صفحه نمایش کوچکتر تغییر دهد.

نتیجه

هر مرحله از تبدیل مهم است، می‌توانید برای فرآیند صحیح با اینها شروع کنید و هر طور که مناسب به نظر می‌رسید بداهه بنویسید. جنبه گرافیکی وب سایت شما فقط زمانی خوب به نظر می رسد که در قالب psd انجام شود، در حالی که HTML بخش متنی را مدیریت می کند. پس از انجام تبدیل، مطمئن شوید که هیچ اشکالی وجود ندارد و آماده خواهد شد!

فرآیند تبدیل

شرکت های تبدیل دیجیتالی وجود دارند که خدمات تبدیل ارائه می دهند. اگر این فرآیند به آرامی انجام نشود، می تواند منجر به نتایج بد شود و از این طریق، یک وب سایت ضعیف انجام شود.

1) برش فایل PSD

فرآیند تبدیل با برش دادن فایل psd شروع می شود. فایل‌های موجود در ابزار نرم‌افزار ویرایش تصویر به طور طبیعی سنگین و ثابت خواهند بود و شما نمی‌توانید آن‌طور که هست به مرورگر تبدیل کنید. شکستن به قطعات کوچکتر به تبدیل و کدنویسی کمک می کند. فایل را می توان به هدر، پاورقی و ناوبری تقسیم کرد تا کدنویسی آسان تر شود.

2) تبدیل به فایل های HTML

کدگذاری فایل های برش به زبان نشانه گذاری فرامتن مرحله بعدی است. این ممکن است مدتی طول بکشد زیرا کدنویسی سخت انجام می شود. فایل ها را در یک پوشه ذخیره کنید.

ویرایشگرهای کد رایگان و گران قیمتی وجود دارند که به شما در تبدیل فایل های psd کمک می کنند. Jedit، Notepadd++ ویرایشگرهای اصلی رایگان هستند در حالی که کارگران جدی به ویرایشگرهای کد مانند Coda، Dreamweaver و غیره گزارش می دهند. در هنگام تبدیل به نوار ناوبری و فونت های تایپوگرافی وب سایت توجه کنید.

هدف اصلی یک وب سایت جذب افراد از بخش هدف شما است. این را می توان به طور بهینه تنها زمانی انجام داد که کدنویسی معنایی SEO را درک کنید. هنگامی که برنامه نویسی با در نظر گرفتن تاکتیک های سئو انجام شد، موتور جستجو وب سایت شما را مشخص می کند. بنابراین مطمئن شوید که تگ‌های ALT، تگ‌های عنوان و توضیحات متا تگ‌ها را وارد کنید.

3) تست کد

بخش تست یکی از مهمترین جنبه های تبدیل است زیرا نمی خواهید هیچ لینک شکسته ای مانع کار وب سایت در پایان روز شود. بنابراین کد را تست کنید و آن را اعتبار سنجی کنید (با استفاده از ابزار اعتبارسنجی)، بنابراین اگر کدهای باز نشده یا غلط املایی دارید، در فرآیند تست آشکار می شود. اطمینان حاصل کنید که وب سایت با استانداردهای تعیین شده توسط کنسرسیوم جهانی وب (W3C) مطابقت دارد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2073

مطالب آموزشی روزهای گذشته