Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مزایا و معایب Ruby on Rails

زمانی که در بازار ساخت اپلیکیشن هستید، انتخاب فریمورک و ابزار مناسب همه تفاوت را ایجاد می کند. پشته های فناوری زیادی برای انتخاب وجود دارد، مانند Python، Java، PHP، Ruby و چندین مورد دیگر برای توسعه back end. مهم است که درباره مزایا و معایب هر یک از فریمورک ها بیشتر بدانید تا بدانید کدام یک برای برنامه شما مناسب است.

در این مقاله در مورد Ruby و Ruby on Rails صحبت خواهیم کرد.

یاقوت سرخ

Ruby یک زبان برنامه نویسی است که در دهه 1990 توسعه یافت و هدف اصلی این فریم ورک ارائه برنامه های کاربردی با کارایی بالا بود. نام این زبان برنامه نویسی از جواهر، روبی توسط یوخیرو ماتسوموتو گرفته شد. Ruby on Rails یا RoR در سال 2004 راه اندازی شد و بلافاصله محبوب شد. سطح عملکرد RoR همه را تحت تأثیر قرار داد که پایتون و PHP نیز این اصل را در چارچوب های خود کپی کردند.

Ruby on Rails برای توسعه سریع نرم افزار در نظر گرفته شده بود و از این رو اغلب به آن فناوری راه اندازی می گویند. این فریم ورک که بر روی مدل MVC یا Model-View-Controller کار می‌کند، اولین مورد در نوع خود بود که برای اولین بار توسعه یافت.

مدل MVC

M – مدل، که برای مدیریت داده ها و منطق تجاری است
V- نمایش برای اشیاء و ارائه های رابط کاربری گرافیکی
ج – کنترلرهایی برای مدیریت رابط کاربری و برنامه

به این صورت اتفاق می افتد:

مرورگر درخواست یک صفحه را به کنترلر روی سرور ارسال می کند

کنترلر به درخواست پاسخ می دهد و داده ها را از مدل ها بازیابی می کند

کنترلر داده ها را به View ارسال می کند

View ارائه می شود و نتیجه برای نمایش به مرورگر کاربر ارسال می شود
حقایق ذکر شده در مورد چارچوب:

RoR سرعت توسعه اپلیکیشن را بسیار افزایش داد، و سهولت توسعه اپلیکیشن تحت وب قابل توجه بود.

نقطه عطف مهم در مورد RoR زمانی بود که اپل این فریم ورک را به عنوان نصب پیش فرض خود در Mac OS X v10.5 Leopard که در سال 2006 راه اندازی شد، قرار داد.

RoR یک چارچوب متن باز است که بر روی سادگی و خروجی پالایش شده تمرکز دارد.

بسیاری از شرکت‌ها از RoR مانند GitHub، Dribble Airbnb، Groupon و غیره استفاده کردند. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا چارچوب مناسب شماست، در مورد جوانب مثبت و منفی آن بدانید.

1. کد برنامه تمیزتر با اشکالات کمتر است

RoR از یک اصل خاص پیروی می کند که بیان می کند هر قطعه کد یک ارسال واحد، معتبر و بدون ابهام در سیستم دارد. این باعث می شود کد برنامه پاک تر و باگ های کمتری داشته باشد. برای توسعه دهندگان بازسازی یا تغییر ساختار کد بسیار آسان است.

2. بسیار امن تر

مسائل امنیت سایبری یک چیز جدی است که فیبر کسب و کار را تهدید می کند. اگر به آمار اخیر در مورد جرایم سایبری نگاه کنید، وحشت زده خواهید شد. از این رو، مهم است که فناوری را انتخاب کنید که از امنیت و ایمنی کسب و کار شما محافظت کند. RoR مکانیسم هایی را ساخته است که در برابر چنین آسیب پذیری ها و سایر تهدیدات رایج محافظت می کند.

3. دارای اکوسیستم گسترده است

RoR دارای یک اکوسیستم برتر است که راه حل های عالی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند و به ساده سازی روند توسعه کمک می کند. خدمات میزبانی جواهر جامعه امکان دسترسی به تعدادی «جواهرات» را می‌دهد که می‌توانند افزونه‌ها، کتابخانه‌ها، قطعه‌ها و غیره باشند.

4. چارچوب صرفه جویی در زمان عالی

RoR با ابزارهای زیادی ادغام شده است که می تواند تجربه کدنویسی توسعه دهندگان را تسریع و ساده کند. تسلط بر این چارچوب به خودی خود آسان است، درک و باز کردن قابلیت های واقعی کمی زمان می برد. اما زمانی که این کار انجام شود، اثربخشی و سرعت توسعه اپلیکیشن را بهبود می بخشد. جامعه همچنین بسیار چشمگیر و سریع است، بنابراین همیشه ابزارهای جدیدی برای آزمایش و آزمایش وجود خواهد داشت.

5. مجموعه ای چشمگیر از ابزارها و کتابخانه ها

Ruby on Rails از نام یک جواهر نامگذاری شده است، و بنابراین می توانید چندین جواهرات ایجاد شده توسط جامعه را در کتابخانه های آنها انتظار داشته باشید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید با آنها آزمایش کنید تا به بهبود تجربه طراحی نرم افزار کمک کنید. ابزارهایی وجود دارد که می توانید در اشکال زدایی استفاده کنید، برخی برای بهینه سازی، برخی برای آزمایش محصول خود و غیره.

6. دارای پشتوانه چشمگیر استانداردهای وب است

RoR به دلیل پایبندی عالی به استانداردها و پاسخگویی به پارادایم‌های طراحی نرم‌افزار به خوبی شناخته شده است. مثال‌ها می‌توانند کدگذاری بر اساس قرارداد، DRY و الگوی رکورد فعال (این یک روش خاص برای مدیریت و مدیریت داده‌ها در پایگاه داده است)

7. دارای بهترین استانداردهای صنعت

اعتقاد بر این است که RoR یک چارچوب نظری است و توسعه‌دهنده را به روش انجام کارها راهنمایی می‌کند. یکی از ستون‌های اصلی چارچوب، اصل DRY (تکرار نکنید) است که مستلزم جداسازی واضح نگرانی‌ها و قابلیت نگهداری برنامه است. اگر می خواهید برنامه خود را مقیاس بندی کنید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و همین کار را با ویژگی های جدید و منطق تجاری گسترش دهید. آیا می دانستید که GitHub، یکی از بزرگترین مخازن کد منبع در جهان، به راحتی از طریق چارچوب RoR مدیریت می شود؟ دارای معماری پیچیده ای است که فریم ورک بدون نقص آن را مدیریت می کند.

8. سرعت توسعه شگفت انگیز است

RoR دارای یک سیستم به خوبی توسعه یافته از ماژول ها، یک سیستم مدیریت بسته کارآمد است و این اجازه می دهد تا داربست برنامه های پیچیده را در عرض چند دقیقه انجام دهید.

ماهیت رسا و مختصر Ruby و دسترسی به چندین کتابخانه منبع باز، توسعه سریع برنامه و نمونه سازی را ممکن می کند. توسعه دهندگان به راحتی می توانند منطق برنامه ها و داده ها را در کنار هم قرار دهند تا یک نمونه اولیه کاملاً کاربردی را به کار گیرند و بعداً آن را بهبود بخشند و بعداً با ویژگی های جدید گسترش دهند.
اگر RoR خیلی خوب است، معایب فریمورک چیست؟

1. سرعت و عملکرد پایین در زمان اجرا

سرعت اجرای پایین فریم‌ورک است که در مقایسه با فریم‌ورک‌های دیگر مانند Node.js و جنگو، مقیاس‌بندی برنامه‌های شما را سخت‌تر می‌کند. بنابراین اگر یک تیم مهندسی بسیار ماهر دارید می توانید مشکلات عملکرد و معماری دوره ها، سرور یا پایگاه داده را حل کنید.

2. رفع نواقص ساختاری آسان نیست

از آنجایی که Rails یک چارچوب باز است و اجزای آن به شدت به یکدیگر متصل و وابسته هستند، تصمیمات اشتباه معماری می تواند منجر به مشکلات جدی شود.

3. صاحب نظر، اما انعطاف پذیر نیست

RoR وابستگی‌ها و ماژول‌های سخت زیادی دارد، اما هنوز هم انعطاف‌پذیر نیست. توسعه‌دهندگان می‌توانند مسیریابی، انتقال داده‌ها و سایر ماژول‌های پیش‌فرض را پیکربندی کنند، بنابراین اگر با ماژول‌های پیش‌فرض مشکلی نداشته باشید، خوب خواهند بود، اما وقتی باید چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید، Ruby انتخاب خوبی نخواهد بود. فضای زیادی برای خلاقیت وجود ندارد.

روبی به طور مداوم در حال تکامل است و تغییراتی در ابزارها و کتابخانه ها نیز رخ می دهد. در حالی که ویژگی‌های قدیمی بهبود می‌یابند، ویژگی‌های جدیدی ایجاد می‌شوند و بنابراین توسعه‌دهندگان باید به‌طور منظم در جامعه باشند تا به‌روز بمانند.

4. مستندات

ممکن است بدست آوردن اسناد خوب برای جواهرات و کتابخانه های کمتر استفاده شده کمی سخت باشد. ممکن است یک مجموعه آزمایشی برای شما باقی بماند که به عنوان مستند عمل می کند، و ممکن است زمانی که به اسناد مکتوب نیاز دارید کافی نباشد.
نتیجه

RoR قطعاً در طول سال‌ها شهرت مثبتی به دست آورده است و بسیاری از پروژه‌های بزرگ هنوز به چارچوب بستگی دارند.

این چارچوب فقط برای ایجاد نمونه های اولیه، MVP ها، وب سایت های کوچک و متوسط ​​مناسب است. بنابراین در حالی که هنوز مزایا و معایب خود را دارد، همچنان می‌تواند به استارت‌آپ‌ها اجازه دهد تا محصولات خود را به سرعت راه‌اندازی کنند، تا زمانی که در محدوده چیزی که برای آن طراحی شده باقی بمانید.

لینک های جالب:

++C چیست ؟

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1985

مطالب آموزشی روزهای گذشته