Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مسئولیت اجتماعی شما به عنوان یک کارآفرین

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، مسئولیت اجتماعی دارید – شما مسئول اعمال خود در جامعه، نحوه برخورد با محیط، نحوه در نظر گرفتن احساسات مردم، از جمله مشتریان، کارمندان، فروشندگان و سهامداران خود هستید. یک کارآفرین فقط یک شرکت را اداره نمی کند، بلکه مطمئن می شود که چیزهای خوبی را برای نسل بعدی به جا می گذارد. نادیده گرفتن مسئولیت اجتماعی شرکت فورا فاجعه را به همراه دارد. اگر زمان کمی را از برنامه شلوغ خود صرف می‌کنید و آن را برای القای شیوه‌های تجارت منصفانه صرف می‌کنید، از منابع تجدیدپذیر استفاده کنید و اقدامات پایداری را برای انجام تجارت خود انجام دهید.

در اینجا چیزی است که استارباکس برای جلب اعتماد و اطمینان کارکنان خود انجام داد.
استارباکس یک طرح بیمه درمانی را برای همه کارمندان خود آغاز کرد. و جدای از آن، گزینه های سهام و طرح 401 (k) و یک برنامه جدید را ارائه کرد که به موجب آن کارگرانی که می خواستند در برنامه شهریه آنلاین دانشگاه ایالتی آریزونا تحصیل کنند، می توانند به طور رایگان تحصیل کنند زیرا استارباکس هزینه های آنها را پرداخت می کند. حتی زمانی که سرمایه گذاران شرکت را تحت فشار قرار دادند تا مزایای مراقبت های بهداشتی را کنار بگذارد، استارباکس حتی زمانی که سهام شروع به سقوط کرد، ثابت قدم بود. این در نهایت منجر به حسن نیت شرکت می شود که در آن کارکنان در شرکت وفادار و سخت کوش باقی می مانند. نتیجه – شرکت مجبور نبود زمان و هزینه ای را برای استخدام و آموزش صرف کند، در حالی که سایر زنجیره های فست فود این مزیت را نداشتند.

اکنون به شرکت دیگری نگاه کنید که واقعاً کوچک شروع به کار کرد، اما به دلیل خدمات اجتماعی خود موفق و محبوب شد. شوینده غیر آلاینده تام نتیجه تلاش مردی به نام تام چپل بود که مشتاق انجام کاری خوب برای محیط زیست و جامعه بود. این تصمیم بود که در نهایت موفقیت را برای او به ارمغان آورد و اکنون شرکت او نه تنها به دلیل فروش مواد شوینده طبیعی، بلکه برای فروش محصولات دیگری مانند خمیر دندان و دئودورانت نیز مشهور است. او همچنین کارکنان خود را تشویق کرد که در اوقات فراغت خود خدمات اجتماعی انجام دهند.

به این ترتیب، بسیاری از مشاغل دیگر در کادر “مسئولیت اجتماعی” خود کارهای زیادی انجام می دهند. آیا می‌دانستید که بسیاری از کمک‌های مالی که به سازمان‌های خیریه در سرتاسر جهان می‌آید از سوی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است؟ در واقع، بسیاری از کسب‌وکارها دیگر تمرکز خود را بر کسب وجوه نقد سرد و سخت نمی‌گذارند، بلکه وظیفه خود را نیز انجام فعالیت‌هایی قرار داده‌اند که خیر جهانی را به ارمغان می‌آورند.
چه چیزی باعث شد تا کارآفرینان به اهداف اجتماعی دست بزنند؟

نمی توان دقیقاً بیان کرد که چه زمانی و چرا کسب و کارها کشف کرده اند که انجام اهداف اجتماعی یکی از راه های جلب حمایت مردم است. اما بدون شک این یک حرکت مثبت واقعی بوده است. همچنین ممکن است به این دلیل باشد که امروز استارت آپ های زیادی دارید و بسیاری از آنها توسط ایده آلیست های جوان اداره می شوند. آنها افرادی هستند که به روشی جدید تجارت می کنند، روش های قدیمی را اصلاح می کنند و فعالیت های آنها نیز در معرض رسانه ها قرار می گیرد.

هنگامی که یک کارآفرین از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر است، به این معنی است که او نوآوری اجتماعی را هدایت می کند و برای ایجاد نوآوری در زمینه سلامت، توسعه شرکت، آموزش و محیط زیست تلاش می کند. این بدان معنا نیست که کارآفرین باید لزوماً از کسب و کار خود برای نجات گونه های در خطر انقراض یا انرژی سبز استفاده کند. اما او می تواند کسب و کار خود را به گونه ای اداره کند که روش های سبز در پیش گرفته شود و بیش از آنچه از محیط زیست می گیرد، پس بدهد. او باید چندین عامل مانند برابری اجتماعی، فقر و محیط زیست را در تصمیم گیری های تجاری در نظر بگیرد.

مراحل اصلی که می توانید برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی بردارید

هر چیزی را که می توان بازیافت کرد را به اهداف خیر بدهید. شما همیشه می توانید آنها را به سازمانی بدهید که چنین چیزهایی را جمع آوری می کند. شاید آنها این رایانه ها را به مدارس یا پرورشگاه هایی بدهند که به رایانه نیاز دارند، اما توانایی خرید آن را ندارند. به طور مشابه، شما می توانید تمام کالاهای الکترونیکی خود را به خیریه های محلی اهدا کنید. حتی می‌توانید یک سازمان غیرانتفاعی را برای شراکت انتخاب کنید، بنابراین دفعه بعد که می‌خواهید چیزی را هدیه دهید، لازم نیست وقت خود را برای جستجو تلف کنید.

شناسایی و برای ریشه کنی یک معضل اجتماعی تلاش کنید

این در واقع یکی از اولین گام ها برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی است. شما باید هر مشکلی را که کل جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد شناسایی کنید و برای رفع آن تلاش کنید. اگر مشکلی توسط شرکت شما ایجاد شده است، مطمئن شوید که آن را در اسرع وقت حذف کرده اید. به عنوان مثال، آب آلوده. سایر مسائل اجتماعی ممکن است شامل فقر، گرسنگی، آسیب های زیست محیطی، بیماری، سرکوب سیاسی و نابرابری اجتماعی باشد.

“برنامه نجات محیط زیست” را به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل کنید

پس از مدتی، مردم پیروی از قوانین فنی تمیز و سبز نگه داشتن محیط را خسته کننده می دانند. آن را به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل کنید تا افراد شما صادقانه آن را دنبال کنند. به طور مشابه، شما همچنین می توانید بازیافت را سرگرم کننده و الهام بخش کنید.
تعهد بدهید و به آن وفادار بمانید

اگر متعهد به تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی هستید، مطمئن شوید که به آن وفادار می‌مانید. این بزرگترین انگیزه برای مردم شماست. آنها الهام خواهند گرفت تا در مسیر هدف اجتماعی دنبال کنند. این امر به ویژه برای مشکلات بزرگ اجتماعی مهم است زیرا باید تعهدی طولانی مدت داشته باشید و تغییر تنها در صورتی اتفاق می افتد که بی وقفه و صبورانه روی آن کار کنید. مسائل تاثیرگذار در جامعه را در نظر بگیرید و تغییراتی را برای ایجاد تغییر اعمال کنید.
در نهایت، یک علت را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید

برای ایجاد یک تغییر تأثیرگذار، می‌توانید در مورد یک علت خاص تصمیم بگیرید، چیزی که واقعاً باید در جامعه تغییر کند و با تمرکز کامل پیش بروید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2199

مطالب آموزشی روزهای گذشته