Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مهم ترین فناوری ها برای توسعه وب

فناوری های توسعه وب همچنان در حال تغییر و حذف تدریجی هستند. موارد جدید همیشه وارد می شوند در حالی که بیشتر موارد قدیمی منسوخ می شوند. با این حال، هنوز برخی از فناوری های وب وجود دارند که هنوز محبوب هستند. اگرچه باید از آخرین روندها آگاه باشید، اما هنوز برخی از موارد قدیمی وجود دارند که هنوز با موفقیت اجرا می شوند و در بین توسعه دهندگان بسیار محبوب هستند:
فن آوری های سمت سرور

PHP

برنامه نویسی PHP یک زبان اسکریپت سرور است که به عنوان یک ابزار مهم در ایجاد صفحات وب پویا عمل می کند. PHP را می توان مستقیماً جاسازی کرد و این ظرفیت را دارد که با کد HTML به خوبی کار کند. PHP به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد زیرا راه حلی مقرون به صرفه است زیرا بسیاری از نرم افزارهای مرتبط رایگان هستند. همچنین انتخاب محبوبی در بین مشاغل کوچک و بزرگ است زیرا می تواند وب سایت هایی را بسته به نیازهای هر صنعت ایجاد کند ، اعم از سایت های وبلاگ ، وب سایت های تجارت الکترونیک ، وب سایت های اجتماعی و سایت های تجارت الکترونیکی بزرگ با سبد خرید. توسعه وب با PHP به لطف فرمت زبان مختصر و توانایی آن برای دسترسی به ابزارهای مهمی مانند Google Maps آسان است. همه ابزارها این امکان را ندارند. پر درپوش PHP این است که دارای یک ویژگی امنیتی داخلی است که از آن در برابر هر گونه حملات مخرب محافظت می کند.

ASP.NET

ASP.NET یا Active Server Pages.NET که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است ابزار مهمی برای ایجاد وب سایت است و از این رو بخشی جدایی ناپذیر از چارچوب دات نت را تشکیل می دهد. از آنجایی که این فناوری سمت سرور نیز می باشد، می توانید از آن برای ساخت فناوری ها و وب سایت های قدرتمند استفاده کنید. اگر فناوری می خواهید که به شما کمک کند صفحه وب خود را به طور منظم و خودکار به روز رسانی و اصلاح کنید، ASP.NET ایده آل خواهد بود. وب سایت های بزرگ تجارت الکترونیک مانند Amazon.com و Ebay.com از ASP.NET زیرا توسعه دهنده می تواند کد منبع را روی خود سرور اجرا کند.

پایتون به عنوان ابزار توسعه وب

پایتون نیز یک ابزار توسعه وب سمت سرور است، اما در مرورگر وب استفاده نمی شود. بسیاری از توسعه دهندگانی که از این ابزار توسعه استفاده می کنند، از آن به عنوان ترکیبی با جاوا اسکریپت استفاده می کنند. در حالی که پایتون برای سمت سرور مناسب است، جاوا اسکریپت را می توان در هر کدام از مرورگرهای وب که از آن استفاده می کنید دانلود کرد و در آنجا اجرا کرد.

یاقوت سرخ

Ruby منبع باز است، به صورت رایگان در وب در دسترس است و کاملاً یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که در سال 1993 تأسیس شد. این زبان مانند سایر برنامه های سمت سرور مانند Python، Perl و Smalltalk کار می کند. توسعه دهندگان از Ruby برای نوشتن اسکریپت های Common Gateway Interface (CGI) استفاده می کنند و از آنجایی که تمیز، ساده و آسان برای استفاده است، بسیار محبوب است. روبی مقیاس پذیر است و می تواند برای برنامه های کاربردی اینترنت و اینترانت استفاده شود.
ابزارهای توسعه وب سمت مشتری

HTML

برخی از مردم ممکن است فکر کنند که HTML چیزی مربوط به گذشته است، اما آیا واقعا اینطور است؟ قطعاً خیر، زیرا هنوز هم یک فناوری وب در سمت مشتری بسیار مهم است. بنابراین، HTML نیازی به معرفی خاصی ندارد و توسعه دهندگان وب دائماً از آن با CSS یا Cascading Style Sheets و جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب پویا و قالب بندی صفحات وب به هر شکلی که می خواهند استفاده می کنند. آزادی با HTML، آن را به ابزاری دائماً مورد تقاضا برای مشاغل کوچک و در حال رشد تبدیل می کند، زیرا استفاده از آن آسان است، برای موتورهای جستجو مناسب است و بسیاری از مرورگرها از آن پشتیبانی می کنند، و مهمتر از همه، HTML رایگان است. ابزارهای توسعه مانند FrontPage و DreamWeaver از HTML پشتیبانی می کنند.

CSS

CSS یا Cascading Style Sheets بسیار محبوب هستند زیرا امکان بارگذاری سریع صفحه را فراهم می کنند و هنگام ایجاد صفحات وب دارای طرح بندی ها، سبک ها، رنگ ها و فونت های مختلفی هستند. چرا توسعه دهندگان CSS را انتخاب می کنند این است که تغییر طراحی و چیدمان وب سایت بسیار آسان است و در دراز مدت آن را انعطاف پذیر می کند. تنها عیب CSS این است که در مرورگرهای مختلف به روش های مختلف کار می کند.

AJAX

AJAX یا جاوا اسکریپت و XML ناهمزمان توسط سازمان های خصوصی استفاده می شود که می خواهند برنامه های وب خود را برای هدف خود ایجاد کنند. دلیل اصلی AJAX این است که پایدار است و از این رو، موارد تصادف بسیار کم است. صفحات وب ایجاد شده از طریق AJAX سریع بارگیری و بارگیری می شوند زیرا داده ها به سرعت بافر می شوند. AJAX اگرچه یک نرم افزار توسعه دهنده برنامه منبع باز است، اما امکان تراکنش های امن بین مشتری و سرور را نیز فراهم می کند.

AngularJS

AngularJS همچنین یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای برنامه‌های کاربردی وب‌سایت است، زیرا استفاده از آن آسان است و مانند برخی از فناوری‌های جدید اصلاً وقت‌گیر نیست. یکی دیگر از ویژگی های جذاب AngularJS این است که با ویژگی های زیادی تعبیه شده است، اما برای انجام کار به کد کمتری نیاز دارد. این باعث می شود که استرس کمتری برای توسعه دهنده داشته باشد.
فن آوری های پایگاه داده

MySQL

برخی از توسعه دهندگان هنوز MySQL را تضمین می کنند زیرا نصب آن آسان است و حتی استفاده از آن آسان تر است. شما می توانید چندین ابزار شخص ثالث را به ابزار اضافه کنید و اگر در عملکرد آنها شک دارید، می توانید با جامعه عظیم حامیانی که آماده کمک به یکدیگر هستند تماس بگیرید. حتی پس از اینکه Oracle MySQL را خریداری کرد ، همچنان منبع باز است، و اگرچه کد رایگان است، بسته به استفاده و نیاز شما، باید پرداخت کنید.

مایکروسافت SQL Server

Microsoft SQL Server نیز در بین توسعه دهندگان محبوب است زیرا سریع و مقرون به صرفه است. واقعیت قابل توجه دیگر این است که می توانید از تعداد “n” منابع موجود در وب استفاده کنید و آن را به یکی از ساده ترین ابزارهای توسعه وب در اطراف تبدیل کنید. از آنجایی که با تنظیمات امنیتی ویندوز سرور ادغام شده است، می توانید آن را به سرعت بر روی سرور موجود نصب کنید. این یک پلت فرم پایگاه داده ایمن است که عملاً هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. همچنین مایکروسافت SQL Server دارای کمترین تعداد آسیب پذیری است زیرا دائماً ایمن می شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2206

مطالب آموزشی روزهای گذشته