Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

نحوه ایجاد یک وب سایت مختصر

به دنبال توسعه یک وب سایت قاتل هستید؟ آیا می خواهید بدانید اولین کاری که باید هنگام ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود انجام دهید چیست؟ این یک وب سایت مختصر است زیرا ستون فقرات پروژه شما است. دستورالعملی که با آن می دانید چگونه کار را ادامه دهید، چه چیزی را شامل شود، چه چیزی را نباید و غیره.

خلاصه وب سایت چیزی است که باید در مورد آن فکر جدی کنید زیرا نقطه عطفی است که از طریق آن کار می کنید. بنابراین قبل از استخدام یک آژانس وب، مهم است که یک خلاصه بسیار دقیق ترسیم کنید تا بدانید که هدف شما از یک وب سایت چیست.

هنگام ایجاد یک وب سایت مختصر، مهم است که این نکات را در نظر بگیرید:

1) هدف کسب و کار چیست؟

البته، دلیل اصلی درخواست هر کسب و کار برای یک وب سایت این است که می خواهند افراد بیشتری را جذب کنند و فروش بیشتری داشته باشند. اما دلایل خاصی وجود دارد که باید برجسته شوند. هرچه دقیق تر باشند، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

بنابراین اهداف روشنی در مورد آنچه از یک وب سایت جدید نیاز دارید داشته باشید، زیرا باید آن را برای آژانس توضیح دهید. در واقع، این احتمالاً باید یکی از اولین جملات در خلاصه باشد. در مرحله بعد، می توانید اهدافی را برای پروژه خود تعیین کنید. آیا به دنبال افزایش فروش، جذب ترافیک بیشتر، جستجو برای تبدیل هستید؟


2) تجارت را توضیح دهید

طراح باید بداند که کسب و کار شما دقیقاً در چه زمینه ای است، چگونه انجام می شود، اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شما چیست، برند چگونه باید به تصویر کشیده شود و شرکت به کجا می رود؟ هنگام تهیه خلاصه باید به این سؤالات پاسخ دهید:

چه چیزی در شغلت طبیعی است؟
محصولات و خدمات چیست؟
چه مدت است که این شرکت در کسب و کار بوده است؟
چشم انداز چیست و چگونه شرکت در حال برنامه ریزی برای ارتقای خود در 5 سال آینده یا بیشتر است؟
گردش مالی سالانه چقدر است؟
رقبای اصلی چه کسانی هستند و چگونه خودشان را به صورت آنلاین بازاریابی می کنند و میزان موفقیت وب سایت هایشان چیست؟

3) نیاز به وب سایت

آیا به دنبال یک وب سایت جدید و جدید هستید یا یک وب سایت قدیمی را بازسازی کنید؟ اگر این نسخه اصلاحی نسخه قدیمی است، باید در مورد تغییرات، طراحی، محتوا و غیره دقیق باشید. اینها تنها بخشی از سؤالاتی است که در این بخش از خلاصه وب سایت به آنها پرداخته خواهد شد.

4) ویژگی های مورد نیاز در داخل وب سایت</strong

در مورد ویژگی ها و عملکردهای مهم وب سایت (با آژانسی که قصد استخدام آن را دارید) بحث کنید. در اینجا برخی از عملکردهای مهمی که به طور ایده آل باید در خلاصه گنجانده شوند آورده شده است:

گالری
جعبه جستجو
ادغام با سیستم های موجود
تشکیل می دهد
نقشه های گوگل
رسانه های اجتماعی
وبلاگ
خبرنامه ها
عضویت
تجارت الکترونیک
لغزنده ها

5) افرادی که شما را هدف قرار می دهید

دلیل اصلی داشتن یک وب سایت این است که افراد به آن مراجعه کنند. اینها کاربران شما هستند و بسته به سن، ترجیحات، سبک زندگی، موقعیت جغرافیایی و غیره، گروه خاصی از افراد را هدف قرار خواهید داد.
خلاصه وب سایت می تواند ماکتی از نمایه آنها ایجاد کند تا بیشتر در مورد آنها و نیازهای آنها بدانید. به عنوان مثال، این به شما کمک می کند تا تمرکز کنید که چرا آنها باید از وب سایت شما بازدید کنند. این می تواند تحقیق، اطلاعات، دانلود چیزی، خرید، مقایسه، سرگرمی، اخبار و غیره باشد.

6) محتوایی که باید وارد شود

یک محتوای مهم خلاصه وب سایت، خود محتوا است. شاید لازم باشد محتوای قدیمی وب‌سایت را مرور کنید و در مورد چگونگی توسعه و ایجاد محتوای جدید بحث کنید. و البته، در مورد تصاویر، گرافیک و محتوای چندرسانه ای که قرار است درج شود و محل قرارگیری آنها مشخص باشد. همچنین می‌توانید نوع محتوایی که باید در وب‌سایت قرار گیرد، تعداد وبلاگ‌ها و نویسندگان/نویسندگان، در صورت تمایل، ذکر کنید. اگر نه، آژانس همیشه می تواند به شما در انتخاب نویسنده کمک کند. نکته اصلی این بحث باید در مختصر ذکر شود.

7) طراحی

خلاصه باید شامل جزئیات طراحی وب سایت باشد. مهم است که رنگ ها و تصاویر برند خود را در طراحی به تصویر بکشید و ترکیب رنگ ها باید با اهداف و آرزوهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. عملاً هر چیزی که در وب سایت می بینید در مورد طراحی است، بنابراین در خلاصه آن را به وضوح ذکر کنید.

خلاصه طراحی وب سایت در مورد موارد زیر صحبت خواهد کرد:

USP شرکت شما
ویژگی های اصلی که شرکت شما را تعریف می کند
برجسته کردن ارزش های شرکت

8) تعمیر و نگهداری

جزئیات نگهداری وب سایت باید در خلاصه ذکر شود. پشتیبانی تعمیر و نگهداری همچنین پشتیبان گیری، امنیت، به روز رسانی منظم و غیره را پوشش می دهد. نگهداری وب سایت البته به اندازه سایت، ساختار آن، سرور میزبان و غیره بستگی دارد.
چه کسی تعمیر و نگهداری مداوم را انجام خواهد داد؟
هر چند وقت یکبار نیاز به به روز رسانی وب سایت دارید؟
ارائه دهنده ابر چه کسی خواهد بود؟

9) الزامات فنی

این مهم است که بدانید چه نوع وب سایتی مورد نیاز است، پلتفرم مورد نیاز برای استفاده، اینترانت یا یک وب سایت معمولی که بر روی پلتفرم مورد نظر شما میزبانی می شود. اگر وب سایت شما برای افراد دارای تحرک محدود، به عنوان مثال، افراد با مشکلات یادگیری، کم شنوایی و نابینایان در نظر گرفته شده است، تعدادی از جزئیات فنی باید پوشش داده شود. یک ارائه‌دهنده پرداخت برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی تنظیم کنید، اما این فرآیندی است که ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا نهایی شود، بنابراین در خلاصه آن را نیز ذکر کنید.

10) بودجه و جدول زمانی

و آخرین، اما قطعاً یک جنبه مهم در جدول زمانی، جزئیات بودجه و مهلت است. حفظ یک ضرب الاجل واقع بینانه برای انجام آن ایده آل خواهد بود.
افکار بسته

خلاصه یک جزء حیاتی در طراحی وب سایت است. هنگامی که برای مستندسازی الزامات مورد نیاز برای یک پروژه زمان می‌گذارید، همیشه می‌توانید از آن به عنوان یک نقطه مرجع برای داشتن یک نتیجه دلخواه استفاده کنید.

اگر از قالب مطمئن نیستید، همیشه می توانید یک قالب رایگان دانلود کنید و فقط جزئیات را پر کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و آژانس در طول پروژه راحت تر به آن مراجعه می کند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2078

مطالب آموزشی روزهای گذشته