Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

ویژگی های برتر یک استخدام کننده منابع انسانی

حضور در زمینه استخدام به این معنی است که شما در یک صنعت رقابتی هستید که در آن، اگر بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید، می توانید تجربه بسیار مفیدی داشته باشید. این یک شغل خوشحال کننده است که در آن شما همچنین می توانید تغییرات زیادی در شرکتی که در آن کار می کنید ایجاد کنید.
در اینجا برخی از ویژگی های حیاتی که یک استخدام کننده باید داشته باشد آورده شده است

ایجاد رابطه

اگر استعداد برقراری ارتباط با مردم را دارید، پس این شغل برای شما خوب است. بسته به شغل، شما این فرصت را دارید که با افراد زیادی که ممکن است صمیمی شوید و آنها را از نزدیک، گاهی اوقات شخصی، بشناسید. گاهی اوقات افراد ممکن است اطلاعات مهمی را با شما به اشتراک بگذارند، اما تنها زمانی که زمان کافی را صرف کنند و در پایان آن احساس راحتی کنند تا خود را به شما نشان دهند، از جمله نقاط قوت و ضعف خود. به همین دلیل است که گفته می شود استخدام مستلزم ایجاد روابط است. مهارت شما در ایجاد روابط در ایجاد استعدادهای عالی مفید خواهد بود.

درک کسب و کار

یک استخدام کننده منابع انسانی باید ماهیت تجارت (شرکت) را درک کند زیرا تنها در این صورت است که می تواند الزامات شرکت را درک کند. هنگامی که او با نامزدها مصاحبه می کند، می تواند مهارت های مورد نیاز برای آن کسب و کار خاص را درک کرده و تشخیص دهد.

در رسانه های اجتماعی دانا باشید

رسانه های اجتماعی Savy

زمانی که استفاده از رسانه های اجتماعی یک تابو بود، گذشته است. اکنون شرکت‌ها اصرار دارند که مهارت‌ها و شخصیت یک نامزد احتمالی را با نگاه کردن به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی او بررسی کنند. یک استخدام‌کننده به حساب‌های فیس‌بوک یا توییتر خود نگاه می‌کند تا بررسی کند که آیا حساب نامزد از خودش با آنچه که در رزومه خود نوشته است مطابقت دارد یا خیر.

مهارت های ارتباطی

داشتن مهارت ارتباطی مثال زدنی برای هر کسب و کار یا شغلی حیاتی است. به طور مشابه، استخدام کننده منابع انسانی باید قادر به برقراری ارتباط موثر باشد. ممکن است اتفاق بیفتد که با استعداد خوبی روبرو شده اید که به نظر می رسد مهارت های عالی دارد. با این حال، ممکن است در حال حاضر به او نیاز نداشته باشید زیرا این پست خالی نیست. چگونه او را رد خواهید کرد؟ داشتن استعداد عالی در گفتن مودبانه که در آن زمان به مهارت های او نیاز نخواهید داشت بسیار مهم است.

مهارت های مدیریت زمان

انتظار می رود که استخدام کنندگان منابع انسانی در مدیریت زمان خود ماهر باشند. آنها باید بدانند اولویت‌هایشان کجاست و چگونه اولویت‌های کم‌اهمیت را به آخر برسانند. آنها باید یاد بگیرند که روی مهمترین آنها تمرکز کنند و صندوق ورودی خود را به گونه ای پیکربندی کنند که به مهم ترین نامه ها به ترتیب صحیح پاسخ دهند. مدیران منابع انسانی آگاه به زمان، روز خود را قبل از انجام هر کاری از قبل برنامه ریزی می کنند. آنها ممکن است مجبور شوند با مسائلی روبرو شوند که ممکن است به طور ناگهانی پیش بیایند و باید به طور کامل انجام دهند

توجه این می‌تواند باعث عدم تعادل کامل در برنامه روزانه شود، اما یک مدیر منابع انسانی خوب باید بتواند اولویت‌های خود را به ترتیب درست انجام دهد.

در انجام چند کار خوب

همانطور که قبلاً ذکر شد، یک مدیر منابع انسانی ممکن است مجبور باشد چندین پروژه را همزمان انجام دهد، بنابراین باید در انجام چند کار در حین مدیریت زمان نیز مهارت داشته باشد. او ممکن است مجبور باشد الزامات شرکتی که در آن کار می کند، مهارت های مورد نیاز برای هر نامزد و برای هر شغل را در نظر داشته باشد.

خود انضباطی

یک استخدام کننده منابع انسانی در صورتی که نظم و انضباط شخصی خوبی داشته باشد، می تواند زمان خود را به خوبی مدیریت کند. بنابراین این مهارت دیگری است که او باید داشته باشد. اگر یک استخدام‌کننده منابع انسانی ضرب‌الاجل‌های محدودی برای انجام دادن داشته باشد، در صورتی که خود انضباط خوبی داشته باشد، می‌تواند همه آنها را تکمیل کند. برخی از مدیران منابع انسانی حجم کاری سنگینی دارند که باید 14 تا 16 ساعت در روز کار کنند، آیا می توانید آن را مدیریت کنید؟

قابل اعتماد

هر شغلی نیازمند افرادی است که بتوانند قابل اعتماد باشند. به طور مشابه، یک مدیر منابع انسانی ممکن است از چندین راز شرکت مطلع باشد که باید آنها را برای خود نگه دارد. اعتبار مهم است؛ اگر از دست بدهید، همه چیز از بین رفته است، از جمله شغل شما. اگر کسی اطلاعات مهمی را با شما به اشتراک می گذارد، آن را عمومی نکنید، مگر اینکه انگیزه پنهانی وجود داشته باشد.

بی طرف باشید

هنگام جذب استعدادهای جدید در یک شرکت، ممکن است این اتفاق بیفتد که استخدام کننده با نامزدی که شخصاً او را می شناسد ملاقات کند. اما مهم این است که او بی طرف و بی طرف بماند و فقط منافع کشور را در نظر داشته باشد. او نباید کسی را فقط به این دلیل که آن شخص را می شناسد و طرفداری می کند استخدام کند.

درک و خواندن زبان بدن

یک مدیر منابع انسانی خوب می تواند تنها با مطالعه حالات چهره و حرکات افراد، آنچه را که مردم سعی در انتقال آنها دارند تفسیر کند. برخی از کاندیداها ممکن است در حالی که چهره و بیان خود را صاف نگه می‌دارند، از میان دندان‌های خود دراز می‌کشند. اما ممکن است نشانه های دیگری وجود داشته باشد که او دروغ می گوید.

مهارت های کار تیمی

از آنجایی که استخدام کننده منابع انسانی باید مطابق با الزامات شرکتی که در آن کار می کند کار کند، باید در کار تیمی عالی باشد. او ممکن است قبل از نهایی کردن یک نامزد خاص، مجبور شود با سایر استخدام‌کنندگان مشورت کند. بنابراین او باید بتواند با همه آنها ارتباط عالی برقرار کند و برای رفع سوء تفاهم ها سخت تلاش کند.

به روز شده در آخرین تکنیک های آموزشی

این وظیفه بخش منابع انسانی خواهد بود که جلسات آموزشی برای کارکنان ترتیب دهد. بنابراین مدیر منابع انسانی باید خود را در مورد آخرین مهارت های مورد نیاز در عرصه شغلی به روز نگه دارد و به کارکنان آموزش دهد که مهارت های آنها را بیشتر کند. او باید بتواند تیم خود را از نظر حرفه ای رشد دهد، بنابراین باید مانند یک مربی و یک مربی برای آنها عمل کند.

اینها تنها تعدادی از مهارت‌هایی هستند که یک استخدام‌کننده منابع انسانی باید داشته باشد، اما اینها مهم‌ترین مهارت‌های موجود در فهرست هستند. اگر مهارت های ذکر شده در بالا را داشته باشید، شکی نیست، شما یک مدیر منابع انسانی / استخدام کننده عالی خواهید بود و شرکت خود را به سمت موفقیت هدایت خواهید کرد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2278

مطالب آموزشی روزهای گذشته