Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا از ASP.NET برای برنامه های نرم افزاری سازمانی استفاده کنید؟

انتخاب پشته فناوری مناسب برای ایجاد برنامه های نرم افزاری اغلب یک چالش جدی است که توسعه دهندگان با آن مواجه هستند. پشته فناوری ترکیبی از ابزارها، چارچوب ها و زبان های برنامه نویسی است که در ایجاد برنامه های کاربردی وب استفاده می شود.

هر برنامه دارای دو مؤلفه اصلی است که به‌عنوان «طرف جلو» یا «سمت مشتری» و «پشت پایان» یا «سمت سرور» شناخته می‌شوند. اصطلاح “پشته فناوری” به این دلیل ابداع شد که لایه‌های مختلف یک برنامه واحد با کمک کدها و ماژول‌های دیگر روی هم ساخته شده‌اند.

شرکت های توسعه وب همیشه تحت فشار هستند تا بهترین و خلاقانه ترین محصولات را برای مشتریان خود تولید کنند، بنابراین هر زمان که راه حل های پیشرفته در بازار ظاهر شوند، فوراً برای مزایای آنها تحقیق می شود.

مایکروسافت چارچوب ASP.NET را برای پاسخگویی به تغییراتی که اغلب در دنیای توسعه برنامه اتفاق می‌افتد و به عنوان پاسخی به تقاضاهای دائماً در حال تغییر مشتریان خود ایجاد کرد.

درباره ASP.NET

ASP.NET یک برنامه وب منبع باز سمت سرور است که در اوایل دهه 2000 راه اندازی شد و در ویندوز اجرا می شود. این چارچوب به شما کمک می کند تا برنامه ها و وب سایت های پویا و غنی از ویژگی ها را توسعه دهید و به زودی تبدیل به بهترین فناوری اسکریپت سمت سرور در رده خود شد.

این زبان از سی شارپ به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کند و با بررسی های خطای زمان کامپایل و سیستم سخت گیرانه تایپ خود، ثابت کرده است که قدرتمندتر از جاوا اسکریپت است.

برنامه های سازمانی

برنامه‌های کاربردی سازمانی، همچنین به عنوان نرم‌افزارهای سازمانی شناخته می‌شوند، برنامه‌هایی هستند که کسب‌وکارها برای کمک به نیازهای تجاری خود از آن‌ها استفاده می‌کنند و بنابراین، مأموریت‌های حیاتی، مقیاس‌پذیر، در عین حال پیچیده و مبتنی بر مؤلفه هستند.

به عنوان یک برنامه تجاری، می توان آنها را در چندین پلتفرم برای دسترسی به شبکه های مختلف شرکتی از طریق اینترانت و اینترنت مستقر کرد. آنها از اقدامات امنیتی شدید پیروی می کنند، اما داده محور هستند و بسیار کاربر پسند هستند.

چالش اصلی در ساخت برنامه های کاربردی سازمانی این است که صدها هزار نیاز جداگانه برای بررسی وجود دارد. و یک نیاز ممکن است بر عملکرد برنامه و چندین مورد دیگر نیز تأثیر بگذارد. بنابراین عدم برآورده کردن یک نیاز، ممکن است کل پروژه را تحت تاثیر قرار دهد.
نیاز به فناوری Dot Net برای راه حل های سازمانی

برنامه‌های سازمانی نیازهای فزاینده‌ای دارند و با فناوری Microsoft Dot Net به راحتی می‌توان آنها را مدیریت کرد. تعداد زیادی از شرکت ها این را درک کرده اند و قبلاً شروع به استفاده از آن کرده اند. اینها دلایل اصلی انجام این کار هستند:

1) استفاده آسان:

این فریم ورک به عنوان یک پلتفرم منبع باز، یکی از بزرگترین کتابخانه های کلاس در زبان های برنامه نویسی را دارد و توسعه دهندگان به طور موثر از آن استفاده می کنند. همچنین امکان ادغام این با تمام پایگاه های داده وجود دارد. با API ساده شده، توسعه آسان و کمتر پیچیده است.

2) نگهداری آسان

از طریق برنامه‌نویسی شی گرا یا OOP، تولید کدهای کمتری برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر است و این امر تمیزتر و نگهداری آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. خود ASP.NET با استفاده از زبان های OOP مانند C++، C# یا VB.net نوشته شده است. برخی از توسعه دهندگان معتقدند که کنترل و آزادی بیشتری با کدها به آنها می دهد. شما کدهای قابل استفاده مجدد و چندین مؤلفه قابل استفاده مجدد دارید، بنابراین ایجاد تغییرات در برنامه آسان تر است. این فریم ورک اتصال اولیه، کامپایل JIT، خدمات کش و پشتیبانی بهینه‌سازی بومی را ارائه می‌کند و در نتیجه به عملکرد قدرتمند برنامه می‌افزاید.
3) امنیت

مایکروسافت هر لایه از پشته فناوری را برای مبارزه با آسیب‌پذیری‌های امنیتی بررسی کرده است و بنابراین به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های بسیار ایمن را ارائه دهید. و این یک موهبت است زیرا امنیت در برنامه‌های تجاری اهمیت زیادی دارد. هشدارهای فوری برای نشت حافظه، رفتارهای غیرمنتظره و حلقه های نامحدود داده می شود تا بتوانید به سرعت آنها را معکوس کنید و برنامه را ایمن کنید. اجرای امنیت شامل موارد زیر است:

احراز هویت
مجوز
محرمانه بودن
تمامیت

4) نوشتن آسان

این واقعیت که Dot Net از C پیروی می کند برنامه نویسی را آسان تر می کند.

منطق محتوا و برنامه از هم جدا هستند، بنابراین نیازی به نوشتن خطوط طولانی کد برای نوشتن برنامه های سازمانی ندارند.

و چارچوب وابسته به زبان است، و باعث می شود توسعه دهندگان از زبان برنامه نویسی انتخابی خود بسته به نیازهای پروژه استفاده کنند. توسعه صفحات وب پویا به لطف هسته ASP.NET آسان تر و انعطاف پذیر شده است.
5) دارای IDE قدرتمند است

IDE مانند ویژوال استودیو مجهز به تمام ابزارهای مورد نیاز توسعه دهندگان از جمله مقیاس پذیری است. تعدادی افزونه نیز برای طراحی، برنامه‌نویسی، آزمایش، اشکال‌زدایی و استقرار برنامه‌ها ارائه شده است که آن را بسیار بهتر از چارچوب‌هایی مانند جاوا می‌کند.

6) محیط ذخیره سازی غنی را فراهم می کند

Dot Net سه سطح کش را برای بهبود عملکرد برنامه فراهم می کند – حافظه پنهان خروجی سطح صفحه، حافظه پنهان خروجی سطح کنترل کاربر (کش کردن قطعه) و Cache API. هم ویژگی‌های ذخیره خروجی و ذخیره‌سازی قطعه‌ها تعبیه شده‌اند که به سطح عملکرد برنامه می‌افزایند. توسعه دهندگان همچنین می توانند از کش در هر لایه برنامه استفاده کنند زیرا خود API کش انعطاف پذیر است.
در هنگام استفاده از فریمورک باید چند نکته را به خاطر بسپارید

اکنون که ما دریافتیم که ASP.NET کمک بزرگی در توسعه برنامه های کاربردی سازمانی است، همچنین مهم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید. این به شما کمک می کند از عملکرد بهینه چارچوب لذت ببرید.

الف) از متغیرهای Session فقط در صورت نیاز استفاده کنید

زمانی که روی متغیرهای جلسه کار می کنید، تایم اوت معقولی را حفظ کنید. در غیر این صورت، این ها می توانند فضای قابل توجهی را در حافظه سرور اشغال کنند و ذخیره داده ها در سرور تحت تاثیر قرار گیرد. هر زمان که به آن نیاز ندارید، متغیرهای جلسه را غیرفعال کنید.

ب) تأثیر وضعیت View را به حداقل برسانید

کنترل سرور عمدتاً برای صفحاتی که داده‌ها را برای خود ارسال می‌کنند از View State استفاده می‌کند. این باعث سربار روی صفحات وب می شود و اگر می خواهید عملکرد مطلوبی داشته باشید، باید کاملاً از آن اجتناب شود. با این حال، به یاد داشته باشید که View State را به صورت دستی خاموش کنید، زیرا می تواند به طور خودکار روشن شود.

ج) تحقیقات پیشینه برای عملکرد بهتر

قبل از انتخاب چارچوب، تحقیق کنید که چگونه برای پروژه شما مناسب است. برای نگهداری کد و عملکرد بهتر، می‌توانید از رویکرد لایه‌ای استفاده کنید و لایه‌های مختلف را در دسترسی به داده، تجارت و ارائه جدا کنید.

افکار بسته

قابلیت های مایکروسافت و چارچوب آن ASP.NET را بررسی کنید. دیگر نیازی به رومینگ در طبیعت و نگرانی در مورد امنیت برنامه های خود نیست، زیرا این چارچوب به جدیدترین فناوری ها برای رسیدگی به انواع نقض های امنیتی مجهز شده است. پشتیبانی از تمام زبان های کلاس C از جمله C++ وجود دارد و همه زبان ها از کتابخانه های مشترک ASP.NET استفاده می کنند. این امر هرگونه نگرانی در مورد مسائل مربوط به سازگاری یا ادغام را کاهش می دهد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2081

مطالب آموزشی روزهای گذشته