Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا یک تیم نرم افزاری به تستر نیاز دارد؟

کمال بودن یک نرم افزار تعیین کننده موفقیت آن است و باعث می شود تیم های نرم افزاری آزمایش کننده هایی را برای اطمینان از حفظ کیفیت نرم افزار در هر نقطه عطفی استخدام کنند. در تست نرم افزار، نقش تستر اجرای نرم افزار و یافتن خطاهایی است که ممکن است وجود داشته باشد یا نباشد. خطاها شناسایی می شود و نرم افزار تصحیح می شود و دوباره برای آزمایش ارسال می شود. هنگامی که تستر برای یک نرم افزار خاص “همه روشن” را ارائه می دهد، برای کاربران نهایی منتشر می شود.

یک تستر به موفقیت یک نرم افزار کمک می کند

اثبات اینکه نرم افزار هیچ نقصی ندارد. آماده استفاده توسط مشتری می باشد
اطمینان از اعتبار و اصالت نرم افزار
کمک به شرکت در صرفه جویی در هزینه با تشخیص زودتر مشکلات حتی قبل از انتشار
هنگامی که نرم افزار تست می شود، مشتریان می توانند از کیفیت نرم افزار مطمئن شوند
وقتی مشتریان از عملکرد یک نرم افزار راضی هستند، از شرکت شکایت نمی کنند

به طور خلاصه، عملکرد تست نرم افزار این است که بررسی کند آیا نتایج انتظارات را برآورده می کند و نرم افزار حاصل عاری از باگ، ویروس و خطا است یا خیر. مهم است که نرم افزارها از نظر خطا آزمایش شوند زیرا خطاها می توانند باعث از دست دادن پول، از دست دادن زمان و حتی از دست دادن زندگی شوند. نگاهی به برخی از این خسارات ثبت شده در تاریخ بیندازید

دستگاه پرتودرمانی Therac-25 در کانادا در نتیجه یک باگ نرم افزاری دچار مشکل شد. به مردم دوز کشنده داده شد. 3 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.
یک اشکال نرم افزاری باعث خسارات هنگفتی در پرتاب ماهواره نظامی 1.2 میلیارد دلاری در سال 1999 شد. گمان می رود این پرهزینه ترین حادثه در تاریخ باشد.
نرم افزار تجزیه و تحلیل داده های مورد استفاده ناسا قادر به تشخیص حفره لایه اوزون بر فراز قطب جنوب نبود. و زمانی که سوراخ در نهایت کشف شد، توسط ناسا یا نرم افزار آنها نبود.
در سال 1994، یک پرواز در اسکاتلند و 25 مسافر و چهار خدمه در اسکاتلند به دلیل خطای سیستم کشته شد. به طور مشابه در سال 1994 سقوط ایرباس A300 خطوط هوایی چین نیز به دلیل خطای سیستمی بود و این بار علت و معلولی عظیم بود – 264 نفر کشته شدند.

ببینید، چگونه باگ‌های نرم‌افزار می‌توانند عواقب جدی ایجاد کنند. نرم افزارها باید برای باگ تست شوند. اکنون که اهمیت آزمایش را مشخص کرده ایم، اجازه دهید بررسی کنیم که آیا روند جدید آزمایش واقعاً امکان پذیر است – آزمایش خودکار . درست است، ممکن است از جهاتی در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند، اما در دراز مدت واقعاً خوب به نظر نمی رسد.
ممکن است شرکت‌ها شروع به استفاده از تست خودکار کرده باشند، و کم و بیش هر تیم چابکی شروع به استفاده از آن به یک شکل یا شکل دیگر کرده است. آنها همچنین شروع به نوشتن کدها در ساختار توسعه مدل محور کرده اند.

اگر تستر وجود نداشته باشد چه؟

در یک ساختار توسعه مبتنی بر مدل، توسعه‌دهنده کد مورد نظر خود را می‌نویسد. آنها رابط ها و نقاط ادغام را مسخره می کنند تا بتوانند کد خود را به صورت مجزا آزمایش کنند. هنگامی که آنها کد را به صورت مجزا اجرا می کنند، تست های خودکاری که به عنوان بخشی از فرآیند ساخت اجرا می کنند، هیچ یک از کدهای دیگر را در نظر نمی گیرند. اما مشکل در فرآیند تست خودکار به وجود می آید. تست خودکار دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – آزمایش را به طور خودکار انجام می دهد و توانایی های شناختی، انسانی و تحلیلی را ندارد. از آنجایی که این یک ماشین است، آزمایش خودکار فقط طبق دستورات شما انجام می شود. نه کمتر نه بیشتر. یکی دیگر از مشکلات تست خودکار این است که شما باید از آزمایش هایی که قرار است انجام دهید آگاه باشید. اگر در طول مسیر چیزی پیدا کنید که مربوط به کد شما باشد، دستگاه آن را پوشش نخواهد داد. با تست خودکار، اطلاعات خود را به صورت سیاه و سفید ساده دریافت می کنید، اما زمانی که یک تستر نرم افزار را اجرا می کند، می تواند اطلاعاتی را که به رنگ خاکستری هستند نیز جمع آوری کند.

اکثر شرکت‌ها، در تلاش برای کنترل هزینه‌ها، آزمایش‌کنندگان را استخدام نمی‌کنند. آنها از توسعه دهندگان خود انتظار دارند که قابلیت های یک تستر را نیز داشته باشند. به این ترتیب، توسعه‌دهنده فقط می‌تواند کلاه‌ها را عوض کند و نقش یک آزمایش‌کننده را در پایان هر پروژه به عهده بگیرد. در برخی پروژه‌ها، توسعه‌دهندگان باید از همان ابتدا نقش یک آزمایش‌کننده را بر عهده بگیرند. این به کشف اختلافات در ابتدا کمک می کند.
وجود تستر مزایای خود را دارد زیرا زمانی که یک نرم افزار به بازار عرضه می شود، طبیعتاً باعث می شود که کاربران در مورد عملکرد آن تردید داشته باشند. آزمایش‌کنندگان می‌توانند در جلساتی که ممکن است قبل از انتشار هر نرم‌افزار داشته باشید، مشارکت کنند. او می تواند در مورد آن صحبت کند

اشکالات و مشکلاتی که نرم افزار در هر مرحله داشت. و نحوه حل آنها
چگونه و در کجا آزمایش انجام شده است
مناطقی که آزمایش انجام شده است
وقتی سرور به تماس های کاربر پاسخ نمی دهد چه باید کرد؟
هر گونه نقص مکرر

خط پایین

تسترها در رفع اشکال متخصص هستند و هر چه زودتر مشکل را تشخیص دهند بهتر است. رفع مشکل زودتر از دیرتر ارزان تر خواهد بود. نسخه های نرم افزار دارای ضرب الاجل هستند و مشتریان اعلان های انتشار نرم افزار را دریافت می کنند. بنابراین ضروری است که نرم افزار در تاریخ موعود منتشر شود. این تنها در صورتی امکان پذیر است که نرم افزار شگفتی های لحظه آخری را در قالب باگ به شما ارائه نکند. برای اطمینان از انتشار به موقع نرم افزار، آزمایش را در هر مرحله از پروژه ادامه دهید. اگر آزمایشگر از همان ابتدا درگیر باشد، برای مقابله با اشکالات آمادگی بهتری خواهد داشت. بنابراین داشتن یک تستر داخلی در هر شرکتی مهم است. اگر نه، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار استخدام کنید که به‌عنوان تستر عمل می‌کند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2267

مطالب آموزشی روزهای گذشته