Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه فناوری اطلاعات و کسب و کار به یکدیگر وابسته شده اند؟

درست از زمانی که اینترنت مطرح شد، کسب‌وکارها سعی کردند استراتژی‌های خود را با مزایای اینترنت همسو کنند و با معرفی فناوری اطلاعات یا IT، همه چیز به شکلی جدی مطرح شد. در طول سال‌ها، صنعت فناوری اطلاعات با تحولات جدی روبه‌رو شد و به دنبال آن نوآوری‌های نوآورانه‌ای صورت گرفت تا اینکه به بخشی ضروری از تجارت تبدیل شد. و IT و تجارت هر دو به یکدیگر وابسته هستند و با یکدیگر همسو هستند تا از رشد هر دو اطمینان حاصل کنند.
در اینجا برخی از اهداف تجاری که اکثر شرکت ها برای رسیدن به آنها تلاش می کنند و چگونه فناوری اطلاعات می تواند به آنها کمک کند، آورده شده است.

بهبود خدمات مشتری

هدف هر کسب‌وکاری ارائه خدمات عالی است زیرا مشتریان از آن انتظار دارند و شرکت‌ها برای ارائه آن تلاش زیادی می‌کنند. مشتریان به خدمات سریع، صادقانه و دقیق نیاز دارند و وقتی آن را دریافت نمی کنند، دیگر وفادار نمی شوند. ارتباط سریع و پاسخگویی ضروری است.

فناوری اطلاعات از این تلاش با ارائه دسترسی یکپارچه به کانال‌های ارتباطی مختلف پشتیبانی می‌کند.

رعایت مقررات لازم

برای کسب و کارها الزامی است که خود را با انطباقات قانونی در زمان و زمانی که صادر می شوند، هماهنگ کنند. آنها نمی توانند صبر کنند زیرا ممکن است کسب و کارشان تعطیل شود. و این در مورد استانداردهای امنیت پرداخت نیز بسیار حیاتی می شود.

فناوری اطلاعات در این عرصه پشتیبانی می‌کند، زیرا هر زمان که مقررات جدیدی وضع می‌شود، امکان ایجاد تغییرات سریع را فراهم می‌کند و به‌طور یکپارچه در ارتباط با مقررات از قبل ایجاد شده کار می‌کند.

تداوم خدمات و در دسترس بودن محصول

مشتریان با شرکت هایی که فوراً خواسته های آنها را برآورده می کنند، گرم می شوند. اگر آنها نتوانند به محصولات شما دسترسی داشته باشند، احساس خواهند کرد که شما واقعا کاربر پسند نیستید و تمایل دارند به سمت مشاغلی که فوراً خواسته های آنها را برآورده می کنند، جذب شوند. تنها از طریق زیرساخت IT مناسب است که می‌توانید از آنچه در انتهای مشتری اتفاق می‌افتد مطلع شوید. روند جدید صرفاً به پرسنل فروش برای انجام فروش وابسته نیست، بلکه به فناوری نیز وابسته است.

اطمینان حاصل کنید که پروژه ها به موقع و در بودجه تحویل می شوند

فناوری اطلاعات در واقع کار را برای شرکت‌ها آسان‌تر کرده است. آنها می‌توانند از قبل بررسی کنند که آیا اهدافشان معقول است یا خیر، و اینکه آیا باید با کمک فناوری اطلاعات به اهدافی که به راحتی قابل دستیابی هستند، دست یابند. آن‌ها حتی می‌توانند مهلت‌های پروژه را تخمین بزنند و گزینه‌های معقولی را ارائه دهند که به TMM (زمان به بازار) کمک می‌کند، بنابراین شرکت‌ها می‌توانند عملاً در تاریخی که برنامه‌ریزی کرده‌اند راه‌اندازی کنند.

چالش های پیش روی همسویی فناوری اطلاعات

همه گفته‌ها و انجام‌ها، وقتی کسب‌وکار سعی می‌کند با فناوری اطلاعات هماهنگ شود، از موانعی عبور می‌کند. این ممکن است برای شرکت‌های مختلف متفاوت باشد، اما مسائلی وجود دارد که چالش‌ها ممکن است یکسان باقی بمانند. بیایید آن مناطق را بررسی کنیم:
همسویی استراتژی های کسب و کار و فناوری اطلاعات

هنگامی که فرآیندهای کسب و کار و هماهنگی یکپارچه با فناوری اطلاعات، منجر به فرآیندهای کارآمد، زمان پاسخ سریعتر، تولید محصولات و خدمات بهتر، کاهش هزینه، مدیریت زنجیره تامین بسیار کارآمد و غیره می شود. برای اطمینان از همسویی حداکثری با فناوری اطلاعات، کسب‌وکار باید استراتژی فناوری اطلاعات را همزمان با توسعه اهداف تجاری یکپارچه کند. برای اطمینان از یکپارچه بودن همسویی، هر جنبه از استراتژی فناوری اطلاعات باید از اهداف تجاری شرکت پشتیبانی کند. این به شرکت کمک می کند تا اهداف و اهداف کلیدی کسب و کار را محقق کند.

همسویی فرهنگی

جالب است که با آمدن اینترنت، مرزها کاهش یافته است و شما می توانید با افرادی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند به همان راحتی که با شخصی از دفتر خود کار می کنید، کار کنید. اما مشکل همسویی فرهنگی مطرح می شود. شخصیت افراد با عقاید مختلف باید مطابقت داشته باشد. همسویی فرهنگی مستلزم حساسیت به نگرش “تصویر بزرگ” شرکت، شخصیت های مختلف درون شرکت در مقابل گروه بزرگتر و در نهایت، به فناوری و مشکلات مرتبط با فناوری در شرکت است.

پیچیدگی در توسعه برنامه های کاربردی سفارشی نیز مشکلاتی را که شرکت های تجاری با آن مواجه هستند، افزایش داد. آنها مدل های خدمات مشترک کمتر و کمتری را حتی در زمینه منابع انسانی و مالی پیدا کردند. در واقع، برخی از قابلیت‌های زیربنایی وجود دارد که با واحدهای دیگر مشترک است، اما زمانی که تقاضا برای توسعه برنامه‌های کاربردی سفارشی افزایش یافت، چشم‌انداز معماری فناوری اطلاعات برای همگام شدن با شرایط در حال تغییر نظارتی و بازار بیش از حد کار کرد. به غیر از الزامات کلی کسب و کار، تفاوت زیادی در سایر جنبه های کسب و کار وجود داشت. و هنگامی که هزینه ها و منابع تحت فشار یا محدود شدند، بخش های فناوری اطلاعات در هر شرکت به سختی تلاش کردند تا اهداف تجاری را برآورده کنند.

تراز عملیاتی

به طور واضح، همسویی عملیاتی به این معنی است که چگونه فناوری اطلاعات به تحقق اهداف تجاری کمک می کند، یا چگونه می توان فناوری را برای رسیدن به اهداف عملکردی سوق داد. فناوری اطلاعات شکاف در فروش، بازاریابی، مالی و زنجیره تامین را پر می کند.

استخدام افراد مناسب به پیشرفت فناوری اطلاعات کمک می کند

انتصاب فرد مناسب در شرکت می تواند تعدادی از مشکلات را حل کند، به خصوص کسی که می داند مشکلات بودجه و تصمیم گیری را مدیریت کند، حوزه فناوری اطلاعات را به خوبی می شناسد و اهداف تجاری را به همان اندازه به خوبی درک می کند. او باید بتواند مسائل سیاسی درون شرکت را مدیریت کند و برای پیشبرد این امر باید از هوش تجاری و قدرت رسیدگی به چالش های یکپارچه سازی فناوری اطلاعات برخوردار باشد.

نتیجه

حالا سوال میلیون دلاری پیش می آید

کسب و کار شما چقدر هماهنگ است؟

در اینجا مولفه های اصلی که یک استراتژی کسب و کار را به درستی تراز می کنند آورده شده است

1-استراتژی کسب و کار

آیا استراتژی کسب و کار اهداف شرکت/شرکت را برآورده می کند؟ این را در نظر بگیرید.

2. قابلیت سازمانی

فرآیندها در شرکت چگونه انجام می شود. معماری منبع برای این چیست؟

3. معماری منابع

چگونه می توان منابع شرکت شما را برای تحقق اهداف شرکت از طریق قابلیت سازمانی توسعه داد

4-سیستم های مدیریتی

آیا سیستم های مدیریتی می توانند عملکرد منابع را به حداکثر پتانسیل خود برسانند؟

می‌توانید این جنبه‌ها را با تیم خود در میان بگذارید و اهمیت اینکه چگونه فناوری اطلاعات می‌تواند در همه این عرصه‌ها تغییر ایجاد کند، بررسی کنید. استراتژی‌های یک کسب‌وکار تنها در صورتی موفق خواهند شد که بتوان آن را منعطف و شکل داد تا خواسته‌ها و انتظارات آینده مشتریان را برآورده کند.

 

مطالب جالب :

چگونه فروشگاه های آنلاین مقیاس پذیر و سریع بسازیم

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2178

مطالب آموزشی روزهای گذشته