Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه مناطق زمانی مختلف را در توسعه نرم افزار مدیریت کنیم؟

یکی از چالش‌های مربوط به برون‌سپاری فراساحلی یا نزدیک‌شور، تفاوت زمان است. وقتی در محل شما ساعت 4 بعدازظهر است، در مکان دیگری زمان کاملاً متفاوتی است.

در این مقاله نکاتی در مورد نحوه مدیریت توسعه دهندگان در مناطق زمانی مختلف در جهان وجود دارد.

1) از مناطق زمانی آگاه باشید

اولین چیزی که هنگام کار با توسعه دهندگان کشورهای دیگر باید به آن توجه کرد، تفاوت در مناطق زمانی است.

این تصدیق همیشه وجود ندارد، زیرا برخی از مشتریان ممکن است تصور کنند که توسعه دهندگان در مکان های فراساحلی همزمان با تیم محلی کار می کنند.

در واقع، در اکثر نقاط جهان، ساعت کار از 09:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر است. در برخی مکان‌ها، که ممکن است از ساعت 08:00 صبح شروع شود یا در ساعت 19:00 پایان یابد.

اما زودتر از آن، یا دیرتر از آن، واقعاً قدردانی نمی شود. این یک توسعه دهنده در اوکراین، در هند، در آلمان یا در ایالات متحده آمریکا باشد. همه مایلند اوقات خصوصی خود را با خانواده، دوستان یا فقط بعد از ظهر در خانه استراحت کنند.

2) نحوه برنامه ریزی جلسات، به عنوان مثال هند، آلمان، آمریکا و غیره.

فرض کنید با هند کار می کنید.

هر از گاهی ممکن است افراد آماده باشند تا زودتر شروع کنند یا دیر کار کنند، تا ساعت 9:00 شب. با توجه به این موضوع، در اینجا چند پیشنهاد زمانی برای زمان بندی جلسات وجود دارد.

آلمان – آسان

همپوشانی زمانی در اینجا بسیار خوب است. اگر در آلمان ساعت 10 صبح است، در هند ساعت 13:30 است. بنابراین جلسات می تواند بین ساعت 10 صبح به وقت آلمان تا ساعت 3 بعد از ظهر به وقت آلمان باشد. یعنی تقریباً 5 ساعت همپوشانی زمانی. که باید بیش از اندازه کافی برای ایجاد همکاری باشد.

انگلستان – آسان

همپوشانی زمانی یک ساعت کمتر از آلمان است.

یعنی اگر در بریتانیا ساعت 10 صبح است، در هند ساعت 2:30 بعد از ظهر است. با این حال، همپوشانی زمانی حدود 4 ساعت است. که هنوز زمان کافی برای تبادل نظر در مورد الزامات توسعه نرم افزار است.

ژاپن – آسان

آلمان 3 ساعت و نیم در گذشته هند است. و ژاپن 3 ساعت و نیم در آینده در رابطه با هند است.

بنابراین وقتی در ژاپن ساعت 10 صبح است، در هند ساعت 06:30 صبح است، یعنی 3 ساعت و نیم زودتر. بنابراین برای برگزاری جلسات، آنها باید بین ساعت 12:30 بعد از ظهر در ژاپن و 6:00 بعد از ظهر به وقت ژاپن باشند.

یعنی همپوشانی 5 ساعت و نیم. این زمان برای بحث در مورد الزامات فناوری اطلاعات کافی است.

امارات متحده عربی، کشورهای حاشیه خلیج فارس – اختلاف زمانی نگران کننده نیست

فاصله زمانی تا شبه قاره فقط 2 ساعت و نیم است. پس زیاد جای نگرانی نیست.

استرالیا – مناطق زمانی بیشتر، آسان، مدیریت مورد نیاز است

استرالیا دارای 5 منطقه زمانی است. بنابراین، شرکت در استرالیا و تیم در جنوب آسیا، باید به تفاوت زمان نگاهی بیندازند.

در اینجا نمای کلی، زمانی که ساعت 10 صبح در هند است:

ساعت 11:30 صبح در جزایر کریسمس (AUS) بود، همپوشانی قابل توجهی است
ساعت 12:30 بعد از ظهر در پرث (AUS) بود که هنوز قابل توجه است. جلسات می توانند بین ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت استرالیا تا ساعت 6:00 بعد از ظهر باشد
ساعت 2 بعد از ظهر در آدلاید (AUS) خواهد بود. جلسات می توانند بین ساعت 14:00 تا 6:00 به وقت استرالیا برگزار شوند
ساعت 3:30 بعد از ظهر در کینگستون (AUS) خواهد بود. جلسات از ساعت 15:30 تا 18:00 همپوشانی زمانی کمی کمتر است، 2 ساعت و نیم در روز.

ایالات متحده – مناطق زمانی بیشتر، آسان تا متوسط، مدیریت زمان خوب مورد نیاز است

برای هند، ایالات متحده آمریکا بزرگترین بازار است. بیشتر مشتری ها آنجا می نشینند. اما همچنین منطقه زمانی بازار جهانی با بزرگترین چالش است.

دارای 7 منطقه زمانی

جلسات در هند یا صبح زود یا عصرها باید باشد.

در اینجا نمای کلی:

لس آنجلس، کالیفرنیا (در سمت چپ ترین سمت ایالات متحده آمریکا در نقشه جهان): اختلاف زمانی 12 ساعت و نیم است. بنابراین تنها زمان برای یک جلسه ساعت 8:00 صبح (مثلا امروز) در لس آنجلس است، زمانی که ساعت 8:30 بعد از ظهر است (مثلا امروز) در هند. این جلسه می تواند از ساعت 8:00 صبح (به وقت لس آنجلس) تا 09:30 صبح (به وقت لس آنجلس) ادامه یابد. بنابراین روزانه یک و نیم ساعت همپوشانی وجود دارد. بنابراین یک مدیریت زمان دقیق برای کارآمد بودن مورد نیاز است. زیرا پس از آن، توسعه دهنده در هند ممکن است بلافاصله در دسترس نباشد.
نیویورک (در سمت راست ترین سمت ایالات متحده آمریکا در نقشه جهان): اختلاف ساعت 9 ساعت و نیم است. بنابراین زمان یک جلسه می تواند بین 08:00 صبح (مثلا امروز) در نیویورک، تا 11:30 صبح به وقت نیویورک (مثلا امروز) باشد، یعنی زمان مربوطه برای هند 5:30 بعد از ظهر تا 9 خواهد بود: 00 بعد از ظهر (زمان در هند)، که قابل کنترل تر از زمان لس آنجلس است
همه مکان‌های بین لس‌آنجلس و نیویورک: جلسات باید بین ساعت 8 صبح (به وقت ایالات متحده آمریکا) تا 11:30 صبح (به وقت ایالات متحده آمریکا)، بسته به منطقه زمانی خاص برگزار شود.

به خصوص لس آنجلس می تواند چالش برانگیز باشد. چون فقط یک ساعت و نیم فرصت هست. از طرف دیگر. LA یکی از بزرگترین خریداران خدمات فناوری اطلاعات است، زیرا شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در جهان در آنجا واقع شده اند.

شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در هند دارای نوبت کاری هستند، جایی که توسعه دهندگان از ساعت 8:30 بعد از ظهر (عصر، به وقت هند)، تا ساعت 4:00 صبح یا 5:00 صبح (صبح، به وقت هند) کار خواهند کرد. اما این یک عمل است که بیشتر در شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات رایج است. اکثر شرکت های کوچک تا متوسط ​​این گزینه را ارائه نمی دهند. به‌عنوان توسعه‌دهندگان خوب، ممکن است نخواهید این ساعت‌های عجیب و غریب کار کنید.

3) از ساعت 10:00 شب تا 7:00 صبح خودداری کنید

در همه جای دنیا از ساعت 10:00 شب تا 7:00 صبح، زمان خواب یا زمان استراحت در نظر گرفته می شود.

بنابراین، همیشه بهتر است از این ساعات کاری برای توسعه دهندگان خودداری کنید، ممکن است آنها در ایالات متحده آمریکا، انگلستان، هند یا چین باشند یا (هر کشور دیگری را وارد کنید).

4) بار زود آمدن یا دیر آمدن را به اشتراک بگذارید

برای نشان دادن اینکه زمان تک تک اعضای تیم در سراسر جهان ارزشمند است، باید بار دیر آمدن یا دیر آمدن را تقسیم کرد.

به عنوان مثال، در یک روز در هفته، یکی از توسعه دهندگان در هند می تواند تصمیم بگیرد که تا ساعت 10:30 شب بماند. بنابراین برای عضو تیم در کالیفرنیا برای مثال آسان تر خواهد بود، به طوری که آنها می توانند ساعات عادی کار کنند و می توانند در ساعت 09:00 صبح به دفتر مراجعه کنند.

در یک روز دیگر از هفته، عضو تیم در کالیفرنیا می‌تواند تصمیم بگیرد که ساعت 06:00 صبح زود به دفتر بیاید تا توسعه‌دهنده در هند بتواند در ساعت 6:00 بعد از ظهر در ساعات کاری معمولی کار کند.

5) از جلسات خیلی دیر و خیلی زود خودداری کنید

حتی اگر از برخی افراد خواسته شود تا دیروقت بیدار بمانند یا خیلی زود بیدار شوند. با خودت روراست باش. شما نمی خواهید آنقدر زود بیایید یا تا دیروقت بیدار بمانید.

بنابراین سعی کنید از این عمل حداکثر اجتناب کنید.

جلسات را در زمان های همپوشانی مربوطه که در بند 2 این ماده ذکر شده است، برنامه ریزی کنید.

6) اجازه دهید از خانه به جلسه بپیوندید

در صورتی که جلسات خیلی زود یا خیلی دیر برگزار شود، این کمک بزرگی خواهد بود که به برنامه‌نویس اجازه دهید از خانه به جلسه بپیوندد.

در خانه، اتصال اینترنت ممکن است چندان خوب نباشد. بنابراین حداکثر یک تماس صوتی یا چت امکان پذیر است. اما معمولاً هنگامی که توسعه‌دهندگان از خانه او می‌پیوندند، اشتراک‌گذاری صفحه یا موارد مشابه ممکن است پشتیبانی نشود.

7) از درخواست پاسخ فوری خودداری کنید

همه در این مورد تجربه دارند. یک نفر فوراً چیزی می خواهد، و باید به نوعی تقلا کند تا جوابش را بدهد.

به خصوص، زمانی که همپوشانی زمانی زیادی وجود ندارد، باید از درخواست پاسخ فوری اجتناب کرد. مگر اینکه مثل امارات و آلمان و هند باشد. ممکن است زمان کافی در دسترس باشد. در اختلاف زمانی بین لس آنجلس و هند اینطور نیست. برای دریافت پاسخ، ممکن است لازم باشد تا روز بعد صبر کنید.

اگر موضوع فوری است، سعی کنید جلسه را یک روز قبل برنامه ریزی کنید.

8) ساعت تابستانی را بررسی کنید

با این حال، در کشورهای دیگر، دو بار در سال تغییر در زمان وجود دارد. جایی که ساعت یک ساعت حرکت می کند.

برای آلمان زمان در پایان مارس سال تغییر می کند، سپس اختلاف ساعت به هند از 4 ساعت و نیم به 3 ساعت و نیم تغییر می کند.

این مهم است که در نظر گرفته شود زیرا زمان ملاقات بر این اساس تغییر می کند.

بنابراین اگر در نظر گرفته نشود، یک مهمانی ممکن است یک ساعت تاخیر داشته باشد یا یک ساعت زودتر، با توجه به جایی که فرد می نشیند.

به جز آلمان، کشورهای دیگری نیز وجود دارند که این روش را دارند.

بنابراین همیشه «ساعت تابستانی + کشور» را در گوگل جستجو کنید تا از اقدامات خاص کشورها در این زمینه مطلع شوید.

9) تعطیلات رسمی را در نظر داشته باشید

خوب است یک لیست تعطیلات برای هر دو کشور تهیه کنید. به طوری که هر گروه (در هند و آلمان) یک نمای کلی از زمان رفتن افراد به مرخصی دارند.

در کرالا، ایالتی در هند، مهم‌ترین تعطیلات رسمی آنام است که به احتمال زیاد بیشتر از آن اطلاعی ندارند. کریسمس و عید پاک، از سوی دیگر، آشکار است.

هر منطقه در جهان تعطیلات رسمی دیگری دارد. آنها را یادداشت کنید.

10) از ساعت دیواری و ابزار آنلاین استفاده کنید

ساعت‌های دیواری مختلف که زمان را در لس‌آنجلس، توکیو، برلین و دهلی نو نشان می‌دهند، هنوز بهترین راه برای داشتن یک نمای کلی ساده و سریع برای دانستن اینکه زمان در حال حاضر کجاست، هستند.

همچنین ماشین‌حساب‌های آنلاین رایگان منطقه زمانی وجود دارد که می‌تواند هنگام برنامه‌ریزی جلسات مفید باشد.

۱۱) مراقب سلامتی خود باشید

سالم ماندن باید برای تک تک افراد تیم اولویت باشد، ممکن است در هند یا هر جای دیگری در جهان باشند.

باید تلاش آگاهانه ای برای بالا نگه داشتن سطح سلامت وجود داشته باشد. به خصوص با درک این موضوع که مناطق زمانی یک چالش هستند و نباید به راحتی به تیم Offshore یا Nearshore منتقل شوند.

12) از مدیریت خرد اجتناب کنید

به خصوص در کارهای خلاقانه، مانند توسعه نرم افزار، مدیریت خرد معنایی ندارد.

بهتر است به توسعه دهندگان فضا داده شود. به خصوص اگر آنها را از پشت میز نمی بینید.

13) در صورت نیاز بیش از حد ارتباط برقرار کنید (مخصوصاً در ابتدا)

برقراری ارتباط، زمانی که شخصی در حال کار است، زمانی که شخصی به تعطیلات می رود، و غیره بسیار مهم است. ممکن است همه اعضای تیم بلافاصله این اطلاعات را نداشته باشند. بنابراین آنها ممکن است تعجب کنند که چرا راکش روی میز نبود، وقتی چهارشنبه بود، در واقع او یک روز برای آن روز مرخصی گرفته بود.

این به ایجاد اعتماد کمک می کند.

14) از ابزار مناسب استفاده کنید

امروزه ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای استفاده برای همکاری در سرتاسر جهان وجود دارد.

اینها هستند:

الف) اسکایپ (تماس تصویری)
ب) Slack (چت آنلاین، مدیریت کار، “کولر آبی آنلاین”
ج) TeamViewer (اشتراک گذاری صفحه نمایش)
د) Basecamp (مدیریت پروژه)
ه) Google Docs، Google Sheets (همکاری اسناد آنلاین)
f) Google Drive (اشتراک گذاری آسان فایل)
g) Dropbox (اشتراک گذاری فایل های بزرگ)
ح) GIT
i) JIRA (ابزار مدیریت پروژه نرم افزاری)

برخی از این ابزارها دارای امکانات ساخت برای رسیدگی به تفاوت های منطقه زمانی هستند. به خصوص Google Calendar می تواند مفید باشد.

نتیجه

تفاوت منطقه زمانی نیازی به دردسر بزرگی ندارد. می توان آنها را مدیریت کرد.

تنها چیز این است که “ساعات همپوشانی خود را بدانید” و بر اساس آن جلساتی داشته باشید.

از تحمیل بار کامل به بار آمدن زودهنگام یا دیر رفتن به تیم های تکی، به عنوان مثال، تیمی در هند یا چین خودداری کنید.

این منجر به تیم های سازنده تر در سراسر جهان می شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2014

مطالب آموزشی روزهای گذشته