Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه می توان قراردادها را از نظر قانونی قوی تر کرد

اگر قرار است از اختلاف با کارمندان جلوگیری شود، باید قراردادها را از نظر قانونی قوی تر کنید. چندین بند در قراردادها وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. همیشه ایمن بودن به جای متاسف بودن به صرفه است.

وقتی بین یک کارمند و یک کارفرما اختلاف وجود دارد هیچ چیز کاملاً درست و کاملاً اشتباهی وجود ندارد. هر دو ممکن است از زاویه خودشان درست باشند. بنابراین برای جلوگیری از اختلاف، همیشه بهتر است یک قرارداد قوی از نظر قانونی ببندید که در زمان فرا رسیدن زمان، آب را حفظ کند. در این مقاله، ما سعی می‌کنیم تا ترفندهایی را که برای بستن یک قرارداد قوی قانونی و انواع مختلف نامه‌هایی که باید از آنها آگاه باشید، روشن کنیم.

هنگام بستن قرارداد در مورد استخدام با کارکنان خود، هدف شما باید حفظ بهترین منافع کسب و کارتان باشد و در عین حال حقوق او را در ذهن خود حفظ کنید. هر بار که قراردادی را تنظیم می کنید، باید به طور واضح نوشته شود و تمام جنبه های استخدام و فسخ را پوشش دهد. بنابراین، این باید تحت نظر یک وکیل قانونی واجد شرایط تهیه شود. این قراردادها به شما کمک می کند تا روابط تجاری و عملیات خود را در یک پلت فرم پایدار حفظ کنید. در صورت بروز اختلاف نظر، بندهای این قراردادها برای محافظت از بهترین منافع کسب و کار شما هستند.

قبل از استخدام یک کارمند جدید، باید پیشنهاد شغلی را به صورت کتبی در قالب یک قرارداد کار یا نامه کار قرار دهید. هدف اصلی قرارداد این است که شرایط روابط کارفرما و کارمند را سیاه و سفید تنظیم کند، بنابراین کارمند نمی تواند کارفرما را متهم به انجام ندادن کاری کند و کارفرما نمی تواند کارمند را به خاطر انجام ندادن کاری که برای آن تجربه کافی ندارد سرزنش کند. .

در رابطه استخدامی جنبه های مختلفی دخیل است. آن ها هستند

  • توافقنامه محرمانه بودن
  • قرارداد حقوق مالکانه
  • نامه پایان کار
  • قرارداد جدایی

کارمند باید شرایط و ضوابط هر کدام را قبل از امضای روی خط نقطه‌چین مطالعه کند.

چگونه یک قرارداد قوی از نظر قانونی رسم کنیم

اجازه دهید چهار روش مختلف را بررسی کنیم که از طریق آنها می توانید یک قرارداد قوی از نظر قانونی ایجاد کنید:

  • وضوح و کامل بودن

جنبه اصلی در هنگام ترسیم قرارداد شما باید
در مورد وضوح و کامل بودن قرارداد باشد. قرارداد باید حاوی اسامی کامل و حقوقی افراد درگیر در قرارداد و به دنبال آن مسئولیت ها و وظایف هر یک باشد. شما باید اعتبار قرارداد را بیان کنید، محدوده تاریخ و نتایجی را که انتظار دارید در بازه زمانی مشخص شده به دست آورید را مشخص کنید.

  • تمام سناریوهای جبران خسارت با جزئیات

غرامت اغلب محل اختلاف بین کارمندان و کارفرمایان است. بنابراین همه چیز باید با جزئیات و امضا باشد، بنابراین در آینده مطلقاً هیچ سردرگمی وجود نخواهد داشت. نحوه پرداخت نیز در قرارداد مشخص خواهد شد – مشخص کنید که آیا چک می‌کنید، ACH یا حواله سیمی. در صورتی که برای هر چیزی جریمه یا جریمه دریافت می کنید، باید این موضوع را در قرارداد مشخص کنید.

نکته قابل توجه
گفته می شود که یک قرارداد تنها زمانی کامل می شود که سناریوهای جبران خسارت را پوشش دهید. مطمئن شوید که تمام جزئیات پرداخت را یادداشت کرده اید، حتی زمانی که خدمات یک فروشنده را استخدام می کنید، چه چیزی را پرداخت می کنید، چگونه پرداخت را انجام می دهید و غیره.

  • پایان قرارداد باید با جزئیات مشخص شود

هیچ سردرگمی در مورد تاریخ شروع و پایان قرارداد وجود ندارد. اگر می خواهید کارمند خود را اخراج کنید، باید به او اطلاع کافی بدهید. اگر هیچ اطلاعیه ای را مشخص نمی کنید، هر دو طرف باید مایل به رها شدن باشند. در قرارداد باید مشخص شود که کلیه حساب های پرداختنی و دریافتنی به طور رضایت بخشی ذکر شده باشد. در قرارداد همچنین باید نحوه و مکان رسیدگی به اختلافات، جزئیات وکالت و هزینه های دادگاه مشخص شود. در صورت اختلاف، این قرارداد و مدارک بعدی است که به کمک شما خواهد آمد.

  • جدی بودن قرارداد باید حفظ و احترام شود

قراردادها اسناد الزام آور قانونی هستند. شما نمی توانید با تفهیم جزئیات قرارداد به کسی، به اعتماد کارمند یا شریک تجاری خود خیانت کنید. مهم است که قراردادها را در مکانی امن با قابلیت محافظت از رمز عبور قفل کنید، زیرا باور کنید یا نه، محافظت از این اسناد برابر با محافظت از تجارت شما است.

نکته قابل توجه
توصیه می شود از قراردادهای قبلی برای ایجاد قرارداد جدید استفاده نکنید زیرا اطلاعات قدیمی باید قبل از تبدیل شدن به قرارداد جدید به دقت بررسی و حذف شوند.

نامه هایی که باید در حین تنظیم قرارداد آماده شوند

حال بیایید نگاهی به نامه هایی داشته باشیم که در حین انعقاد قرارداد یا ترک کار باید تهیه شود:
  1. نامه استعفا کارفرمایان ممکن است گاهی در پذیرش استعفا کمی عجولانه عمل کنند. ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کارمند تمایل به استعفا را ابراز می کند، ممکن است فقط به انجام آن فکر کند، اما نه روند واقعی. اگر کارمند استعفای خود را به صورت کتبی ارائه نکرده باشد، نمی توان او را اخراج کرد. بنابراین، هنگامی که یک کارمند را استخدام می کنید، بسیار مهم است که بندی داشته باشید که در آن جزئیات استعفا و فسخ را درج کنید. برخی از کارفرمایان استعفای شفاهی را به عنوان استعفای رسمی می دانند و حتی ممکن است شخص دیگری را به جای کارمندی که تمایل خود را برای استعفا اعلام کرده است منصوب کنند. اینها مواردی هستند که باید هنگام استخدام شخصی پاک شوند.

    نکته قابل توجه
    اگر استعفای شفاهی را می پذیرید، آن نکته را برای کارمند روشن کنید. اگر استعفا را به صورت کتبی می خواهید و از کارمند انتظار دارید مناقصه قبلی را اعلام کند، این نکته را نیز روشن کنید. هیچ کارمندی نمی تواند شما را به اخراج غیرقانونی تهدید کند اگر کتباً یا از طریق ایمیل استعفای خود را ارائه کرده باشد. برخلاف تصور رایج، هیچ دوره خنک کننده ای وجود نخواهد داشت.

     

  2. نامه تسکین دهنده

همانطور که در زمان عضویت به کارمند نامه پیوست داده می شود، در پایان قرارداد نیز باید نامه ای تسکین دهنده به او داده شود. نامه تخفیف باید شامل جزئیات دوره کاری کارمند، مبلغ پرداختی توسط شرکت برای کار تکمیل شده و این واقعیت باشد که کارمند در یک روز خاص از کار خود رها شده است. کارمند باید این اطلاعات را به کارفرمای جدید خود ارائه دهد در غیر این صورت ممکن است متواری شود. با این حال، قرارداد باید به گونه ای تنظیم شود که شما حق دارید کارمندی را که بی کفایت، تنبل و کاملاً ناخوشایند است اخراج کنید.

  • گواهی تجربه

گواهی تجربه مدرک بسیار مهمی است که باید هنگام خروج کارمند از شرکت به او بدهید. همه می دانند که اینجا دنیای سختی است و تنها افرادی با بهترین استعدادها می توانند حرفه خود را به ارتفاعات جدیدی برسانند. این وظیفه کارمند است که پس از ترک شرکت، گواهی تجربه برای کارکنان خود ارائه دهد، زیرا این ویژگی به مهارت ها و مشارکت آنها در رشد سازمان شما است. برخی از اجزای اصلی گواهی تجربه عبارتند از

    • تاریخ صدور (سند تجربه)
    • اعلامیه ای که در آن بیان می کند «به چه کسانی مربوط می شود»
    • نام کارمند به طور کامل
    • تعیین و وظایف دقیق او
    • مدت تصدی کارمند در شرکت
    • تدبیر کارمند و عادات کاری او
    • جمله ای در مورد برداشت های عینی شرکت یا سازمان از کارکنان
    • و آخرین خط – آرزوی کارمند در سفر جدید

نکته قابل توجه
اظهارنامه هیچ شرکت یا کارفرمای (بالقوه) خاصی را ذکر نمی کند، زیرا ممکن است کارمند مجبور شود از آن کپی بگیرد و آن را به شرکت های دیگری که ممکن است در آینده آن را مطالبه کنند توزیع کند.

لازم نیست حرف خیلی بزرگی باشد، اما نکات ذکر شده در بالا یک گواهی تجربه کامل است.

پس از تنظیم قرارداد، آن را به طور کامل بررسی کنید تا از صحت و قابلیت اجرای قانونی آن اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل است که استخدام یک وکیل حرفه ای واجد شرایط بسیار مهم است.

  • توصیه نامه

یک مرجع درخشان چیزی است که یک فرد هنگام ترک شرکت به آن نیاز دارد. این کلیدی است که چندین در از فرصت ها را برای او باز می کند. از این رو، به عنوان یک کارفرما، وظیفه شماست که به یک کارمند سخت کوش و مبتکر توصیه مثبت بدهید. یک توصیه نامه به خوبی نوشته شده به کارفرمای بالقوه ایده ای در مورد استخدام جدید می دهد. البته او می‌تواند این اطلاعات را با تماس با شرکت شما جمع‌آوری کند، اما وقتی به صورت مکتوب باشد، ارزش آن قطعا بیشتر است. بنابراین هنگام تهیه توصیه نامه، مطمئن شوید که حاوی اطلاعات زیر باشد

  • صلاحیت های استخدام شونده
  • تایید کاری که کارمند در زمان حضور در شرکت شما انجام داده است
  • ویژگی ها و مهارت های کارمند
  • مدارک و جوایزی که او در حین حضور در شرکت کسب کرد
  • هر گونه ویژگی شخصی مانند هوش هیجانی، صداقت، صداقت، تمایل به پذیرش مسئولیت و غیره

چند نکته را در هنگام عقد قرارداد باید به خاطر بسپارید

پس از تنظیم قراردادها، برای هر دو طرف مهم است که به توافق برسند. بحثی وجود خواهد داشت و فقط زمانی که یکی از طرفین پیشنهادی ارائه دهد و طرف دیگر شرایط و ضوابط را بپذیرد، از نظر قانونی الزام آور خواهد بود. تازه وارد می تواند برخی از نکات قرارداد را رد کند، اگر احساس کند که آنها نمی توانند محقق شوند. در این صورت، کارفرما باید یک پیشنهاد متقابل ارائه دهد، به این امید که با کارمند به توافق برسد. زمانی که شما با یک فریلنسر کار می کنید نیز همین قانون اعمال می شود.

مهم است که مهلتی برای پذیرش پیشنهاد ارائه شده توسط شما داشته باشید. اگر پیشنهاد مهلت نداشته باشد، باز می ماند. از این رو، تمرین خوب این است که یک تاریخ انقضا اضافه کنید، بنابراین استخدام جدید یا فریلنسر می تواند نکات قرارداد را بررسی کند و با شما تماس بگیرد.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در هنگام تنظیم قرارداد تجاری لحاظ شود

  • تاریخ قرارداد
  • طرفین درگیر در معامله
  • جزئیات کاری که باید اجرا شود
  • تاریخ انقضای قرارداد
  • مبلغ پرداختی

در صورت عدم رعایت بندهای مندرج در قرارداد به آن تخلف از قرارداد، خدمات ناقص و یا از دست دادن مهلت گفته می شود و ممکن است برای آن جریمه هایی در نظر گرفته شود. این نیز یک شمول مهم در قرارداد خواهد بود.

نتیجه

بنابراین هنگام تنظیم یک قرارداد تجاری الزام آور قانونی، تعیین پارامترهای معامله مهم است. در حالی که یکی از طرفین سند فیزیکی را ایجاد می کند، (معمولاً فردی در تیم منابع انسانی)، بندها مطابق با خواست همه افراد درگیر تهیه می شوند. بندهای فسخ نیز باید گنجانده شود، بنابراین اگر کسی قرارداد را شکست، شما می دانید که چه کاری انجام دهید. همچنین توصیه می شود بخشی در مورد نحوه پایان دادن به معامله، دوره اخطار در صورتی که کارمند تصمیم به استعفا بگیرد و غرامتی که باید پرداخت شود، درج شود.

پس از آماده شدن قرارداد، با وکیل مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام قوانین محلی، ایالتی و فدرال را رعایت کرده اید. اکنون قرارداد شما می تواند رسمی شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2256

مطالب آموزشی روزهای گذشته