Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه وب سایت موبایل خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم

جستجوی موبایل با سرعت بیشتری نسبت به جستجوی دسکتاپ در حال رشد است، بنابراین اگر کسب و کار شما هنوز یک وب سایت موبایل ایجاد نکرده است، خوب، منتظر چه چیزی هستید؟ تلفن همراه دیگر موج آینده نیست – این چیزی است که در اینجا، در حال حاضر اتفاق می افتد. از تبلت ها گرفته تا گوشی های هوشمند، دستگاه های تلفن همراه همه جا هستند.

سئو در بازاریابی موبایلی اهمیت ویژه ای دارد زیرا اکثر کاربران موبایل به سه نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجوی موبایل نگاه نمی کنند. طبق گفته گوگل، افت از جایگاه اول می تواند باعث کاهش 90 درصدی یا بیشتر نرخ مکالمه شما شود. اما همان سئوی قدیمی دیگر آن را کاهش نمی دهد زیرا تجربه موبایلی با تجربه دسکتاپ بسیار متفاوت است.

تکنیک های سنتی SEO که مهم هستند

اگرچه تکنیک‌های سئوی زیادی وجود دارد که مختص سئوی موبایل هستند، برخی از روش‌های سنتی سئو نیز می‌توانند به شما در افزایش رتبه وب‌سایت موبایل کمک کنند. به عنوان مثال، باید روی ترکیب کلمات کلیدی هدف در عناوین، عنوان صفحات و محتوای موبایل خود تمرکز کنید. شما همچنین باید توضیحات دقیق و غنی از کلمات کلیدی را برای هر صفحه از وب سایت تلفن همراه خود ایجاد کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که کاربران تلفن همراه کلمات کلیدی متفاوتی را نسبت به کاربران دسکتاپ جستجو می کنند. بنابراین، انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سایت تلفن همراه خود و نادیده گرفتن کلمات کلیدی که کاربران دسکتاپ جستجو می کنند بسیار مهم است، زیرا آنها به سادگی اعمال نمی شوند. در مورد آن فکر کنید: اکثر کاربران تلفن همراه در حال حرکت هستند. آنها اغلب برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند عجله دارند، از دکمه های کوچک برای تایپ عبارات جستجو استفاده می کنند و به صفحه های کوچک نگاه می کنند. آنها وقت یا حوصله تایپ کلمات کلیدی طولانی و غربال کردن صفحات و صفحات اطلاعات را ندارند. به همین دلیل مهم است که محتوای سایت خود را مختصر و دقیق نگه دارید.

وب سایت موبایل خود را کاربرپسند کنید

برای اطمینان از موفقیت وب سایت تلفن همراه خود، مطمئن شوید که با تمام دستگاه ها و سیستم عامل های تلفن همراه سازگار است. نسخه موبایل سایت شما باید زمانی ارائه شود که تشخیص دهد یک کاربر تلفن همراه در حال بازدید از صفحه است. همچنین باید پیوندی را در اختیار کاربران قرار دهید که در صورت تمایل به نسخه دسکتاپ سنتی سایت شما تغییر مسیر دهند.

بهینه سازی سایت برای وب موبایل

برای بهینه سازی وب سایت خود برای وب موبایل، تعداد دفعاتی را که کاربران باید کلیک کنند را به حداقل برسانید زیرا به طور کلی، کاربران موبایل دوست ندارند بیش از دو بار کلیک کنند. علاوه بر این، فراخوانی برای اقدام را در سمت چپ بالای وب سایت تلفن همراه خود قرار دهید. در وب‌سایت‌های دسکتاپ، بهترین موقعیت برای دعوت به اقدام، بالا سمت راست است، اما آن قسمت از وب‌سایت می‌تواند در وب تلفن همراه قطع شود.

موبایل یک رسانه جدید است که به سرعت در حال تغییر است. آنچه را که در صنعت می گذرد پیگیری کنید و تجزیه و تحلیل وب سایت تلفن همراه خود را مطالعه کنید تا نتایج کمپین بازاریابی تلفن همراه خود را به حداکثر برسانید. عاقلانه است که اکنون در سئوی موبایل قرار بگیرید تا بعداً از مشتریان بالقوه و سود خود عقب نمانید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1775

مطالب آموزشی روزهای گذشته