Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه یک تیم از مهندسین را مدیریت کنیم

کار با یک تیم از مهندسان کار آسانی نیست زیرا آنها معمولاً از پیشینه های مختلف هستند و دیدگاه ها و سطوح دانش متفاوتی دارند. اگر بتوانید با همه به یک اندازه خوب رفتار کنید، در به دست آوردن بهترین نتایج از تیم خود موفق خواهید شد. مشکلات رایج در هنگام مدیریت یک تیم عدم مدیریت صحیح و عدم ارتباط صحیح است و این امر شما را بیشتر به سمت عدم بهره وری سوق می دهد. وقتی یک تیم از راه دور را مدیریت می کنید، وضعیت حتی جدی می شود زیرا نمی توانید هر روز تیم خود را برای مدیریت یا کمک به آنها ببینید. در اینجا نکات خاصی در مورد نحوه مدیریت تیم مهندسین خود آورده شده است:

جلسات یک به یک را برنامه ریزی کنید و یک روز را برای آن تعیین کنید

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد اختلال در کار کارکنان این است که یک روز خاص را برای صحبت با شما و بحث در مورد پیشرفت کار خود اختصاص دهید. شما می توانید این کار را به صورت خصوصی با هر یک و به صورت گروهی انجام دهید تا بدانید که هر یک به عنوان فردی چه کاری انجام می دهد و تا چه حد در گروه پیشرفت می کند. به این ترتیب می توانید به تعیین اولویت های آنها، حذف موانع، تخصیص مجدد منابع و کمک به پروژه کمک کنید تا سریعتر از برنامه ریزی اولیه پیش برود.

مطمئن شوید که سطح مناسبی از آموزش را به آنها می دهید

ممکن است این ضرب المثل را شنیده باشید که “با مردم آنگونه رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار شود”، اما این در همه جا صدق نمی کند. گاهی اوقات، شما باید در دستورالعمل های خود بسیار واضح و صریح باشید، و گاهی اوقات، فقط باید یک طرح کلی از آنچه نیاز دارید ارائه دهید، و این کافی است.

سخنان و صحبت های انگیزشی

همه دوست دارند برای کاری که انجام می دهند از آنها قدردانی شود – از کودک کوچکی که در زیر ستایش مادرش می درخشد تا کارمند باتجربه ای که رئیسش او را به خاطر کار خوبش تحسین می کند. بیشتر مردم با این ستایش ها پیشرفت می کنند و با شنیدن صحبت های انگیزشی احساس راحتی و الهام می کنند. پس در ثواب و تبریک خود زیاد بخیل نباشید. برخی از کارمندان به عنوان پاداش برای نقاط عطف به دست آمده، M&M، بلیط سینما یا حتی یک مهمانی تیمی را هر چند وقت یک بار می خواهند.

از اشاره به اشتباهات در جلسات خودداری کنید

اگرچه همه ما می دانیم که “اشتباه کردن یک انسان است”، اما گاهی اوقات آن را فراموش می کنیم، به خصوص اگر شخص دیگری باشد که اشتباه می کند. اگر کارکنان شما اشتباه می کنند، جلسه بستری برای تخلیه آن نیست. اگر در طول جلسه سر کارمندان خود فریاد بزنید، آن‌ها آن را شخصی می‌گیرند و دیگر هرگز به شما اعتماد نخواهند کرد. اگر بر سر آنها فریاد زدید و متوجه شدید که اشتباه کرده اید، به جای اینکه منتظر بمانید، باید فوراً آن را با افراد مربوطه رفع کنید. اگر منتظر بمانید تا آن را با آنها پاک کنید، تلخی در آنها بیشتر می شود، بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در آن لحظه، در صورت امکان، شخصاً با آنها صحبت کنید و عذرخواهی کنید. بله، فریاد زدن یک اشتباه است و عذرخواهی تنها کار زیباست. جلب اعتماد اولین قدم برای مدیریت موفقیت آمیز تیم مهندسین شماست.

برخورد با افراد غیر مجری

اگر اتفاقی در تیم خود یک فرد ناکارآمد دارید، خوب است که زمان بیشتری را با آن شخص بگذرانید و دلیل عملکرد ضعیف او را بیابید. شاید مشکلی دارند که کارشان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که بر روی نوازندگان کم تمرکز می کنید، فراموش نکنید که مراقب اجراکنندگان نیز باشید.

رهبر باشید نه دیکتاتور

وقتی تصمیم به مدیریت تیم خود به معنای واقعی آن می‌کنید، موفقیت کمی را مشاهده می‌کنید. از سوی دیگر، اگر اعضای تیم خود را رهبری کنید، احتمالاً به شما گوش خواهند داد. آنها کسی را می خواهند که اهداف روشن و واقع بینانه تعیین کند و به آنها در دستیابی به آنها کمک کند.

پاسخگویی به ایده های تیم شما

یک مدیر تیم خوب کسی است که به ایده های تیمش گوش می دهد و اگر به اندازه کافی خوب باشد، همان را پیش می برد و اگر نه، همان را اصلاح می کند. ایده این است که تیم را تشویق کنیم تا ایده های نوآورانه خود را ارائه دهد.

برجسته کردن نقاط قوت آنها و تمرکز بر نقاط ضعف

هر تیمی دارای اعضایی با نقاط قوت و ضعف فراوان است. شما باید مدیر خوبی باشید و نقاط قوت آنها را شناسایی کرده و به آنها تبریک بگویید. از سوی دیگر، شما نباید نقاط ضعف آنها را نادیده بگیرید یا آنها را تحقیر کنید، بلکه به آنها کمک کنید تا بر ضعف خود غلبه کنند و به بازیگران قوی تبدیل شوند.

ارتباط

مردم را تنها نگذارید که فکر کنند اجرا خواهند کرد

اعضای تیم شما را نباید تنها گذاشت. برخی ممکن است عملکرد داشته باشند و برخی ممکن است از هدف دور شوند. بنابراین مطمئن شوید که از نظر فیزیکی و احساسی، رسمی و غیر رسمی در کنار آنها هستید.

ایجاد رابطه بین دو تیم

تیم توسعه و تیم آزمایش شما باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند، حتی اگر از نظر جغرافیایی پراکنده باشند. برای کاهش همه مشکلات ناشی از مسافت، باید انواع روش های ارتباطی فوری را بین اعضای تیم معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که جریان ارتباط دائمی بین آنها وجود دارد.

نتیجه

مدیریت یک تیم کار آسانی نیست، اما با پیروی از دستورالعمل های ذکر شده در بالا و با تجربه می توانید موفق شوید. مدیران و رهبران تیم موفق نکات ذکر شده در اینجا را با موفقیت دنبال کرده اند. از این رو، این احتمال وجود دارد که بتوانید آنها را نیز امتحان کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2296

مطالب آموزشی روزهای گذشته