Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه یک تیم منابع انسانی قوی بسازیم

بخش منابع انسانی در هر شرکتی برای موفقیت آن ضروری است. ضروری است که شرکت شما یک واحد قوی برای کمک به هر چیزی که به نیروی کار شما مربوط می شود، از جمله استخدام آنها، داشته باشد. اگر یک تیم منابع انسانی قوی دارید، به این معنی است که می توانید از موفقیت و رشد کسب و کار مطمئن باشید. جدا از واگذاری وظایف به کارمندان برای استخدام آنها، این بخش منابع انسانی است که عملکرد روان شرکت شما را تسهیل می کند. یک بخش منابع انسانی به عنوان یک ماشین خوب روغن کاری شده و به خوبی کار می کند که چرخ های موفقیت را می چرخاند. بنابراین، منابع انسانی بخش مهمی است که با عملکرد افراد مرتبط است و همان موقعیتی را در یک شرکت دارد که دارایی، فناوری اطلاعات و بازاریابی است.

این مقاله به چند قدم مهم می‌پردازد که می‌توانید انجام دهید تا بخش منابع انسانی خود را به یک چرخ دنده مهم در شرکت تبدیل کنید و موفقیت آن شما را قادر می‌سازد تا در میان رقبای خود سنگر نگه دارید. برای اینکه تیم منابع انسانی صادقانه کار کند، باید همیشه آنها را از تصویری که می‌خواهید درباره شرکت خود ارائه دهید مطلع کنید. هنگامی که ارتباط قوی بین اعضای تیم شما برقرار شود، بخش منابع انسانی به طور خودکار به یک عملکرد عالی تبدیل می شود و شرکت شما را به عنوان یک واحد هدایت می کند.

بنابراین اگر مسئولیت هدایت بخش منابع انسانی و تقویت آنها را بر عهده دارید، در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که باید دنبال کنید:

1. به اعضای تیم خود اعتماد کنید

بدون اعتماد هیچ چیز جلو نمی رود. بنابراین یاد بگیرید که به اعضای تیم خود اعتماد کنید و در مورد آنچه می توانند ارائه دهند مثبت باشید. مثبت اندیشی شما بر آنها تأثیر می گذارد و آنها صرف نظر از تجربه کاری در معاملات خود صادق خواهند بود.

2. ایجاد اعتماد به نفس

بعد از اینکه اعتماد آنها را جلب کردید، از فعالیت هایی استفاده کنید که اعتماد به نفس آنها را بهبود می بخشد. جدای از آن، وقتی به نقاط عطف دست یافتند، باید آنها را تحسین کنید و همراه با سایر نکاتی که برای بهبود مهارت هایشان دارید، به آنها بازخورد مثبت بدهید.

3. مشارکت دادن تیم در تصمیم گیری

مدیران برای تصمیم گیری بدون مشورت با سایر اعضای تیم بدنام هستند. آنها ممکن است از پرسیدن نظر خود غافل شوند و قضاوت هایی را صادر کنند که ممکن است همه موافق نباشند. هرکسی در تیم نظرات خود را در مورد چگونگی حرکت یک پروژه خاص دارد، ممکن است تجربه و دانش آنها صحبت کند، بنابراین مطمئن شوید که هنگام تصمیم گیری با آنها در زمینه تخصصی خود مشورت کنید. اجتناب از درگیری و پذیرش ایده های جدید. شما ممکن است مثال خوبی برای بقیه مدیران منابع انسانی باشید.

4. برای هجوم ایده ها با تیم طوفان فکری کنید

فقط به این دلیل که شما یک مدیر منابع انسانی هستید، هیچ تضمینی وجود ندارد که ایده ها زمانی که می خواهید به مغز شما ضربه بزنند وجود ندارد. منابع ایده‌ها ممکن است از هرجایی بیایند، با همه اعضای تیم طوفان فکری کنید و ممکن است به ایده‌ای بی‌نظیر برسید.

5. رئیس به عنوان نقش شغلی، دوست در داخل

به عنوان یک مدیر منابع انسانی، شما ممکن است رئیسی باشید که تیم خود را به سمت موفقیت هدایت می کند. اعضای تیم شما به شما نگاه نخواهند کرد، اگر همه چیز عالی و قدرتمند باشید و واقعاً به عنوان یک “رئیس” عمل کنید. همه اعضای تیم می‌دانند که شما رئیس هستید، لازم نیست هر بار آن را بمالید. اگر می خواهید اعتماد و عشق تیم خود را به دست آورید، باید برای آنها دوست باشید. شما باید آن را بهتر بدانید، زیرا بعد از اینکه به عنوان یک جوان در جایگاه مدیریتی قرار گرفته اید، به سمت مدیریت رسیده اید. بنابراین مطمئن شوید که به اعضای تیم خود زمان کافی برای بیان نظر خود می دهید.

6. همه اعضای تیم به کلاه دان می رسند

در مدرسه، معلم به همه دانش آموزانش فرصت می دهد تا رهبر شوند. به طور مشابه، ممکن است افرادی با شرایط و تجربه یکسان در تیم شما وجود داشته باشند. مسئولیت ها را بچرخانید تا همه این شانس را داشته باشند که رهبر شوند. این به آنها کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود و دیگران را نیز درک کنند. این به آنها کمک می کند تا در وظایف خود بهتر عمل کنند.

7. برنامه های شناسایی کارکنان

رضایت کارکنان می تواند یک پروژه را موفق کند. به همین ترتیب، نارضایتی می تواند آن را خراب کند. اگر یک تیم خوب عمل می کند، مطمئن شوید که کارمندان برای تلاش های خود پاداش دریافت می کنند. به رسمیت شناختن کارکنان واحد سازنده هر بخش HR موفق است. وقتی کارمندان بدانند که برای کارشان مورد قدردانی قرار می‌گیرند، سخت کار کردن و عملکرد بیشتر در ساختار آن‌ها عجین می‌شود. مزایای اصلی برنامه شناسایی کارکنان:

پیوند قوی بین کارمند و مدیر
کارکنان احساس می کنند که کلید سازمان هستند
آنها همچنین احساس می کنند که به چیزی دست یافته اند که ثابت شده است که نقطه عطفی برای شرکت است
رابطه طولانی مدت با هر یک از اعضای تیم
کارمندان شما را از هرگونه مشکل قریب الوقوع آگاه می کنند زیرا احساس می کنند به شما نزدیک تر هستند

8. آشنایی تیم با فناوری های نوظهور

متخصصان منابع انسانی باید از جدیدترین نرم افزارها و فناوری هایی که به آنها در استخدام و سایر نیازهای کاری کمک می کند آگاه باشند. کارکنان منابع انسانی شرکت خود را برای استخدام کنندگان قریب الوقوع بازاریابی می کنند، بنابراین آنها باید در بازاریابی نیز خوب باشند. جدای از داشتن ذهنیت خوبی برای چهره ها، تیم باید بتواند افکار و ایده های جدید را برای کمک به جذب تجارت بیشتر بپذیرد.

هدف بخش منابع انسانی صرفه جویی در هزینه برای شرکت به مقرون به صرفه ترین روش خواهد بود. از آنجایی که آنها در یک کسب و کار در خط مقدم قرار دارند، اولین افرادی هستند که با یک استخدام احتمالی صحبت می کنند، بنابراین باید بتوانند شرکت را به خوبی پیش بینی کنند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2225

مطالب آموزشی روزهای گذشته