Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

یک تیم توسعه نرم افزار به چند آزمایشگر نیاز دارد

هر SDLC (چرخه عمر توسعه نرم افزار) نیاز به آزمایش دارد زیرا از طریق آزمایش است که می توانید مشکلات احتمالی یک نرم افزار خاص را شناسایی کنید. قبل از تصمیم گیری در مورد تعداد آزمایش کننده هایی که باید به تیم خود اضافه شوند، وظایف و مسئولیت های یک آزمایش کننده را بررسی کنید:

وظایف و مسئولیت های یک تستر

وظیفه اصلی یک تستر رهبری یک تیم کنترل کیفیت است که اشکالات را برطرف می کند تا محصول در زمان عرضه بدون اشکال باشد.
در طول مراحل برنامه ریزی و آماده سازی یک نرم افزار به تسترها نیاز است. آنها افراد اصلی هستند که مشخصات طراحی را تجزیه و تحلیل، آزمایش و بررسی می کنند، علائم تست ایجاد می کنند و مشخصات روش تست را انجام می دهند. تسترها همچنین مسئول خودکارسازی تست ها در فواصل زمانی خاص هستند.
تسترها مسئول تنظیم محیط تست نیز هستند. اگر این مدیر سیستم باشد که این کار را انجام می دهد، آزمایشگر به او کمک می کند.

با پیشرفت اجرای آزمایش، ممکن است نیاز باشد که تسترهای بیشتری را وارد کنید. این بستگی به محیط تست دارد
اگر آزمایش کننده باشد که تست را اجرا می کند، تست را ثبت می کند و نکات اصلی را یادداشت می کند، معیارهای عملکرد را جمع آوری می کند و از ابزارهایی برای انجام این کار استفاده می کند.

به طور معمول، آزمایش کنندگان زیادی در یک پروژه وجود خواهند داشت و آنها مسئول بررسی کار یکدیگر هستند، بنابراین دیگر هیچ اشکالی وجود نخواهد داشت. آنچه را که یک نفر از دست می دهد، شخص دیگر پوشش می دهد. اکنون که اهمیت آزمایش کننده را مشخص کرده ایم، عواملی را نیز بررسی خواهیم کرد که در واقع تعیین می کنند که چه تعداد آزمایش کننده برای هر پروژه مورد نیاز است.

اگر به دنبال نسبت مناسب بین توسعه دهندگان نرم افزار و آزمایش کنندگان هستید، پاسخ این است – بستگی دارد. گاهی ممکن است برای یک تیم توسعه‌دهنده سه نفره به یک آزمایش‌کننده نیاز داشته باشید، گاهی ممکن است یک تیم پنج نفره باشد، گاهی ده نفر و غیره. گاهی اوقات حتی یک تستر برای نرم افزار وجود نخواهد داشت. همه چیز به عوامل متعددی بستگی دارد.

تجربه تستر
نوع پروژه
چقدر نرم افزار می تواند پیچیده باشد
ویژگی های موجود در پروژه
تجربه قبلی با نرم افزارهای مشابه
فرهنگی که در آن کار می کنید
محدودیت های برنامه شما
مشکلات مربوط به اشکالات

بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات با مشکل گریزان تصمیم‌گیری در مورد تعداد تست‌کننده‌های نرم‌افزاری که برای پروژه‌شان نیاز دارند، دست و پنجه نرم می‌کنند. حقیقت سخت این است که هیچ طرح “یک اندازه مناسب برای همه” وجود ندارد زیرا عوامل ذکر شده قبلی باید در نظر گرفته شوند. آزمایش همه نرم افزارها ضروری است، حتی اگر در فرآیند تحویل نرم افزار شما گلوگاه ایجاد کند. از طریق تست مناسب، می توانید نرم افزارهای بی عیب و نقص ایجاد کنید. و برای این کار به تسترهای حرفه ای نیاز دارید زیرا این کاری است که توسعه دهندگان نمی توانند انجام دهند.
شما نمی توانید از همان نسبت استفاده شده توسط یک شرکت فناوری اطلاعات دیگر استفاده کنید زیرا ممکن است نیازهای آنها متفاوت باشد. محصول شما با رقبای شما متفاوت خواهد بود. همچنین بستگی به این دارد که شرکت شما چگونه محصولات خود و بقیه کارکنان شما را توسعه می دهد، به ویژه توانایی ها و قابلیت های آنها در تکمیل به موقع یک پروژه. از این رو محصول به تنهایی نمی تواند نسبت را تعیین کند. همچنین به ماهیت پروژه و روند آن بستگی دارد.

با این وجود، هنگام استخدام آزمایش‌گران، این نکات را در نظر داشته باشید:

جدای از تجربه تسترها، باید توانایی خود را در استخدام تعداد زیادی آزمایش کننده در نظر بگیرید. آیا می توانید همه افرادی را که استخدام می کنید مدیریت کنید، آیا می توانید به همه آنها پول بدهید؟
محدوده تست نرم افزار چقدر است؟
مطمئن شوید که آزمایش را ارزیابی کرده اید و ببینید که آیا فقط مقدار کار مورد نیاز به آزمایش کننده واگذار شده است یا خیر
آیا می توانید روند آزمایش را تغییر دهید؟
گاهی اوقات می توان آزمایش خودکار انجام داد. آیا برای شما امکان پذیر است؟
نوع آزمایشی که باید انجام دهید چیست؟ گاهی اوقات شما حتی نیازی به استخدام آزمایش کننده ندارید، بلکه وظیفه را به گروه های کوچکی از کارمندان داخلی محول کنید

به نکات ذکر شده در بالا فکر کنید و به این نتیجه برسید که آیا واقعاً ارزش استخدام آزمایش کنندگان را دارد یا خیر. اگر زمانی که پروژه شما کمی چالش برانگیز است، استخدام بر اساس نسبت توسعه دهنده در بودجه شما نیست، می توانید اولویت ها را در قسمت های مختلف محصول قرار دهید. آزمایشگر شما می‌تواند مناطق پرخطر را شناسایی کند و آزمایش‌ها بر خلاف هر مرحله از محصول، بر روی آن مناطق متمرکز می‌شود. مناطقی که احتمال شکست وجود دارد را شناسایی کنید و آزمایش را بر اساس آن تنظیم کنید.

نتیجه نهایی

نسبت دقیق توسعه‌دهنده به آزمایش‌کننده هنوز محل بحث است، زیرا هرگز نمی‌توانید به یک نتیجه‌گیری درست برسید. هیچ قاعده ای وجود ندارد که نسبت دقیق را ادعا کند. حتی برای کارشناسان نیز دشوار است که یک نسبت را نام ببرند. گاهی اوقات، این نسبت حتی ممکن است پاسخگو نباشد. فکر کنید، فیلم Star Trek II: The Wrath of Khan جایی که آنها باید غیرنظامیانی را که در داخل کشتی معلول به دام افتاده بودند نجات دهند. تست شبیه سازی شکست خورد و هیچکس در آکادمی استارلت نتوانست آن را با موفقیت آزمایش کند، حتی جیمز تی کرک معروف. او قبل از موفقیت کوبایاشی مارو دو بار شکست خورد.
هیچ عدد جادویی وجود ندارد، اما اگر به دنبال آن هستید، می توانید نسبت 3:1 (توسعه دهنده:تستر) را امتحان کنید و ببینید آیا برای شما کار می کند یا خیر.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2219

مطالب آموزشی روزهای گذشته