Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

یک راهنمای ساده برای جذب لینک از وب سایت های معتبر

در دنیای سئو، پیوند دادن وب سایت های معتبر به سایت شما مدت هاست که یکی از مؤثرترین روش ها برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو بوده است. اعتبار سایت هایی که به سایت شما پیوند می دهند بخش قابل توجهی از اعتبار موتور جستجوی وب سایت شما را تشکیل می دهد. بنابراین، هر چه سایتی که به شما لینک می دهد تاثیرگذارتر باشد، بک لینک ارزشمندتر است. اما جذب لینک از وب سایت های معتبر ساده تر از انجام آن است.

دو نوع وب سایت مرجع وجود دارد: مراجع مطلق و مراجع نسبی. وب‌سایت‌های معتبر مطلق، وب‌سایت‌های بزرگ و محبوب با حضور گسترده هستند، مانند ویکی‌پدیا یا هافینگتون پست. وب سایت های معتبر نسبی آنقدر بزرگ نیستند، اما بر جایگاه های مربوطه خود تسلط دارند.

در حالی که لینک‌های وب‌سایت‌های معتبر نسبی به اندازه پیوندهای وب‌سایت‌های معتبر نیستند، اما همچنان وزن زیادی دارند، به خصوص اگر مرتبط با صنعت شما باشند.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

احتمالا بارها و بارها شنیده اید که “محتوا پادشاه است” زیرا محتوای با کیفیت در نهایت چیزی است که لینک ها را جذب می کند. انواع محتوایی که از نظر جذب لینک خوب عمل می کنند عبارتند از: مقالات بحث برانگیز، نظری، مقالات حاوی توصیه های تخصصی که قدرت شما را در یک موضوع نشان می دهد، و مقالات شخصی که نشان می دهد شما چه کسی هستید و از کجا آمده اید. حال، تصور نکنید که ایجاد این نوع محتوا به طور خودکار تعداد زیادی لینک را برای سایت شما جذب می کند. شما باید یک آرشیو محکم از محتوای با کیفیت ایجاد کنید تا خود را به اصطلاح Linkerati ثابت کنید.

هنگامی که محتوای عالی زیادی برای اشتراک‌گذاری ایجاد کردید، با سایت‌های معتبر در تماس باشید و به آنها دلیل خوبی برای پیوند دادن به محتوای خود بدهید. به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد صاحب یک وب سایت معتبر نوشته اید، آن شخص ممکن است علاقه مند باشد که آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد. یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای جلب توجه یک فرد تأثیرگذار، نوشتن مقاله‌ای است که در آن کاری را که او انجام داده است، نقد می‌کند. این ممکن است برخی از افراد متنفر را نیز به آستان شما بیاورد، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با تلاش‌های پیوندی خود به نتایج ارزشمندی دست یابید، مگر اینکه جرات برجسته شدن داشته باشید!

در جایی که مخاطبان هدف شما پاتوق می کنند، پاتوق کنید

دقیقاً تعیین کنید که کدام سایت های معتبر می خواهید به شما پیوند داشته باشند و سپس در هر کجا که هستند، پاتوق کنید. برای مثال، اگر شما یک مشاور بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستید و می‌خواهید از وب‌سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پیوند دریافت کنید، به کنفرانس‌های رسانه‌های اجتماعی بروید و با وبلاگ‌نویسان و صاحبان وب‌سایت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی A-list تماس بگیرید. از اینکه تعامل رو در رو تا چه حد می تواند شما را ببرد شگفت زده خواهید شد. این بسیار با شخصیت تر و به یاد ماندنی تر از یک ایمیل است.

مقالات مهمان بنویسید

وبلاگ نویسی مهمان به یک دلیل به یک تکنیک بسیار محبوب برای لینک سازی تبدیل شده است: کار می کند. وب سایت های معتبر در صنایع مختلف همیشه به محتوای عالی نیاز دارند، بنابراین شما می توانید با ارائه مقالات تحقیق شده، سرگرم کننده و آموزنده برای خوانندگان آنها به آنها کمک کنید. به سادگی یک پیوند به وب سایت خود اضافه کنید تا مقداری پیوند از آن بدست آورید. نوشتن یک ستون ماهانه یک راه عالی دیگر برای جمع آوری لینک های ارزشمند و بازگرداندن ترافیک هدفمند به سایت شما است. همچنین می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید، از آن‌ها بپرسید که به چه نوع محتوایی نیاز دارند، و سپس پیشنهاد دهید که اگر پیوندی به سایت شما داشته باشند، آن را برای آنها ایجاد کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1808

مطالب آموزشی روزهای گذشته