Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آر اس اس چيست؟

آر اس اس چيست؟

RSS مخفف Really Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباط های بسیار ساده است. آر اس اس فایلی با فرمت خاص (XML) می باشد که شامل آخرين عناوين سایت های خبری، وبلاگ ها و سايت هايی از اين دست می باشد. در واقع آر اس اس فرمتی برای خروجی اطلاعات می باشد.با به روز شدن سایت، فایل ار اس اس آن به طور خودکار به روز می شود. محتويات فايل های آر اس اس را می توان به کمک نرم افزار های مخصوص مشاهده کرد.

با گسترش روزافزون وب، دستيابی به محتوای مورد نياز و به روز، کار مشکل و زمان بريست. آر اس اس اين مشکل را حل می کند. ار اس اس اين امکان را می دهد که به راحتی و بدون نياز به مشاهده روزانه سايتهای مورد علاقه ، از محتوا و به روز رسانی های آنها مطلع شويد. وظيفه اصلی آر اس اس قابل دستيابی کردن اطلاعات و صرفه جويی در زمان است. با استفاده از آر اس اس می توانيد آخرين عناوين سايت های ديگر را با به روز رسانی خودکار در سايت خود قرار دهيد.

شايد در بسياری از سايت ها با تصاوير و عبارات زير مواجه شده باشيد. اين ها نمونه هايی از خروجی سايت ها هستند. با کليک بر روی اين عبارات، به صفحه خروجی سايت وارد می شويد. شما با دادن اين آدرس به نمايشگر های آر اس اس، می توانيد محتويات آن را مشاهده کنيد.

rss rss
فرمت RSS

همان طور که قبلا اشاره شد RSS چيزی به جز يک XML نشانه گذاری شده با تگ های مخصوص نيست. کد زير يک نمونه ساده RSS را نشان می دهد.

 

fa-IR
(c) 2004 by IranASP.NET
Sun, 08 Aug 2004 06:11:37 GMT
Sun, 08 Aug 2004 06:11:37 GMT
IranASP.NET rss generator

 

http://www.iranasp.net/articles/showarticle.aspx?articleid=154
Sun, 25 Jul 2004 19:30:00 GMT

 

اجازه بدهيد به تگ های اين سند کمی دقيق تر نگاه کنيم

: تشکيل دهنده تگ ريشه سند است که شامل نسخه سند RSS هم می باشد. آخرين نسخه RSS نسخه 2 است.
: گره ريشه سند RSS می تواند تگ هم داشته باشد. اين تگ هم به نوبه خود می تواند شامل گره های , و باشد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1904

مطالب آموزشی روزهای گذشته