Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آیا برای تبلیغات آنلاین هزینه می کنید؟

اگر روی تبلیغات آنلاین از هر نوع سرمایه گذاری می کنید، از جمله تبلیغات پرداخت به ازای کلیک و تبلیغات بنری، استفاده از تست تقسیم برای اندازه گیری اثربخشی صفحات فرود ضروری است. صفحات فرود به صفحاتی گفته می شود که بازدیدکنندگان در اولین بازدید از سایت شما پس از کلیک بر روی تبلیغ یا لینک شما، در آنجا فرود می آیند. با کمک داده‌های آزمایش تقسیم‌بندی، می‌توانید صفحات فرود خود را تغییر دهید و نرخ تبدیل آن‌ها را بهبود ببخشید، در نهایت قیمت نهایی خود را کاهش دهید و هزینه‌های تبلیغات را کاهش دهید.

همچنین استفاده از تست تقسیم برای صفحات فرود که مقدار ثابتی از ترافیک موتور جستجوی ارگانیک را دریافت می کنند منطقی است زیرا می تواند به شما در بهبود نرخ تبدیل کلی وب سایت شما کمک کند. ایده خوبی است که در طول دوره آزمایش، صفحه فرود را به شدت با تبلیغات تبلیغ کنید، اما مطمئن شوید که میزان ترافیک دریافتی صفحه فرود شما از نظر آماری قابل توجه است.

چگونه کار می کند

تست تقسیم، همچنین به عنوان تست A/B شناخته می شود، فرآیند مقایسه یک تغییر از یک صفحه فرود با دیگری است. برخی از عناصر صفحه فرود که می توانید آزمایش کنید شامل موارد زیر است:

  • سبک و رنگ فونت
  • تغییرات قیمت
  • اثربخشی تخفیف ها
  • قیمت ها با یا بدون مالیات نشان داده شده است
  • سرفصل ها، کپی متن و فراخوان برای اقدام
  • استفاده از عکس و گرافیک
  • رنگ پس زمینه
  • محل جعبه انتخاب
  • نشان‌های سازمان‌های معتبر، مانند Better Business Bureau
  • گواهینامه ها

صفحات فرود با طراحی ضعیف دلیل اصلی از بین رفتن تبدیل برای وب سایت های تجاری هستند. صفحات فرود شما باید مرتبط باشند، اعتماد ایجاد کنند و پیشنهادی ارائه دهند که مشتریان احتمالی شما نتوانند آن را رد کنند تا موفق شوند. علاوه بر این، صفحات فرود شما باید یک فراخوان برای اقدام واضح داشته باشند تا بازدیدکنندگان بتوانند در عرض چند ثانیه بفهمند که قرار است در مرحله بعدی چه کاری انجام دهند. اگر صفحه فرود شما نامشخص است و رمزگشایی آن سخت است، بازدیدکنندگان به ناچار کلیک می کنند و به جای آن به یکی از وب سایت های رقیب شما می روند.

نکاتی برای تست تقسیم موثر

شما می توانید دو نسخه مختلف از یک صفحه فرود در سایت خود ایجاد کنید، نیمی از بازدیدکنندگان را به یک صفحه و نیمی دیگر از بازدیدکنندگان را به صفحه دیگر هدایت کنید. هنگامی که تعیین کردید کدام صفحه فرود بالاترین نرخ تبدیل را دارد، می توانید آزمایش چند متغیره را انجام دهید، یا به عبارت دیگر، تغییرات چند عنصر را در مقابل یکدیگر آزمایش کنید. عناصری که بالاترین نرخ کلیک را دارند باید وارد صفحه فرود نهایی شما شوند.

تست تقسیم فرآیندی زمان بر است، اما ارزش تلاش را دارد. هرچه زمان بیشتری را صرف اصلاح صفحه فرود خود کنید، وب سایت شما درآمد بیشتری خواهد داشت. چندین برنامه تست تقسیم رایگان و پولی برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، اگر از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای وب سایت خود استفاده می کنید، افزونه هایی در دسترس هستند که به شما امکان می دهند تست تقسیم را به راحتی انجام دهید. گوگل همچنین یک برنامه تست تقسیم رایگان به نام Website Optimizer ارائه می دهد.

هرگز تصور نکنید که وب سایت شما نیازی به تست تقسیم ندارد زیرا طراحی عالی و کپی جذابی دارد. همه وب سایت ها می توانند از برخی پیشرفت ها استفاده کنند. مایل به آزمایش عناصر مختلف صفحات فرود وب سایت خود باشید تا تبدیل و فروش را به حداکثر برسانید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1845

مطالب آموزشی روزهای گذشته