Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

بهترین روش برای استخدام توسعه دهندگان

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اقیانوس عظیمی از فرصت‌ها را در بازار کار برای خود دارند و این باعث افزایش نرخ فرسایش آنها شده است. با در نظر گرفتن این روند، باید در مورد بهترین شیوه ها برای استخدام توسعه دهندگان و… حفظ آنها بدانید. این مقاله به برخی از بهترین شیوه های موجود در بازار برای استخدام و حفظ توسعه دهندگان نرم افزار می پردازد.

  • استراتژی ARG را خودتان امتحان کنید

ARG به معنای جذب، حفظ و رشد است و اگر بتوانید این را در کار استخدام خود پیاده کنید، توسعه دهندگان عالی که در شرکت شما پیر خواهند شد به شما تعلق می گیرد. اگر می‌خواهید بهترین استعدادها را جذب کنید، شرایط کار در شرکت را بهبود ببخشید و امتیازات آنها را بهبود ببخشید. و فراموش نکنید که بسته پرداخت را مانند همیشه جذاب کنید. استخدام یک چیز است. در واقع می توان گفت که این کمترین مشکل شما خواهد بود. مشکل زمانی ایجاد می شود که سعی می کنید آنها را حفظ کنید. رقیب شما می خواهد بهترین توسعه دهنده را در صنعت به دست بیاورد و اگر بهترین توسعه دهنده را در شرکت خود دارید، این فقط شروع مشکلات شما است. اگر می‌خواهید توسعه‌دهنده خود را حفظ کنید، باید به او این فرصت را بدهید تا مهارت‌هایش را در مسیر درست هدایت کند. به او اجازه دهید تصمیم بگیرد که پروژه های چالش برانگیز را بپذیرد و همه جدیدترین اسباب بازی ها و اسباب بازی های صنعت را در اختیار او قرار دهد و فرصت هایی را فراهم کند که هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای برای او رشد محور باشد.

  • استخدام استعدادهای درخشان

زمانی که شرکت‌ها به دنبال توسعه‌دهندگان خاص هستند، معمولاً یافتن استعداد مناسب برایشان سخت است. حفظ آنها حتی سخت تر است زیرا همیشه تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. اما شما از مزایای رسانه های اجتماعی برخوردارید و وقتی به دنبال توسعه دهندگان خاص هستید این کانال خوبی است. این در واقع فرآیند استخدام را آسان‌تر کرده است زیرا می‌توانید مستقیماً افرادی را که می‌خواهید هدف قرار دهید. خوب، این نیز عوارض جانبی خود را دارد، زیرا رقیب شما نیز می تواند همین کار را انجام دهد. بنابراین وقتی در حالت حفظ هستید، باید توسعه دهنده را با پرداخت خوب و دادن غرامت و امتیازات جذاب راضی نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که توسعه‌دهنده شما فرهنگ کاری خوبی دارد، زیرا این در حفظ او بسیار مهم است. توسعه‌دهندگان معمولاً دوست ندارند در مکان‌هایی کار کنند که آنها را خفه می‌کنند، یا جایی که فرصتی برای رشد ندارند. آنها سلسله مراتب و قوانین ساختاری سفت و سخت را به عنوان شرایط کاری نامطلوب می یابند.

  • تمرین روش های نگهداری خوب

همانطور که قبلاً گفته شد، انجام روش‌های نگهداری خوب روشی ایده‌آل برای دور نگه داشتن افرادی است که ممکن است از شرکت شما فریب بخورند. جدا از داشتن فرهنگ کاری باز و شفاف، باید پیوند خوبی با کارکنان ایجاد کنید. مطمئن شوید که توسعه‌دهنده خود را با جدیدترین نرم‌افزارها سرگرم می‌کنید و مطمئن شوید که در نقاط عطف جدید به دست آمده پاداش و قدردانی دریافت می‌کنند. یک توسعه‌دهنده خوب همیشه به رشد حرفه‌ای علاقه‌مند است، بنابراین می‌تواند پذیرای ورودی‌ها و بازخوردهای ارزشمند در مورد کارش باشد. چنین فرآیند ارزیابی باید همیشه انگیزشی باشد. اطمینان حاصل کنید که به توسعه‌دهنده مهارت‌های جدید و مد روز آموزش می‌دهید که او را قادر می‌سازد در شغلش رشد کند.

  • فرآیند استخدام سختگیرانه، چیزی کمتر

استخدام یک توسعه دهنده باید با هدف اصلی استخدام بهترین ها انجام شود. اگر کرم را می خواهید، فرآیند انتخاب باید سختگیرانه باشد، بنابراین می توان آن را در چهار مرحله انجام داد:

    • غربالگری اولیه
    • مصاحبه فنی
    • یک پروژه را اختصاص دهید و عملکرد را تعیین کنید
    • از جمله ذینفع

هر یک از این مراحل برای گرفتن کرم مهم است. اما در غربالگری اولیه باید مراقب باشید تا بین انگشتانتان لغزند. اکثر مردم هنگام استخدام، فرهنگ و مکان نامزدها را نیز در نظر می گیرند. در مصاحبه فنی، می‌توانید با تهیه گروهی از کارشناسان که مهارت‌ها و دانش آن‌ها را قضاوت می‌کنند، تخصص فنی آن‌ها را محک بزنید. هنگامی که از زیرکی فنی آنها مطمئن شدید، می توانید پروژه ای را تعیین کنید و جنبه عملی آن را آزمایش کنید. هنگامی که چند نامزد را انتخاب کردید که فکر می کنید بهترین گزینه برای شرکت هستند، می توانید آنها را به ذینفعان شرکت معرفی کنید تا در نهایت آنها را قضاوت کنند.

  • حفظ کانال های ارتباطی عالی

ارتباط بهترین فرآیندی است که از طریق آن می توان از سوء تفاهمات جلوگیری کرد. وقتی چیزی را با توسعه دهنده خود در میان می گذارید، مطمئن شوید که به خوبی دریافت شده است، بنابراین تحویل نهایی دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید. گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید چندین جلسه برگزار کنید، اما در نهایت، می‌توانید آنچه را که مشتریانتان می‌خواهند ارائه دهید. تفاوت زیادی بین درک نیازهای پروژه شما و ارائه واقعی آن وجود دارد.


  • به رزومه اعتماد نکنید زیرا فقط بحث فروش روی کاغذ است

پیدا کردن A-player برای شرکت شما با رزومه شروع نمی شود. اطلاعات مربوط به مهارت های یک برنامه نویس را فقط می توان از دانش فردی قابل اعتماد و برای کسی که توسعه دهنده برای او کار کرده است، به دست آورد. همیشه بهتر است افراد خوب را رها کنید تا بتوانید بهترین ها را در این صنعت استخدام کنید. اگر مجبور به ارائه یک بسته پرداخت فریبنده هستید، ارزش تلاش را دارد.

نتیجه

سناریوی استخدام توسعه دهندگان این روزها به شدت رقابتی شده است و بازار توسعه دهندگان نیز همینطور است. اگر آماده تغییر تاکتیک های خود نباشید، قربانی نرخ فرسایشی بالایی خواهید شد که در سال های آینده فقط افزایش خواهد یافت. تغییر شرایط کاری با دادن امتیازات جذاب قطعا اولین حرکت در این زمینه خواهد بود. هرگز فراموش نکنید که روش‌های نگهداری خوب نرخ فرسایش را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2324

مطالب آموزشی روزهای گذشته