Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

بهترین روش ها را برای تبدیل های بالاتر در فرم های وب طراحی کنید

جذب افراد به صفحه فرود خود یک کار بزرگ است و اکنون ثبت نام آنها برای دریافت پیشنهادات، اشتراک ها و فیدها چالش برانگیزتر است. هدف هر وب سایتی این است که حداکثر تعداد تبدیل را داشته باشد و برای اینکه این کار به نتیجه برسد، سعی می کند بهترین شیوه های طراحی را در وب سایت خود پیاده سازی کند. روش‌های طراحی شما ممکن است بهترین باشند، اما به یاد داشته باشید، یک فرم وب شلوغ هرگز مردم را جذب نمی‌کند، زیرا آنها صرفاً با دیدن چندین زمینه دور می‌شوند. تعداد ایده آل فیلدها برای یک فرم وب باید 5-7 باشد و هر چیزی بیشتر از آن آنها را از بین می برد.

اهمیت جنبه طراحی

طراحی شما بهترین و مهمترین بخش فرم شما است، بنابراین باید در آنجا واقعاً مراقب باشید. از آنجایی که این فرم ها نقش بسیار مهمی در تولید سرنخ دارند، صفحه فرود شما باید از چیزی که صرفاً اطلاعاتی است به یک ابزار تجاری کاملاً کاربردی تبدیل شود. اگر آن را به روشی درست بهینه سازی کنید، می توانید حداکثر تعداد سرنخ ایجاد کنید و قیف فروش خود را بهبود ببخشید. فرض کنید هر ماه 1000 بازدیدکننده در صفحه وب خود دارید و حدود 10 درصد از آنها در فرم های وب ثبت نام می کنند، در یک ماه چند نفر خواهید داشت؟ نه خیلی، درست است؟ فرض کنید می‌توانید این 10 درصد را 50 درصد افزایش دهید، تصور کنید چند نفر بیشتر خواهید داشت. این منجر به افزایش درآمد ماهانه و افزایش نرخ تبدیل می شود. در طول سال، می توانید این افزایش را بیشتر و بیشتر کنید تا به هدف خود برسید.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهبود شیوه های طراحی فرم وب شما وجود دارد:

نشانه های جهت دار را در فرم خود بگنجانید

ظاهر کردن یک فرم وب که در آن انتظار دارید افراد در آن ثبت نام کنند، واقعاً جذاب نیست. در عوض می توانید فرم را به شیوه ای جذاب ترکیب کنید. شاید بتوانید شخصی را داشته باشید که فرم را در دست دارد یا شاید به آن اشاره می کند. شاید بتوانید یک شخصیت کارتونی داشته باشید که فرم را در دست داشته باشد اگر این یک وب سایت برای والدین است.

رنگ های متضاد کار می کنند

در مورد افزودن کنتراست هیجان انگیز به رنگ های موجود در فرم چطور؟ از آنجایی که نمی‌توانید چیزهای زیادی را در صفحه قرار دهید، می‌توانید رنگ‌های متضاد را آزمایش کنید و جلوه‌ای دراماتیک ایجاد کنید. اگر رنگ های متضاد کار می کنند، رنگ های مکمل نیز موثر هستند. ایده این است که آن را برجسته کنید تا بازدیدکنندگان آن را از دست ندهند.

فلش ها

تیرها همیشه چشم را جذب می کنند. شکل های پیکان ایجاد کنید تا افراد را به مسیری که باید دنبال کنند هدایت کنید و کلمات جذاب را به دنبال آن دنبال کنید. سه فلش بزرگ را در جهت فرم شما و جاذبه ای که در ذهن افراد ایجاد می کند، تصور کنید.

دکمه CTA باید برجسته باشد

هدف این است که مردم روی دکمه CTA کلیک کنند، بنابراین مطمئن شوید که برجسته است. به بازدیدکننده اطلاع دهید که با کلیک بر روی دکمه CTA چه اتفاقی می افتد. این یکی از مهمترین بخش های فرم وب شما است، بنابراین مطمئن شوید که واقعاً برجسته است. متن داخل دکمه و ظاهر آن نقش بسیار مهمی در جذب افراد دارد. در اینجا یک مثال از آن آورده شده است – “از امروز آزمایش رایگان خود را شروع کنید”.

بازدیدکنندگان پس از ثبت نام چه چیزی دریافت خواهند کرد

هنگامی که بازدید کننده در وب سایت شما ثبت نام می کند، باید به نوعی از آن بهره مند شود. بنابراین باید به کاربر بگویید از ثبت نام چه چیزی به دست می آورد. اگر چیزی رایگان در وب سایت خود ارائه می دهید، به یاد داشته باشید که آن را نیز ذکر کنید. اگر یک فرم وب ساده دارید، این خود انگیزه کافی برای ورود افراد است.

دسترسی آسان به فرم ها

مردم را با سؤالات طولانی و پیچ در پیچ در فرم غرق نکنید. اگر چیزی در فرم خود دارید که دیدن آن برای بازدیدکننده مشکل است، باید توضیح دهید که چیست. فرمی که درک آن آسان باشد همیشه از ثبت نام های بیشتری لذت می برد. دکمه های رسانه های اجتماعی را اضافه کنید تا بازدید کننده بتواند از طریق آن وارد سیستم شود. اگر این کار را به این صورت انجام می دهید، بازدیدکننده شما مجبور نیست فیلدها را در فرم وب تایپ کند.
همچنین ایده خوبی است که هیچ قالبی را به فرم خود تحمیل نکنید. به عنوان مثال، اگر فیلدی دارید که بازدیدکننده باید تاریخ را وارد کند، به او اجازه دهید تاریخ را در هر قالبی وارد کند. به عنوان مثال، برخی از فرم ها اصرار دارند که از اسلش (/) استفاده کنند و برخی فقط – (فاصله خط تیره) یا نقطه (.) را می پذیرند.

نتیجه

طراحی فرم خود به شیوه ای صحیح به شما این امکان را می دهد که از همه فرصت ها (برای جذب بازدیدکنندگان) که در قالب سرنخ ها ارائه می شود بهترین استفاده را ببرید. پس از عبور از اولین مانع، می توانید از اشتراک، فروش و ارسال فرم های بیشتری لذت ببرید. هنگامی که تمام جزئیات اولیه را جمع آوری کردید، همیشه می توانید سوالات بیشتری را از طریق ایمیل یا تلفن پیگیری کنید.

پس از ایجاد تغییرات در فرم وب، آن را آزمایش و تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که کار می کند. اگر تبدیل‌های شما را بهبود نمی‌بخشد، فرم دیگری را امتحان کنید. گاهی اوقات، حتی یک تغییر کوچک در موقعیت CTA می تواند تأثیر مثبت فوق العاده ای داشته باشد.

وقتی بازدیدکننده در حال پر کردن فرم است، در جریان باشید. شما باید هر از چند گاهی فرم را تغییر دهید تا بتوانید نتایج را بررسی کنید و بهترین فرم را بر اساس پاسخ مشتری انتخاب کنید. همیشه فقط فیلدهای ضروری را نگه دارید و موارد بی فایده یا غیر ضروری را حذف کنید تا علاقه کاربر ایجاد شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2329

مطالب آموزشی روزهای گذشته