Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

زیر خط بازاریابی چیست؟

شرکت ها همیشه به دنبال استراتژی های جدید برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود و ماندن در مسابقه موش هستند. یک کمپین تبلیغاتی مستلزم برنامه ریزی دقیق و روش های موثر اجرا است، زیرا یک تبلیغات کوچک و بد و شرکت «به اسکله می روند». شرکت ها به استراتژی ها و روش های جدیدی نیاز دارند تا بتوان آنها را از محیط شناسایی کرد. با این حال، برای موثر ساختن یک استراتژی تجاری، کانال های بیان نیز باید به اندازه کافی خوب باشند. اساساً دو نوع تکنیک تبلیغاتی وجود دارد که به‌عنوان «بازاریابی بالای خط» و «بازاریابی زیر خط» شناخته می‌شوند. اجازه دهید بررسی کنیم که بازاریابی زیر چه چیزی است.

زیر خط بازاریابی

این شامل نمایشگاه های تجاری، کاتالوگ ها و کمپین های پست مستقیم است. زیبایی این نوع تبلیغات این است که با توجه به سایر اشکال محبوب تبلیغات مانند رادیو، تلویزیون و اینترنت، بسیار متمرکز و ارزان است. هدف اصلی از تبلیغات زیر خط این است که هدف شما دستیابی به بخش خاصی از مخاطبان است، اما در تلویزیون، داستان کاملاً متفاوت است مگر اینکه در یک کانال خاص مانند کانال های بچه ها، کانال های مسافرتی و غیره باشد. به عنوان مثال، اگر بروشور یا بروشور بفرستید، به هدف مورد نظر می رسد، بنابراین هیچ هدر رفتنی وجود ندارد. این نوع بازاریابی گاهی اوقات بر مکان های خاصی متمرکز می شود، جایی که فقط افراد آن منطقه می توانند آنها را ببینند. گاهی اوقات اطلاعیه هایی در فروشگاه های محلی در یک جامعه برای جلب توجه مردم ساکن در آن منطقه قرار می گیرد. این نوع تبلیغات واقعاً برای به دست آوردن نتیجه مطلوب کار می کند.

به غیر از بروشورها و بروشورها، اینها نیز در زیر روش های خط رایج هستند:

  • تبلیغات فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • حمایت
  • فروش شخصی
  • روابط عمومی

اگر ایده تولید اطلاعات در مورد نام تجاری شما باشد، این روش واقعاً کارساز خواهد بود، زیرا فقط به گروه های مصرف کننده به وضوح تعریف شده می رسد. جدا از روش‌های معمولی زیر خط، می‌توانید به نوعی مشارکت با سایر شرکت‌ها با هدف مشترک ایجاد آگاهی بپیوندید. یک تلاش مشترک مطمئناً توجه چندین نفر را به خود جلب می کند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت کالاهای الکترونیکی را در یک جامعه اداره می کنید، می توانید با سازمانی که از محیط پاک و سبز حمایت می کند، دست به دست شوید. از طریق انسجام اجتماعی، می‌توانید مردم را به خرید محصولات سبز، مانند محصولات شما تشویق کنید و مسائل زیست‌محیطی عدم پیروی از روش سبز را برجسته کنید.

حمایت

حمایت مالی یکی دیگر از روش های مبتکرانه برای جلب توجه افرادی است که می خواهید هدف قرار دهید. در جایی که رابطه ای مثبت و راحت برای هر دو طرف (حامی و اسپانسر) وجود داشته باشد، سود خواهد داشت. می‌توانید اسپانسر یک بازی ورزشی، هر بازی که در یک منطقه/کشور خاص محبوبیت فزاینده‌ای دارد، انتخاب کنید. حمایت مالی به ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تعامل با مصرف کننده کمک می کند.

بازاریابی پستی مستقیم

اگر به روشی مناسب انجام شود، بازاریابی پستی مستقیم همچنان برای ایجاد علاقه در میان بخش هدف بسیار کار می کند. بسیاری از مصرف کنندگان و بازاریابان ممکن است پست مستقیم را یک تاکتیک قدیمی تصور کنند، اما مطمئناً کار می کند. اگر به طور معقول استفاده شود، نتایجی حاصل می شود که با سایر تاکتیک های بازاریابی امکان پذیر نبود. این به این دلیل است که پست مستقیم یک شکل فعال از تبلیغات است و هنگامی که یک کاتالوگ در صندوق پستی یک مشتری مورد نظر علاقه مند ظاهر می شود، مطمئناً هدر نخواهد رفت. به شرطی که پیام خیره کننده و تصاویر واقعی وجود داشته باشد، هیچ چیز از قدرت بازاریابی پستی مستقیم نمی‌گذرد. وب‌سایت‌ها و ایمیل‌ها در مقایسه با این موارد در درجه دوم اهمیت قرار دارند. برای ترسیم هزینه این روش زیر روش بازاریابی خطی، باید ایده روشنی در مورد دامنه و گستردگی کمپین پست مستقیم خود داشته باشید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی زیر خط است و معمولاً توسط متخصصی انجام می شود که بر تکنیک های بازاریابی آنلاین تمرکز دارد. اگرچه، مانند بازاریابی مستقیم، شما مستقیماً با بخش هدف ارتباط برقرار می کنید، باید بیشتر روی داشتن یک صفحه فرود که تبدیل می شود تمرکز کنید. محتوای جذاب در ایمیل همان چیزی است که وقتی برای اولین بار یک ایمیل را می بیند در مشتری ایجاد علاقه می کند و تهیه چنین محتوایی مستلزم استعداد و تجربه است. بازاریابی ایمیلی ارزان است، اما زمانی که بخش هدف شما بسیار گسترده است، این روش از تکنیک بازاریابی بسیار موثر است.

بازاریابی خانه به خانه

بازاریابی زمانی که در سطح خانه به خانه باشد در سطح شخصی قرار می گیرد. این نیز یک شکل متداول از تبلیغات است که تنها در صورتی می توان با موفقیت انجام داد که یک کارمند بازاریابی بسیار آموزش دیده در تیم شما وجود داشته باشد. وظیفه این تیم ایجاد اعتماد مشتری در میان بخش هدف مورد نظر خواهد بود زیرا مرز باریکی بین مداوم بودن و آزاردهنده بودن وجود دارد. اصرار بیش از حد باعث می شود شما را بیرون بیندازید زیرا آزاردهنده می شود. گاهی اوقات بیمه نامه ها از طریق بازاریابی خانه به خانه فروخته می شوند زیرا نماینده وارد می شود (البته پس از قرار ملاقات)، در مورد سیاست ها و برنامه های ارائه شده توسط شرکت خود صحبت می کند و سعی می کند یک فروش انجام دهد.

نتیجه

یک شرکت می تواند با ایجاد خلاقیت و خدمات محور، یک رابطه بلندمدت با مشتریان خود ایجاد کند. در مرحله تغییر علاقه مشتری، بازاریابی زیر خط در ایجاد علاقه کارآمدتر خواهد بود زیرا امکان دستیابی به آنها با موفقیت بیشتر وجود دارد. جدای از روش‌های ذکر شده در بالا، می‌توانید گرافیک‌های خیره‌کننده و محتوای خوش‌کلام ایجاد کنید تا پمفلت‌ها، برچسب‌ها، دست‌نوشته‌ها، بروشورها و تبلیغات خود را به نمایش بگذارید. همانطور که می‌توانید پیام را تنظیم کنید، می‌توانید آن را برای رسیدن به بخش‌های مختلف هدفمند تغییر دهید. پیام ها را در مکان های استراتژیک فروش قرار دهید و احتمالاً بازدهی زیادی از آن دریافت خواهید کرد.

لینک های جالب در مورد موضوع:

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2360

مطالب آموزشی روزهای گذشته