Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

فرآیند استخدام برای توسعه دهندگان نرم افزار

استخدام استعدادهای مناسب یک چالش است، اما بسیاری از کارمندان را از دستیابی به بهترین استعدادها در صنعت باز نمی دارد. توسعه نرم افزار یک مهارت چند وجهی است، و در حالی که برای استخدام بهترین ها بر سر دوراهی ایستاده اید، باید از بهترین مهارت ها در فرآیند استخدام مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، مدیریت فرآیند، شهود و زیرکی فنی استفاده کنید. اغلب کارفرمایان وحشت دارند زیرا زمان و هزینه زیادی را صرف انجام فرآیند پیچیده استخدام می کنند و نمی خواهند در انتخاب نهایی اشتباه کنند.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در فرآیند استخدام توسعه دهندگان نرم افزار آورده شده است.

توسعه دهندگان منبع باز استخدام کنید

به طور کلی، مدیران استخدام نسبت به توسعه دهندگان منبع باز کاملا محتاط هستند. مدیران این احساس را دارند که اگر توسعه‌دهندگان با منبع باز صلاحیت داشته باشند، روی کار واقعی تمرکز نمی‌کنند، بلکه در موارد اختصاصی خود دستکاری می‌کنند یا آن‌ها را عمومی می‌کنند. با این حال، بیشتر این ترس‌ها بی‌حساب هستند. توسعه دهندگان غیراخلاقی نیستند، آنها افراد باهوشی هستند که عاشق نوشتن نرم افزار هستند.

گزینه های دیگری به جز استخدام یک استخدام کننده عمومی وجود دارد

به دنبال روش کلیشه ای سپردن کار استخدام به یک استخدام کننده عمومی نباشید. روش های دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید. تا زمانی که شرکت شما به عنوان یک شرکت خوب و اخلاقی پیش بینی شود، توسعه دهندگان با استعدادی را خواهید دید که در خانه شما را می کوبند. از یک رویداد محلی «هکاتون» حمایت مالی کنید یا گروه‌های کاربری در شهر خود داشته باشید که توسعه‌دهندگان بتوانند به آنجا بیایند و به آن بپیوندند (شما باید هر چند وقت یک بار با آنها رفتار کنید). این حرکات قطعا در درازمدت نتایجی را نشان خواهند داد، و اگر از یک استخدام کننده استفاده نمی کنید، می توانید در هزینه کمیسیون آنها نیز صرفه جویی کنید.

از نرم افزارهای پیش غربالگری خودداری کنید

نرم افزارهایی وجود دارند که به فرآیند پیش غربالگری کمک می کنند. مانند طاعون از آنها دوری کنید زیرا قابل اعتماد نیستند. فیلترهای غربالگری ممکن است به خوبی کار نکنند و ممکن است با توسعه‌دهنده‌ای مواجه شوید که ممکن است از نظر فنی خوب باشد، اما سایر ویژگی‌های مورد نظر شما را ندارد.

اگر فنی نیستید از یک توسعه دهنده حرفه ای کمک بگیرید

اگر از قبل توسعه دهندگانی از نظر فنی در تیم خود دارید، آنها را در پانل استخدام قرار دهید تا مطمئن شوید که استخدام های احتمالی به همان اندازه خوب هستند.

پرداخت: همه چیز به آن خلاصه می شود

شرکت‌های بزرگی وجود دارند که جیب‌های عمیقی دارند که می‌توانند حقوق بالایی را به توسعه‌دهندگان خود بپردازند. رقابت با آنها تقریباً غیرممکن است به خصوص اگر شما یک استارت آپ هستید یا یک تجارت کوچک و متوسط ​​را اداره می کنید. با این حال، اگر تبلیغ کنید که «حقوق در صنعت بهترین خواهد بود»، استخدام کننده بالقوه دقیقاً چنین انتظاری را دارد. اگر قادر به پرداخت حقوق بالا نیستید، می توانید با مرخصی های با حقوق، پاداش، امتیازات و همه چیز جبران کنید.

اشتباهاتی که هنگام استخدام انجام می شود

متوقف کردن! داری اشتباه انجامش میدی

علیرغم تمام اقدامات احتیاطی انجام شده، استخدام توسعه دهندگان نرم افزار ممکن است با اشکالات مختلفی مواجه شود. نگاهی به اشتباهات رایج در طول فرآیند استخدام داشته باشید.

استخدام کارمند فنی

هیچ اشکالی در استخدام یک کارمند فنی وجود ندارد. همه این کار را انجام می دهند، اما مطمئن شوید که استخدام کننده فنی کارش را به خوبی انجام می دهد. او نمی تواند وقت شما را برای ماهیگیری برای توسعه دهندگان تلف کند. استخدام کننده فنی باید بازاریابی شبکه ای و اجتماعی زیادی را انجام دهد تا بتواند کارمندان احتمالی را در اختیار بگیرد. هدف اصلی او استفاده از استعدادها و قرار دادن آنها در یک شرکت خوب است. در حالی که استخدام‌کنندگان فنی باید زورگو باشند، سخت‌گیر بودن بیش از حد نتیجه معکوس خواهد داشت.

فعال نبودن در فرآیند استخدام

در حالی که بهتر است کار استخدام را به بخش منابع انسانی یا یک آژانس استخدام بسپارید، شما باید در فرآیند استخدام نیز فعال باشید. یا مصاحبه پشت مصاحبه انجام می دادید و استعداد مورد نظر را پیدا نمی کردید. علیرغم زندگی در یک جامعه پر جنب و جوش که در آن توسعه دهندگان نرم افزار پرشور و جوانی در اطراف شما وجود دارد، باید مدیر استخدامی را استخدام کنید که بتواند ارزیابی مناسبی از استعدادهایی که در بیرون پیدا می شود انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که مدیر از نظر فنی مهارت دارد، به خصوص اگر در آن مهارت ندارید. مطمئن شوید که تیم مدیران استخدامی شما حداقل یک توسعه دهنده در تیم خود دارد.

انجام مصاحبه اشتباه

هر فرآیند استخدام از طریق یک سری مراحل طی می‌شود که در آن از نامزدهای بالقوه می‌خواهید خود را معرفی کنند و سپس وارد جنبه فنی می‌شوید که در آن از آنها سؤالاتی در مورد شغلشان می‌پرسید. در نهایت از آنها در مورد اهدافشان و اینکه چگونه آن را در رابطه با آینده شرکت می بینند، سوال می کنید. برای اطمینان از اینکه تمام جنبه های مصاحبه پوشش داده شده است، مصاحبه را به چند بخش تقسیم کنید.

  1. مصاحبه عمومی – جایی که می توانید نامزد را از نظر تفاوت های ظریف شخصی و حرفه ای اش بشناسید. آنها را از محیط عمومی یک اتاق دربسته بردارید و شاید برای یک فنجان قهوه بیرون ببرید. آنها را کمی شل می کرد.
  2. مصاحبه فنی – تمام سوالات فنی را می توان در اینجا مطرح کرد.
  3. عملی – جایی که می‌توانید از توسعه‌دهنده بخواهید یک کد ایجاد کند، یا از او بخواهید مشکلی را که در گذشته اخیر با آن روبرو بوده‌اید حل کند.

3 اشتباه ذکر شده در بالا را به خاطر بسپارید و از انجام آنها در آینده اجتناب کنید زیرا بزرگی اشتباه تنها زمانی منعکس می شود که شما در نیمه راه یک پروژه هستید و پس گرفتن مراحل زمان بر و پرهزینه خواهد بود.

نتیجه

استخدام می تواند یک فرآیند استرس زا باشد، اما اگر قوانین را به خاطر بسپارید و با دقت قدم بردارید، می توانید بهترین توسعه دهنده را استخدام کنید. مصاحبه و فرآیند استخدام باید به گونه ای باشد که نقاط قوت استخدام بالقوه برجسته شود و شما فردی را که واقعاً برای این کار مناسب است انتخاب کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2380

مطالب آموزشی روزهای گذشته