Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مزایای برنامه نویسی در Angular.JS

AngularJS، یک چارچوب جاوا اسکریپت منبع باز سمت مشتری، در ابتدا توسط Misko Hevery و Adam Abrons در سال 2009 توسعه یافت. چارچوب برنامه وب در حال حاضر توسط Google نگهداری می شود. آخرین نسخه فریمورک 1.3.14 است. عملکرد اصلی این چارچوب توسعه غنی و قدرتمند، ایجاد برنامه های وب پویا است. HTML زبان قالب است و شما می توانید سینتکس را گسترش دهید تا توضیحات دقیق و مختصری از اجزای برنامه ارائه دهید. یکی از بزرگترین مزیت های AngularJS این است که به لطف قابلیت اتصال داده و تزریق وابستگی می توانید اکثر کدها را با آن حذف کنید. این چارچوب شریک مناسبی برای هر فناوری سمت سرور است و همه اینها در مرورگر اتفاق می‌افتد. اگرچه این یک چارچوب سمت کلاینت است، AngularJS توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های سمت کلاینت را در Model View Controller (MCV) بنویسند.

در اینجا چند شکاف وجود دارد که می توانید امیدوار باشید با AngularJS پر کنید

ایجاد نرم افزار به سرعت و بدون مشکل زیاد

رویای هر توسعه دهنده ای این است که در کوتاه ترین زمان ممکن یک برنامه کاربردی بسازد. با AngularJS، شما دستورالعمل‌های ng-class و ng-model را برای پوشش بیشتر عملیاتی که با jQuery انجام می‌دهید، دارید. AngularJS فقط به شما نیاز دارد که تعداد کمی خط برای انجام اتصال و ذخیره داده های دو طرفه به وظایف سرور داشته باشید، اما با jQuery، مجبور بودید شیء خود را ایجاد کنید. این در واقع یک تغییر بزرگ است، اما در جهت درست.

کنترل نتایج نرم افزار بسیار ساده تر است

با AngularJS، به لطف طراحی شی گرا که آن را آسان تر از رویه ای می کند، اکنون می توانید نرم افزار را «قابل نگهداری» تر کنید.

فرآیند تست نرم افزار نیز با AngularJS بسیار آسان است

با داشتن این ویژگی تزریق وابستگی در هسته خود، اکنون آزمایش نرم افزار توسعه یافته با Angular JS آسان است. اکنون در اینجا یک بخش جالب تر وجود دارد – حتی اسناد موجود در سایت AngularJS در هر مرحله از آموزش نیاز به آزمایش دارد، بنابراین از دست دادن آن سخت است.

AngularJS یک رابط کاربری اعلامی است

این چارچوب از HTML برای تعریف رابط کاربری هر برنامه ای که در حال توسعه است استفاده می کند. HTML، به عنوان یک رابط کاربری اعلانی، به طور قطعی نسبت به زمانی که با جاوا اسکریپت استفاده می شود، پیچیده تر و بصری تر است. یک رابط نوشته شده در جاوا اسکریپت در مقایسه با رابط های نوشته شده در جاوا اسکریپت احتمال خرابی کمتری دارد. علاوه بر این، هنگام کار با HTML از مزیت همبستگی بسیاری از توسعه دهندگان بیشتر برخوردارید.

از مدل های قدیمی داده جاوا اسکریپت POJO استفاده می کند

مدل‌های داده‌ای که با AngularJS استفاده می‌شوند، POJO قدیمی و آشنا هستند و مزیت آن این است که نیازی به عملکردهای اضافی یا پیچیده «گیرنده و تنظیم‌کننده» ندارد. از این رو، می توانید به راحتی ویژگی ها را با توجه به نیازهای پروژه خود به طور مستقیم اضافه و تغییر دهید، و روی آرایه ها و اشیاء حلقه بزنید. از آنجایی که مدل های داده AngularJS ساده هستند، مانند یک تخته چوب پنبه ای عمل می کنند. به این معنی که آنها در نظر گرفته شده اند که مانند یک منطقه ذخیره سازی افراد باشند که در آن داده ها را ذخیره و بازیابی می کنند.

می تواند مشکلات موجود در معماری نرم افزار شما را برطرف کند

توسعه دهندگان وب اغلب هنگام ایجاد برنامه ها با مشکلات خاصی مواجه می شوند. اشیایی که آنها در کد سمت سرور دارند گاهی اوقات با کد سمت کلاینت نشان داده نمی شوند و زمانی که برنامه ها کمی پیچیده باشند این مشکل به وجود می آید. اینها می تواند به مسائل فنی و اصطلاحی منجر شود. به عنوان مثال، یک شیء “Person” در سرور را نمی توان در سمت کلاینت به طور یکسان در مورد آن صحبت کرد، زیرا به نظر نمی رسد یا احساس می کند که منجر به مشکل اصطلاحات می شود. این شی ممکن است به عنوان کد نمایش داده نشود و ممکن است در ویژگی های داده یا در ورودی ها پنهان شود. اما این پیچیدگی در معماری نرم افزار به لطف وجود منبع ng به راحتی با Angular JS قابل کنترل است.

نوشتن کد کمتر

با Angular JS، شما نیاز به نوشتن کد بسیار کمی دارید. خود دستورالعمل ها از کد برنامه جدا هستند و تیم دیگری از توسعه دهندگان می توانند به صورت موازی روی آن کار کنند و سپس به صورت یکپارچه و بدون هیچ مشکلی یکپارچه شوند. می‌توانید از فیلترها برای دستکاری داده‌ها در سطح نمایش بدون نیاز به تغییر کنترل‌کننده‌ها استفاده کنید.

توابع در یک نگاه

  • از عملکرد بیشتر اما با استفاده کمتر از کدها لذت ببرید
  • با AngularJS، می توانید کدهای واحد قابل آزمایش ایجاد کنید
  • چارچوب اجزای قابل استفاده مجدد را ارائه می دهد
  • فریم‌ورک می‌تواند یک برنامه کاربردی ایجاد کند که به راحتی قابل نگهداری باشد
  • AngularJS می تواند قابلیت اتصال داده به HTML را ارائه دهد و آن را به تجربه ای غنی و بصری برای کاربر تبدیل کند.
  • قابل اجرا بر روی تمام مرورگرهای اصلی و دستگاه‌های تلفن هوشمند، از جمله سیستم‌عامل‌هایی که روی اندروید و اپل اجرا می‌شوند.

سه بخش/دستورالعمل اصلی Angular JS عبارتند از

  1. ng-bind – برای اتصال چارچوب برنامه به تگ های HTML به این دستورالعمل نیاز دارید
  2. ng-model – برای اتصال مقادیر داده برنامه AngularJS با کنترل های ورودی HTML به این دستورالعمل نیاز دارید.
  3. g-app – نقش مهمی در تعریف و پیوند دادن برنامه AngularJS شما به HTML ایفا می کند

نتیجه

هر توسعه‌دهنده‌ای مایل است برنامه‌هایی ایجاد کند که به سرعت بارگیری شوند، اسکرول‌های بی‌نهایت، نمودارها، گزینه‌های چند انتخابی، لغزنده‌ها و سایر عناصر رابط کاربری را امکان‌پذیر می‌سازد که استفاده از برنامه را آسان می‌کند. هر زمان که چارچوب های جاوا اسکریپت جدید منتشر می شوند، طبیعی است که توسعه دهندگان نگران می شوند زیرا نگران فریمورک هایی هستند که سرعت آنها را کاهش می دهد. با این حال، AngularJS متفاوت است. متفاوت است زیرا هدف آن شکست دادن قابلیت ها و عملکردهای jQuery و حتی jQuery UI است. مرحله یادگیری اولیه ممکن است کار هر توسعه دهنده وب را کند کند، اما این فقط موقتی است (و با هر چارچوب جدید کاملاً طبیعی). توسعه دهندگان می توانند پس از چند بار استفاده، ترفند بازی را بیاموزند و در نهایت می توانند از فناوری جدید برای حل تقریباً تمام مشکلاتی که در معماری نرم افزار خود داشتند استفاده کنند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2354

مطالب آموزشی روزهای گذشته