Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مزایای لینوکس برای توسعه دهندگان نرم افزار

برخی از برنامه نویسان ترجیح می دهند از لینوکس استفاده کنند زیرا احساس می کنند که آزادی و امنیت بیشتر و قطعا انعطاف و قدرت بیشتری به آنها می دهد.

داستان لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل بسیار شبیه به سیستم عامل مایکروسافت ویندوز یا مک است. این سیستم عامل بسیار قدیمی است، در سال 1991 آغاز شد و به عنوان یک پروژه شخصی توسط لینوس توروالدز، دانشجوی فنلاندی علوم کامپیوتر، که هدفش توسعه هسته سیستم عامل رایگان جدید بود، توسعه یافت. هدف او استفاده از عملکردهای رایانه شخصی جدیدش با پردازنده 80386 بود. سرانجام، لینوکس در سال 1992 اهمیت پیدا کرد، زمانی که Orest Zborowski سیستم X Windows را به لینوکس منتقل کرد، و این برای اولین بار به لینوکس اجازه داد از رابط کاربری گرافیکی پشتیبانی کند.

اولین نامی که برای لینوکس انتخاب شد Freax بود و بعدها، یکی از مدیران داوطلب سرور FTP در طول دوره 1991، پروژه لینوکس را بدون مشورت با توروالدز ابداع کرد و بعداً آن را تأیید کرد.

زمانی که لینوکس برای اولین بار تحت مجوز خود منتشر شد، محدودیتی برای فعالیت تجاری داشت. با این حال، یک هسته به خودی خود کافی نیست زیرا به پوسته، کامپایلر و کتابخانه نیاز دارد. بعداً، در سال 1992، بررسی هایی در مورد تحقق هسته تحت مجوز عمومی عمومی گنو وجود داشت. و پس از آن، توسعه دهندگان لینوکس و گنو با هم کار کردند تا لینوکس را با اجزای گنو یکپارچه کنند و یک سیستم عامل کاملاً کاربردی و رایگان ایجاد کنند.

در نهایت، یک طلسم برای لینوکس آمد – پنگوئن.

در سال های بعد، جامعه لینوکس رشد کرد و هزاران برنامه نویس در سراسر جهان شروع به استفاده از این سیستم عامل کردند.
مزایای لینوکس

بنابراین، مزایایی که لینوکس به توسعه دهندگان نرم افزار خود می دهد چیست؟ ارزش خوندن داره

1. طبیعت منبع باز

لینوکس منبع باز است، به این معنی که هر کسی که کد منبع را بررسی می‌کند می‌تواند آن را اصلاح، بررسی و بهبود بخشد. به این ترتیب، هر برنامه نویسی از هر کجای دنیا می تواند نسخه های لینوکس خود را توسعه دهد، شرکت ها را قادر می سازد تا هزینه های IT خود را کنترل کنند و راه حل های کیفی و مقیاس پذیر ارائه دهند. سیستم عامل لینوکس را می توان در صنایع مختلف مانند دفاع، تولید، ارتباطات و غیره استفاده کرد.

2. سطوح عالی از قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری

لینوکس توانسته است سطوح باورنکردنی از قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری را در محصولات خود مانند اوبونتو، فدورا، جنتو و دبیان ارائه دهد. درصد خوبی از برنامه های کاربردی در زیرساخت ابری روی لینوکس کار می کنند.

3. به کار انداختن رایانه های قدیمی

یکی از ایرادات ویندوز و اپل این است که شما باید حداقل نیازهای سخت افزاری را داشته باشید تا بتوانید با موفقیت کار کنید. شما نمی توانید برنامه را روی هیچ سیستم رده پایینی اجرا کنید. اما با لینوکس، نیازی نیست نگران این موضوع باشید زیرا می توانید از سیستم های کامپیوتری قدیمی خود برای انجام یک کار استفاده کنید. اما مطمئن شوید که پردازنده خیلی قدیمی نیست، آنها می توانند تا 256 مگابایت رم کار کنند.
4. یک جامعه عالی وجود دارد که توسعه دهندگان آن را دوست دارند

لینوکس پشتیبانی عالی را از طریق انجمن های مختلف به توسعه دهندگان خود در سراسر جهان ارائه می دهد. این انجمن‌ها بحث‌های مربوط به همه چیز درباره لینوکس، از جمله هسته‌ها، چارچوب‌ها، پوسته و غیره را تشویق می‌کنند. از آنجایی که فرم‌ها آنلاین هستند، و در سراسر جهان، کسی وجود خواهد داشت که به توسعه‌دهندگان کمک کند. برای تمام مشکلات مربوط به لینوکس چندین رشته وجود خواهد داشت، بنابراین تنها کاری که توسعه دهنده باید انجام دهد بازدید از آنهاست. آنها همچنین می توانند برای ایجاد روابط و پیوند با یکدیگر در سطح حرفه ای به این انجمن ها بپیوندند.

5. سطح امنیتی شگفت انگیز است

از زمان آغاز به کار لینوکس به عنوان امن ترین سیستم عامل در سراسر جهان تبلیغ شده است. از آنجایی که لینوکس منبع باز است، هر کسی می تواند بررسی کند، مطمئن شوید که هیچ درب پشتی یا باگ وجود ندارد. کدها همیشه توسط جامعه فناوری بررسی می شوند و سیستم عامل امن ترین انتخاب برای دسکتاپ است.

6. توسعه دهندگان لینوکس عاشق اسکریپت های Bash هستند

اسکریپت های Bash شکل خاصی از اسکریپت های پوسته هستند و می توانند وظایف را در محیط لینوکس انجام دهند. وظایف مختلف شامل حذف موارد تکراری در لیست ایمیل های تجاری، مدیریت لیست های پستی و غیره است. درک اسکریپت های Bash در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد، اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، استفاده از آنها بسیار آسان است. اسکریپت های Bash انعطاف پذیر هستند و می توانند به برنامه های موجود بپیوندند. آنها همچنین مقیاس پذیر هستند و می توانند رفتار کاربران را در ترمینال لینوکس زنده درک و پیش بینی کنند.

7. نصب بسیار آسان

فرآیند نصب لینوکس در رایانه روشی بسیار ساده است. اگر تجربه ای در نصب سیستم عامل ندارید، متوجه خواهید شد که لینوکس نسبتا آسان است. یک مزیت اضافه این است که شما گزینه بوت دوگانه را دارید، بنابراین می توانید هم ویندوز و هم لینوکس و هر سیستم عامل دیگری را انتخاب کنید. با این حال، برخی از توزیع‌های لینوکس وجود دارند که به کمی دانش فنی نیاز دارند، بنابراین انصافاً هشدار دهید.

8. پشتیبانی عالی از زبان های برنامه نویسی

لینوکس از C، C++، Javascript، HTML، CSS، HTML، PHP، Perl، Ruby، Python پشتیبانی می کند. ممکن است مشکلات جزئی وجود داشته باشد، اما اکثراً سواری نرمی خواهید داشت. اگر با مشکل مواجه شدید، به بسته های مورد نیاز از مخازن توزیع (لینوکس) نگاهی بیندازید.

9. لینوکس به توسعه دهندگان اجازه می دهد موارد را سفارشی کنند

اگر توسعه‌دهنده شما دوست دارد کاوش و سفارشی‌سازی کند، با عناصر مختلف از رابط کاربری گرافیکی گرفته تا هسته اصلی بازی کنید، به آنها اجازه دهید به هر طریقی پیش بروند. هیچ نیازی به نگرانی در مورد پیامدهای قانونی تقریباً از همه چیز وجود ندارد.
برخی از دستوراتی که توسعه دهندگان از استفاده از آنها لذت می برند:

The Less Command – یک دستور کاربردی است که محتوای یک فایل خاص را نمایش می دهد و هر بار یک صفحه نمایش داده می شود.

Copy Command – یکی دیگر از دستورات ابزاری که به توسعه دهنده اجازه می دهد فایل یا دایرکتوری را در یک اکوسیستم خاص کپی کند. این می تواند سیستم عامل یونیکس، لینوکس، ویندوز یا مک باشد.

Head Command – این 10 خط اول هر فایل یا خروجی هر فایل را چاپ می کند.

فرمان تاریخچه لینوکس – توسعه دهنده می تواند این ترکیب را برای دریافت لیستی از دستورات قدیمی که در همان ترمینال فعال شده اند، دریافت کند.

Linux Man Command – این برای نمایش کل صفحه دستی یک فرمان خاص است

Linux Curl Command – در دستورات Curl، توسعه‌دهنده می‌تواند محتوای اینترنتی را از یک سرور به سرور دیگر دانلود کند تا عمدتاً داده‌ها را انتقال دهد.

Linux Rm Command – این دستور برای حذف یا حذف فایل ها و دایرکتوری ها استفاده می شود. برای حذف یک فایل، می توانید از دستور “unlink” نیز استفاده کنید.

لینوکس زبان چندان سختی برای یادگیری نیست، با مقداری زمان، تلاش و کار سخت، قطعاً می‌توانید به این زبان مسلط شوید و اگر با نحو یادگیری و دستورات اولیه سیستم عامل آشنا باشید، قطعاً کار آسانی خواهد بود.
نتیجه

بدیهی است که در اینکه لینوکس زبان برنامه نویسی خوبی برای توسعه دهندگان نرم افزار است، شکی وجود ندارد. تعدادی از برنامه نویسان مزایای لینوکس را در مقایسه با رقبای خود تضمین می کنند. مزایای ذکر شده در بالا دلایل واضحی هستند و اکوسیستم دوستانه کلی آن را به یکی از بهترین ها تبدیل می کند.

لینوکس برای دانلود رایگان است، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه ای ندارید. هر کسی می تواند با سیستم عامل بازی کند، خواه یک دانش آموز، علاقه مند، یک برنامه نویس نوپا یا یک حرفه ای باشد. البته، تنها هزینه ای که متحمل می شود، یک کامپیوتر سازگار با لینوکس خواهد بود. اکثر نرم افزارهای لینوکس نیز رایگان هستند.

لینک های جالب :

چرا توسعه فلاتر انتخاب خوبی است ؟

متریال دیزاین چیست؟

چارچوب Micro Laravel چیست؟

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1936

مطالب آموزشی روزهای گذشته