Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مزایا و معایب فریم ورک Zend PHP

برنامه نویسان چارچوب ها و کتابخانه های مختلفی برای توسعه پروژه ها در اختیار دارند. از میان تمام پروژه‌های موجود در بازار، Zend یکی از متداول‌ترین فریم ورک‌های مورد استفاده است و شرکت‌های مختلف متوسط ​​تا بزرگ برای ساخت وب‌سایت‌ها و برنامه‌های روبات‌های خود به آن اعتماد کرده‌اند.

این فریم ورک دارای تعداد زیادی بسته PHP حرفه ای است و کدنویسی شی گرا را در خود جای داده است. در این مقاله خواهید خواند که چرا Zend انتخاب خوبی برای نیازهای پروژه شما است.

سفارشی سازی انعطاف پذیری را آسان می کند

توسعه دهندگان چارچوب های انعطاف پذیر را دوست دارند زیرا می توانند برنامه های کاربردی وب را با استفاده از ویژگی ها و گزینه های مختلف ایجاد کنند. هرچه انعطاف‌پذیرتر باشد، توسعه‌دهندگان بیشتر آن را دوست دارند زیرا می‌توانند وب‌سایت را هر طور که می‌خواهند طراحی کنند و از همه ابزارهای سفارشی‌سازی استفاده کنند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند کتابخانه‌ها و قالب‌های شخص ثالث را ادغام کنند، مؤلفه‌ها را سفارشی کنند و آنها را بر اساس نیاز پیکربندی کنند.

ایده آل برای برنامه های کاربردی داده های بزرگ

Zend یک انتخاب عالی برای ساخت برنامه های کاربردی وب در مقیاس بزرگ در سطح سازمانی است. دارای ویژگی هایی مانند قابلیت استفاده مجدد و وراثت است و پایگاه داده وسیعی را مدیریت می کند (از آنجایی که یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است). به لطف پلت فرم عالی MVC و ویژگی های همه کاره مبتنی بر کامپوننت، ساخت اپلیکیشن های پیچیده وب با عملکرد بهینه آسان است.

سازگار با HTML5

Zend با ویژگی‌های فرم HTML5 ارائه می‌شود، که ایجاد یک نمای ظاهری در HTML5 را برای شما آسان می‌کند. این چارچوب از انواع داده های ورودی مانند آدرس اینترنتی، ایمیل، شماره تلفن، انتخابگر تاریخ، جستجو و غیره پشتیبانی می کند. Zend همچنین از اعتبارسنجی فیلد سمت مشتری نیز مراقبت می کند.

مزایای شی گرایی

توسعه دهندگان از مزایای متعدد برنامه نویسی شی گرا مانند این لذت می برند

مدولاریت از طریق کپسوله سازی اعمال می شود
قابلیت استفاده مجدد از کد از طریق وراثت
انعطاف پذیری از طریق پلی مورفیسم

انتزاع داده ها

چارچوب Zend که یک چارچوب کاملاً شی گرا است، از مفاهیم وراثت و قابلیت استفاده مجدد OOP پیروی می کند که به توسعه وب به خوبی سازماندهی شده و شخصی کمک می کند.

حمایت جامعه بزرگ

هزاران توسعه‌دهنده معتبر وجود دارد و آنها دانش خود را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند و به توسعه‌دهندگان دیگر در هر نوع مشکلی که با آن مواجه می‌شوند کمک می‌کنند. از آنجایی که Zend یک چارچوب قدیمی است، مجموعه عظیمی از توسعه دهندگان با تجربه نیز وجود دارد.

بسیار سریع و کارآمد

چارچوب Zend توسعه وب را آسان می کند و می تواند وظایف را به سرعت و کارآمد انجام دهد.

تمرکز بر روی چیزی که می خواهید و نه چیز دیگری آسان می شود

ZF به عنوان یک واحد کامل که اصلا تکان نمی خورد نمی آید. جدا شده است، به این معنی که مؤلفه‌ها به‌عنوان یک کتابخانه جداگانه می‌آیند، بنابراین توسعه‌دهندگان باید فقط مؤلفه‌های مورد نیاز را بارگیری کنند.

خطرات مرتبط با فناوری دیگر وجود ندارد

مؤلفه‌های Zend همگی آزمایش‌های فشرده را پشت سر گذاشته‌اند تا اطمینان حاصل شود که همه پارامترها برآورده شده‌اند. واحد PHP به عنوان استاندارد اندازه‌گیری تنظیم شده است. تمامی اجزای Zend دارای پوشش کد حداقل 80 درصدی هستند.

آزادی ادغام

امکان ادغام Zend با کتابخانه های مختلف و ابزارهای شخص ثالث به شیوه ای قدرتمند وجود دارد.

بارگیری شده با آموزش

Zend با ارائه دموها و آموزش های اولیه برای کمک به آنها در زمینه های اولیه، پیوستن به بازی را برای توسعه دهندگان جدید آسان می کند.

از بهترین شیوه ها در صنعت پیروی می کند

کنترل کیفیت کد یکی از بزرگترین مزیت های Zend است. از الگوهای طراحی شی گرا استفاده می کند. قطعات را می توان به راحتی گسترش داد. و با PHPUnit به عنوان استاندارد اندازه گیری، اجزای Zend امکان تست شدید همه پارامترها را فراهم می کند. پوشش کد حدود 80 درصد روی تمام اجزا وجود دارد.

توسعه دهندگان ویژگی چند منظوره آن را دوست دارند

ویژگی های مختلف Zend وجود دارد که توسعه دهندگان آن را دوست دارند. برای مثال، اگر می‌خواهید فید RSS را بخوانید، می‌توانید از zend_feed استفاده کنید. می توانید از Zend-Acl برای مدیریت منابع و Zend-auth برای احراز هویت یک کاربر استفاده کنید.

پشتیبانی از دیتابیس و اجزای MVC

این چارچوب از بسیاری از پایگاه‌های داده رایج مانند Oracle، MySQL، DB2 و IBM DB2 پشتیبانی می‌کند. Zend از فرآیند MVC (Model-View-Controller) پشتیبانی می کند و مزیت بزرگی برای توانایی آن در جداسازی ارائه کاربر از منطق داده و لایه برنامه است. به همین دلیل Zend این امکان را فراهم می کند که یک روند توسعه یکپارچه داشته باشید.

معایب

علیرغم مزایای بی شماری که دارد، فریم ورک Zend معایبی نیز دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم:

بدون کدنویسی سفارشی

Zend امکان سفارشی‌سازی را می‌دهد، اما هیچ کدنویسی سفارشی در Zend وجود ندارد. چارچوب دارای اجزای زیادی است، اما همه آنها برای اهداف مختلف مناسب هستند. اما توسعه دهندگان می توانند اجزا را بر اساس نیاز سفارشی کنند. ZF همچنین به عنوان چارچوب چسب شناخته می شود و به ماهیت جدا شده ZF و قابلیت آن برای “چسباندن” به برنامه موجود اشاره دارد.

منحنی یادگیری شیب دار

Zend یک فریمورک بسیار قدیمی با جامعه توسعه دهندگان بزرگ است و مملو از آموزش ها و مستندات است. این چارچوب گسترده و پیچیده است و دارای حجم زیادی از کتابخانه ها، کلاس ها، مؤلفه ها در هسته خود است. و توسعه دهندگان باید مفهوم اصلی شی گرا را کاملاً بر خلاف وردپرس یا Jhoomla درک کنند.

اسناد عظیم دست و پا گیر

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، یک منبع آنلاین عظیم وجود دارد، اما گاهی اوقات توسعه دهندگان دنبال کردن آن دشوار می شوند. به عنوان مثال، یک افزونه یا کامپوننت وجود خواهد داشت که به دلیل خاصیت ارثی می تواند از یک جهت مفید باشد. توسعه دهندگان احتمالاً با رویکرد صحیح اشتباه گرفته می شوند.
هزینه پلاگین ها گران است، اما این افزونه های خارجی به توسعه دهندگان کمک می کند تا یک ویژگی خاص را بدون کدنویسی سفارشی زیاد با Zend ایجاد کنند. هزینه ها بالاتر از هر فریمورک PHP دیگری است.

نتیجه :

چارچوب Zend انتخاب مناسبی برای توسعه دهندگانی است که به یک پلتفرم ایده آل برای توسعه برنامه های کاربردی سازمانی نیاز دارند. به آنها اجازه می دهد از PHP5 و PHP7 بهترین استفاده را ببرند. توسعه دهندگان می توانند از یک فرآیند توسعه ساده لذت ببرند زیرا توسعه سریعتر و نتایج بهتر را تسهیل می کند. معماری ظریف با مفاهیم طراحی پیشرفته است که به طور مداوم به روز می شود.

Zend این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا مهارت های خود را به نمایش بگذارند به شرطی که از آن استفاده کنند. این واقعیت که می توانید آن را سفارشی کنید، آن را به یک پلتفرم قابل اعتماد با قابلیت های متمایز تبدیل می کند.

هر کسب و کاری در نوع خود متفاوت است و از این رو استخدام یک شرکت توسعه نرم افزار که هسته اصلی کسب و کار شما را بشناسد و راه حل را به کارآمدترین و مقیاس پذیرترین روش ارائه دهد، ضروری است. شما می توانید توسعه دهندگان Zend را به مقرون به صرفه ترین روش، متناسب با نیازهای شما استخدام کنید.

لینک های جالب:

بهترین پایگاه داده کدام است؟

لینوکس در مقابل ویندوز: چه چیزی برای توسعه دهندگان بهتر است؟

 

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1950

مطالب آموزشی روزهای گذشته