Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مزایا و معایب Trello

Trello یک ابزار مدیریت پروژه و همکاری باورنکردنی مبتنی بر وب است که به شما کمک می کند پروژه های خود را در یک پلت فرم برنامه ریزی کنید. این فوق‌العاده بصری و بسیار سازگار است، و وقتی چندین نفر روی پروژه شما کار می‌کنند، زندگی شما را آسان‌تر می‌کند، به‌ویژه زمانی که آنها در مکان‌های فیزیکی مختلف پراکنده هستند.

این پلتفرم توسط جوئل اسپولسکی، بنیانگذار نرم افزار Fog Creek تأسیس شد و در یک رویداد TechCrunch در سال 2011 منتشر شد. بنیانگذار دیگر مایکل پرایور است. جوئل در حال حاضر نامی آشنا در دنیای کارآفرینی و استارت آپ ها است و وبلاگ او Joel on Software واقعاً بسیار محبوب است. او تجربیات خود را در راه اندازی محصولات جدید در وبلاگ خود به اشتراک می گذارد و اکنون به ما در مدیریت پروژه ها با Trello کمک می کند.

سهولت کار با Trello به دلیل سیستم اطلاعاتی سه لایه آن است – تابلوها، لیست ها و کارت ها. پروژه‌ها و اطلاعات مربوط به این پروژه‌ها در تابلوهایی سازماندهی می‌شوند که حاوی فهرست‌ها هستند.

به فهرست ها عناوین اختصاص داده می شود و کارت های خود را خواهند داشت. این کارت ها هستند که واحد اصلی یک تخته Trello را تشکیل می دهند. کاربران می‌توانند لیست‌های مختلف را روی یک برد خاص بکشند و رها کنند، وظایف خود را در این لیست‌ها تکمیل کنند، هر تعداد که می‌خواهید تابلو ایجاد کنند، هر کدام را که ترجیح می‌دهید، آن‌ها را در فضای ابری یا نمایه خود ذخیره کنید.
موارد استفاده از Trello می تواند بسیار باشد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

فایل ها (از جمله عکس و فیلم) را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید
در مورد کارتی برای به روز رسانی کارگران نظر دهید
لیست کارهای انجام شده را پیگیری کنید
برچسب های رنگی را با توجه به اولویت تنظیم کنید
پردازش دسته ای کارت ها را در یک لیست انجام دهید
درج کارت های جدید؛ این کاملا بی حد و حصر است

1) ساختار قیمت گذاری کمتر پیچیده

در مقایسه با سایر ابزارهای مدیریت پروژه، Trello ساختار قیمت گذاری پیچیده تری دارد. شما نسخه ای دارید که در آن می توانید تعداد نامحدودی از اعضا را دعوت کنید، تابلوها، کارت ها و لیست ها را ایجاد کنید. اما نسخه بیزینس کلاس ۲۵ دلار در ماه هزینه دارد، اما مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مانند ادغام Google Apps، صادرات انبوه آسان، و امکان دسترسی و مدیریت مدیران به همه بردها (از جمله خصوصی) را محدود می‌کند، دید برد را محدود می‌کند، فقط خواندن را در آن گنجانده است. ویژگی و غیره

2) فوراً متوجه شوید که یک مهلت نزدیک است

شما هرگز یک ضرب الاجل را با یک تخته Trello از دست نخواهید داد. هنگامی که کارت ها را ایجاد می کنید، می توانید تاریخ های سررسید را به آن اضافه کنید. با نزدیک شدن به تاریخ، کارت زرد می شود و وقتی تاریخ را پشت سر بگذارید، قرمز می شود. برای جلوگیری از قرمزی در تابلوی خود می توانید تاریخ سررسید را “کامل” علامت بزنید.

3) سازگار با موبایل

Trello روی هر پلتفرمی کار می کند. این ابزار چه روی رایانه باشد، چه در رایانه لوحی یا تلفن، می تواند خود را به هر اندازه صفحه نمایش فرمت کند.

4) Trello از سیستم Kanban پیروی می کند

سیستم Kanban به شما کمک می کند تا با استفاده از سیستمی از تابلوها و کارت ها، وظایف خود را در اجزای کوچکتر برنامه ریزی کنید. این سیستم که توسط تویوتا در دهه 1950 تأسیس شد، نقش مهمی در آشکار کردن گلوگاه‌ها در فرآیند توسعه بازی می‌کند.

5) دیگر هیچ یادداشت پستی در میزتان خرد نشده است

تصور کنید که یک میز نامرتب و بدون هیچ یادداشت پستی دارید که دیوارها و لبه‌های میز و صندلی‌ها را تحسین می‌کند. Trello Post-it جدید شماست و در وب قرار دارد و می توانید به راحتی از هر کجای دنیا به آن دسترسی داشته باشید. در واقع Trello به عنوان “کانبان آینده” شناخته می شود. دیگر خبری از یادداشت های مچاله شده و دور ریخته شده Post-it در سطل زباله نیست.

6) اطلاعیه های فوری

هرگز کاری را از دست ندهید زیرا هنگام به روز رسانی، نظر دادن یا حذف وظایف، هشدارهای اعلان های یکپارچه دارید. و این از طریق ایمیل به شما می رسد.

معایب:

1) وقتی دسترسی به داده وجود ندارد نمی توان به آن دسترسی داشت

در حالی که Trello کالاهای زیادی به نام خود دارد، باید به خاطر داشته باشید که Trello در صورت عدم وجود وای فای یا اگر دسترسی به داده ها ناقص باشد، کار نخواهد کرد. اگر در سفر هستید و باید در حالت هواپیما بروید، Trello را دریافت نخواهید کرد. برای دسترسی به سایت Trello باید به Interwebs متصل باشید. برخی از مردم از اینکه نمی توانند همیشه به Trello دسترسی داشته باشند، احساس راحتی نمی کنند.

2) انجام پروژه های بزرگ دشوار است

Trello نباید انتخاب هیئت مدیره شما باشد وقتی که باید یک پروژه بزرگ را با تیم های متعددی که در سراسر جهان پخش شده اند مدیریت کنید. برای پروژه های تیمی ساده یا زمانی که نیازی به مقیاس ندارید مناسب تر است.

3) محدودیت ذخیره سازی

شما می‌توانید هر تعداد پیوست را روی کارت Trello داشته باشید، اما اگر عضو اصلی باشید، محدودیت آپلود فایل 10 مگابایتی برای هر پیوست وجود دارد. اعضای کلاس تجاری و Trello Gold می توانند از محدودیت آپلود فایل 250 مگابایتی برخوردار شوند. با این حال، هیچ محدودیتی برای ذخیره اطلاعات حساب وجود ندارد.

4) مشکل در اظهار نظر

یک مشکل Trello که باید با آن مقابله شود این است که نمی توانید نظری را در کارت ویرایش کنید. هنگامی که یک نظر ارسال می کنید و آن را ذخیره می کنید، به جای ویرایش نظر موجود، باید یک نظر متفاوت بنویسید.

5) برخی از ویژگی های چابک قوی را از دست می دهد

در حالی که Trello یک ابزار ارزان قیمت است که به تیم ها کمک می کند روی پروژه ها کار کنند، برخی از ویژگی های چابک قوی را از دست می دهد. و استندآپ‌های روزانه را آسان‌تر نمی‌کند، زیرا دیدی یکپارچه در سطح بالا از کار دیگران دریافت نمی‌کنید.

6) نمی توان برنامه های بلندمدت اشتراکی ایجاد کرد

این برد بسیار ساده است و به توسعه نرم افزار در مراحل اولیه کمک می کند. اما در نقشه‌برداری جاده کمکی نمی‌کند، حتی اگر برای چیزی کوچک مانند دو هفته‌ای باشد. شما نمی توانید یک هدف نقشه راه بزرگ را به کارت ها مرتبط کنید.

7) نمی توانید تکرارها را مرور کنید

کار در تکرارها تنها زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که گذشته نگر امکان پذیر باشد. عملکرد کار زمانی بهبود می یابد که بتوانید یک بازه زمانی منظم برای بررسی کار انجام شده تعیین کنید و برنامه ای برای مرور تکرارها ترسیم کنید. شما به چیزی نیاز دارید که بتوانید بینشی از کار انجام شده داشته باشید، مانند نماهای آماده، ابزارهایی برای برنامه ریزی بلندمدت، گزارش دهی و غیره.

نتیجه : 

با توجه به مزایا و معایب، Trello واقعا ابزار خوبی برای انجام کار شما است. می‌توانید تابلوها را با حروف الفبا و انواع مختلف تابلوها را برای جنبه‌های مختلف زندگی، چه برای استفاده شخصی یا حرفه‌ای ایجاد کنید. این باعث می شود آن را یک چیز ضروری است.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2108

مطالب آموزشی روزهای گذشته