Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

نحوه استفاده موثر از لینکدین

لینکدین یک سایت شبکه اجتماعی با بیش از 347 میلیون کاربر است و تقریباً به اندازه فیس بوک و توییتر محبوب است. در واقع، لینکدین تقریباً مانند فیس بوک است، فقط با یک حس حرفه ای به آن. سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر جهان وجود دارند که به صورت قارچ گونه در زمینه «شبکه‌های دوستی» فعالیت می‌کنند، اما هیچ‌یک مانند لینکدین وجود ندارد. اگرچه این سایت شبکه اجتماعی دارای پتانسیل گسترده ای است، اما همه از آن به طور کامل از آن استفاده نکرده اند. وقتی به این نوسانات لینکدین پی ببرید، هرگز استفاده از آن را متوقف نخواهید کرد. زمانی که بخواهید تجارت و شبکه خود را با حرفه ای ها در مقیاس جهانی تبلیغ کنید، هیچ یک مانند LinkedIn وجود ندارد. در این یادداشت، اجازه دهید نگاهی به اینکه لینکدین چیست و چگونه می‌توانید از آن برای ایجاد سرنخ بیشتر و ارتقای کسب‌وکارتان به سطح بعدی استفاده کنید، بیشتر بررسی کنیم.

معرفی لینکدین

لینکدین یک وب سایت شبکه اجتماعی است که در سال 2003 راه اندازی شد و پس از فیس بوک و توییتر جایگاه سوم را به خود اختصاص داد، اگر آن را در بین تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی که به صورت ماهانه دریافت می کند رتبه بندی کنید. هدف اصلی این وب‌سایت «دوست» کردن آن‌طور که در فیس‌بوک انجام می‌دهید یا «توئیت» درباره چیزهایی مانند توییتر نیست، ایده اینجا این است که با افراد حرفه‌ای در یک پلتفرم ملاقات کنید، هزاران و هزاران نفر با افراد آینده‌دار خود ملاقات کرده‌اند. کارفرمایان در لینکدین، میلیون ها نفر مشارکت های تجاری را تقویت کرده اند، و هنوز بخش عمده ای از لینکدین ناشناخته باقی مانده است. اگر به دنبال یک ابزار بازاریابی مثبت هستید، لینکدین را امتحان کنید.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک پروفایل در لینکدین است. نوشتن در مورد نحوه ایجاد نمایه یا اضافه کردن یک عکس فایده ای ندارد، زیرا این کاری است که می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های وب سایت لینکدین انجام دهید. این پست به شدت در مورد چگونگی استفاده موثر از Linked در تبلیغ کسب و کار خود صحبت می کند.

لینکدین – شبکه ای که «هدف» کسب و کار شما را ایجاد می کند و آن را تحریک می کند

وقتی از طریق لینکدین با افراد ارتباط برقرار می کنید، به این دلیل است که هدفی دارید. هدف می تواند این باشد: ایجاد شبکه با (1) کارفرمای بالقوه، (2) شریک بالقوه، (3) فروشنده بالقوه یا (4) مشتری بالقوه. شبکه لینکدین یک بازاریابی مخفی است. شما ملاقات می کنید زیرا می خواهید از رابطه سود ببرید. اما گاهی اوقات همه چیز در سطح کاملاً متفاوتی قرار می گیرد که شما مجبور می شوید ایمیل های بازاریابی ارسال شده به صورت انبوه را تحمل کنید.

بنابراین وقتی ارتباط برقرار می کنید، با یک هدف ارتباط برقرار می کنید. شما فهرستی از افرادی که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید ایجاد می کنید. مطمئن شوید که دنبال کنندگان زیادی ندارید زیرا مدیریت آن برای شما دشوار خواهد بود. ارتباطاتی که ایجاد می کنید باید با هدفی در آینده ایجاد شوند زیرا هدف رشد کسب و کار شما در آینده است. هر زمان که درخواست دوستی در لینکدین مشاهده کردید، آن را کورکورانه به شبکه خود اضافه نکنید. درست است، ممکن است هرگز ندانید چه کسی مشتری وفادار شما خواهد شد. در این صورت شما باید دو نمایه داشته باشید، یکی برای خودتان، و دیگری یک نمایه تجاری که در آن واقعا سختگیر باشید و در آن “با هدفی ارتباط برقرار کنید”.

لینکدین می تواند روابط عمومی خوبی نیز باشد

راهی برای انجام روابط عمومی از طریق لینکدین وجود دارد. شما با وبلاگ نویسان، سردبیران و روزنامه نگاران ارتباط برقرار می کنید و با آنها شبکه می کنید. اگر کارت های خود را با دقت بازی کنید، می توانید آنها را وادار کنید تا در مورد شما و کسب و کارتان بنویسند. ممکن است فکر کنید کمی سرد است، جایی که مردم فقط به این دلیل که می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند، دوست می شوند. اما این همچنین شبکه سازی است که هدف آن رشد کسب و کار شما است.

برای داشتن ارتباط موثر با مشتریان احتمالی، ترکیبی از ارتباطات ایجاد نمی شود

شما باید اتصالاتی را که ایجاد می کنید جدا کنید، در غیر این صورت هزاران اتصال را در یک دسته خواهید داشت. مشکل این است که وقتی اتصالات را اضافه می‌کنید، همه آنها به دسته‌بندی پیش‌فرض به نام «بدون برچسب» می‌روند. اگر با افرادی از صنایع مختلف ارتباط برقرار می کنید، باید در ابتدا برای همه آنها دسته بندی کنید زیرا این به شما کمک می کند سریع و موثر به آنها دسترسی پیدا کنید. در غیر این صورت باید از طریق هر یک از آن اتصالات تفنگ بزنید تا اینکه افراد مناسب را برای کمپین مناسب پیدا کنید. این یک اتلاف وقت مطلق است و باید از آن اجتناب کنید. برای آسان‌تر کردن آن، باید هر یک از اتصالات را هنگام اضافه کردن آنها به دسته‌های آن‌ها تفویض کنید.

چه نوع ارزشی می توانید به ارتباطات خود بدهید؟

اکنون که افرادی را در «فهرست دوستان» خود دارید، ممکن است بخواهید بازاریابی را شروع کنید یا حداقل هر از گاهی در مورد محصولات و خدمات خود معرفی کنید. چه چیزی باعث می شود فکر کنید که فقط به این دلیل که کسی دعوت شما را پذیرفته است، به چیزی که می خواهید بفروشید علاقه مند می شود؟ همه چیز اینطوری کار نمی کند. بنابراین برای ایجاد علاقه دیگران، باید “علاقه مند” و “جالب” باشید. به این کار «افزایش ارزش به کسب و کار شما» نیز گفته می شود. برقراری ارتباط با یک کارفرما یا مشتری بالقوه تنها ساده ترین بخش است. مسیر سخت تر خیلی دیرتر می آید.

فکر…

وقتی هر روز یک لیست کامل از ایمیل های بازاریابی را در صندوق ورودی خود دریافت می کنید، چه احساسی خواهید داشت؟ تمام آن ایمیل‌ها فقط به این دلیل است که شما بخشی از یک یا گروه دیگر هستید. چند ایمیل شخصی سازی شده در آنها می بینید؟ فقط یک مشت، احتمالا. ایمیل هایی که شخصاً آدرس داده شده اند تقریباً همیشه خوانده می شوند.

نتیجه

بنابراین، از طریق لینکدین می توانید نام تجاری خود را تبلیغ کنید، سرنخ ایجاد کنید و به روز رسانی در مورد محصولات و خدمات جدید منتشر شده توسط شرکت خود ارسال کنید. با لینکدین آزمایش کنید و به زودی یک بازگشت سرمایه مثبت در زمان و تلاشی که انجام می دهید خواهید دید. مطمئنا همینطوره!

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2349

مطالب آموزشی روزهای گذشته