Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

هزینه نگهداری اپلیکیشن وب چقدر است؟

هنگامی که یک اپلیکیشن موبایل ساخته و راه اندازی شد، می توانید نفس راحتی بکشید. اما نه برای مدت طولانی، زیرا شما باید بخش تعمیر و نگهداری را نیز در نظر بگیرید – تعمیر و نگهداری برنامه. تا زمانی که روغن کاری و سرویس محصول خود را به طور منظم انجام ندهید، عملکرد مطلوبی نخواهد داشت، در نتیجه ممکن است به آرامی از بین برود و از بین برود.

نسخه ارتقا یافته برنامه شما آن را زنده و در میان کاربرانتان زنده نگه می دارد. اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید هر از چند گاهی اپلیکیشن خود را ارتقا دهید. صاحبان اپ استور فروشگاه های خود را به طور مرتب به روز می کنند. شرکت های تلفن هر ساله نسخه های جدیدی از دستگاه های خود را عرضه می کنند.
بنابراین اگر هنوز با نسخه قدیمی برنامه در بازار هستید، کاربران جدید و کاربرانی که دستگاه های خود را به روز می کنند نمی توانند به محصول شما دسترسی پیدا کنند. محصول شما یک مرگ نابهنگام خواهد داشت.
در اینجا برخی از زمینه هایی وجود دارد که ارتقاء در آنها اجباری است

کارایی
رابط کاربری
تجربه ی کاربر
مانیتورینگ API

هر از چند گاهی این عوامل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تعامل کاربر را که شایسته آن هستید دریافت می کنید.
اکنون، بیایید وارد بخش هزینه ارتقاء شویم:

کوتاه ترین پاسخ به این خواهد بود – 20٪ از هزینه های توسعه واقعی. بنابراین می توانید هر سال مبلغی را از بودجه خود کنار بگذارید. بنابراین اگر سالانه 10000 دلار برای توسعه اپلیکیشن خود خرج می کنید، ممکن است حدود 2000 دلار برای نگهداری از آن نیاز داشته باشید.

پاسخ طولانی این است که هنگامی که برنامه شما منتشر شد، باید آن را به طور منظم به روز کنید. شرکت های توسعه وب وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند، و آنها برنامه های قیمت گذاری دارند که تعمیر و نگهداری را نیز پوشش می دهد. این طرح‌های قیمت‌گذاری به شما کمک می‌کنند تا پیش‌بینی کنید که به‌روزرسانی آن چقدر هزینه دارد. شما باید برنامه نویسانی را برای رفع اشکالات، توسعه ویژگی ها و قابلیت های جدید استخدام کنید.
بنابراین اگر چند برنامه نویس را برای یک کار 8 ساعته به مدت یک هفته با نرخ 50 دلار در ساعت استخدام می کنید، این مبلغی است که باید برای آنها هزینه کنید، حدود 5600 دلار.

البته بستگی زیادی به این دارد که شرکت توسعه در کجا قرار دارد. اگر ترجیح می دهید از کشورهای سطح 2 استخدام کنید، هزینه ها به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.
استخدام سازندگان برنامه نیز کمک می کند

App Builders خدماتی هستند که به ایجاد برنامه ها و نگهداری آنها کمک می کنند. Appery، Theappbuilder، App Press و برنامه‌سازهای مشابه دسته‌بندی‌های قیمتی خاص خود را دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. در حین نگهداری برنامه، آنها به مدیریت موارد زیر نیز کمک خواهند کرد:

ذخیره سازی اضافی
اعلان های فشاری
دانلودهای برنامه
تماس های API
فرایند پرداخت

این سرویس ها می توانند برنامه شما را با وب سایت تجارت الکترونیک شما مانند Shopify، Magento یا BigCommerce متصل کنند. با این حال، این ارزان نیست. به عنوان مثال، Appery با سه سطح قیمت گذاری متفاوت بسته به خدمات مورد نیاز شما ارائه می شود. برای نسخه Pro، هزینه 60 دلار در ماه و برای نسخه تیمی، 135 دلار در ماه است. اگر به استقرار شخصی و مدیریت حساب Premium نیاز دارید، باید نسخه Enterprise را انتخاب کنید.

شما باید با Appery تماس بگیرید تا بدانید چقدر برای نسخه Enterprise هزینه می کنند. برخی از این خدمات مدیریت اضطراری را به عنوان بخشی از بسته ارائه می دهند. بسته به نوع کسب و کار می توانید نوع مدیریت اضطراری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
خوب است اگر بتوانید تیم اصلی را تهیه کنید

توصیه می‌شود به تیم توسعه اصلی بپیوندید و پس از آماده شدن برنامه شما برای ارتقا، آنها را استخدام کنید. این اشتباهی است که برخی افراد مرتکب می شوند. یک تیم توسعه با استعداد برای توسعه کد منبع، ساخت برنامه و سپس استقرار آن بر روی سرور استخدام کنید.

با این حال، زمانی که زمان به روز رسانی فرا می رسد، آنها کار را به یک تیم توسعه ارزان تر هدایت می کنند. اما این یک حرکت بد است زیرا زمانی که شما ارزان استخدام می کنید، ممکن است مجبور شوید برای آن هزینه بپردازید. اگر آن‌ها بی‌تجربه باشند، زمان زیادی طول می‌کشد تا کد منبع را بیابند، و حتی ممکن است در هنگام افزودن قابلیت‌های جدید با مشکل مواجه شوند. در پایان روز، محصول بد و مشتریان ناراضی خواهید داشت.
مطمئن شوید که یک برنامه مقیاس پذیر ساخته اید

درست در مرحله توسعه برنامه، باید تدارکاتی را برای مقیاس‌بندی کنار بگذارید. اگر برای مقیاس طراحی نشده باشد، در زمان تعمیر و نگهداری برنامه هزینه اضافی برای شما به همراه خواهد داشت. صرفه جویی در هزینه های توسعه زمانی که شروع به کار می کنید می تواند یک وسوسه باشد، اما در دراز مدت ایده خوبی نیست.

جدا از هزینه‌های تعمیر و نگهداری معمولی، ممکن است مجبور شوید برای سازندگان محتوا و ویراستاران، مدیران رسانه‌های اجتماعی و پیگیری عملکرد برنامه‌تان پول خرج کنید. و البته سروری برای مدیریت داده ها، سابقه پرداخت، پایگاه داده کاربران و غیره وجود خواهد داشت. به روز رسانی مداوم، نگهداری مناسب و محتوای خوب می تواند کاربران را خوشحال و درگیر نگه دارد.
افکار بسته

می‌توانید در یک قرارداد تعمیر و نگهداری با شرکت خدمات اپلیکیشن سرمایه‌گذاری کنید تا فرآیند ارتقا را روان و آسان کنید. از این گذشته، شخص دیگری وجود دارد که به دنبال محصول شماست، در حالی که شما می توانید روی دیگر جنبه های اصلی تجارت تمرکز کنید. می‌توانید گزینه پشتیبانی ماهانه را انتخاب کنید یا پرداخت را مطابق مدلی که استفاده می‌کنید انتخاب کنید.

هنگامی که تعمیر و نگهداری منظم برنامه خود را انجام دادید، می توانید ویژگی هایی را که کاربران دیگر استفاده نمی کنند حذف کنید و آنها را با ویژگی های جدیدی که احتمالاً استفاده می کنند جایگزین کنید. شما باید روابط نزدیکی با پایگاه کاربران خود داشته باشید تا از علایق، ترجیحات و الزامات آنها مطلع شوید.

بنابراین در پایان هر چرخه تعمیر و نگهداری، برنامه ای خواهید داشت که کاربران را درگیر می کند، زیرا با ویژگی هایی که آنها دوست دارند یکپارچه شده است. همیشه گوش خود را روی زمین نگه دارید و پس از هر بار ارتقا، بازخورد مناسبی در مورد عملکرد محصول خود دریافت کنید.

و هنگامی که برنامه شما راه اندازی شد، به یاد داشته باشید، داستان هرگز پایان نمی یابد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2060

مطالب آموزشی روزهای گذشته