Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

وردپرس در مقابل دروپال: کدام CMS انتخاب بهتری است؟

سیستم مدیریت محتوا چارچوبی است که به ایجاد و نگهداری وب سایت ها کمک می کند. انواع مختلفی از CMS ها در دنیا وجود دارد، مانند وردپرس، دروپال، جوملا و غیره. دانلود برخی از این سیستم ها بسیار آسان است، برخی دیگر نیاز به رویکرد و ارتقاء سطح حرفه ای دارند، و برخی دیگر نیاز به کار و کوشش گسترده دارند تا آنها را به روز و به روز نگه دارید. .

در این مقاله، ما در مورد دو مورد از محبوب ترین ها در سری CMS – وردپرس و دروپال بحث خواهیم کرد، و اینکه کدام گزینه برای چه چیزی بهتر است. هر دو در بازار به خوبی تثبیت شده‌اند و سهم بزرگی را در اختیار دارند، و هم شرکت‌های کوچک و هم سازمان‌های بزرگ (شرکت‌های بالای 10 میلیارد دلار) به آنها متکی هستند.

1) مزایای داشتن یک سیستم مدیریت محتوای خوب در وب سایت شما

مهم نیست که چه چیزی را اجرا می کنید، می تواند یک وب سایت، یک وبلاگ یا یک برنامه وب باشد، داشتن یک سیستم مدیریت محتوا که از آن خبر می دهد قطعاً حداکثر نمایش و دید را به ارمغان می آورد. بزرگترین مزیت CMS این است که می توانید خودتان آن را اجرا کنید، حتی اگر از نظر فنی تمایلی نداشته باشید. می‌توانید زمان‌بندی پخش جریانی را انجام دهید، به چندین کاربر اجازه دهید و تغییرات طراحی ساده را خودتان انجام دهید. شما بر آنچه وب سایت خود حمل می کند کنترل دارید، زیرا می توانید بخش زمان بندی را ساده کنید و می توانید محتوا را مدیریت کنید.

با در دست داشتن یک CMS، لازم نیست برای ساختن یک وب سایت توسعه دهنده باشید. البته برای ساخت وب سایت به کمک فنی نیاز دارید، اما می توانید به تنهایی CMS را مدیریت کنید.

وردپرس

WP به راحتی یکی از محبوب ترین CMS ها در جهان است و توسط PHP، HTML، جاوا اسکریپت، AJAX، CSS و مجموعه ای از پلاگین ها، تم ها و ویجت ها پشتیبانی می شود. فناوری اصلی PHP است که توسط پایگاه داده SQL در پس‌زمینه پشتیبانی می‌شود. مت مولنوگ و مایک لیتل وردپرس را در می 2003 تأسیس کردند.

از آن زمان به بعد، این ابزار تبدیل به یکی از بزرگترین ابزار وبلاگ نویسی خود میزبانی شده است که هزاران شرکت به آن تکیه می کنند. به همین دلیل است که در حال حاضر در میلیون ها سایت استفاده می شود و روزانه ده ها میلیون نفر از آن بازدید می کنند. امکاناتی که از طریق WP پیش روی شما باز می شود، به لطف تعداد زیادی افزونه همراه با آن، بی پایان است.

دروپال

دروپال CMS محبوب بعدی در این مکان است، و تبدیل به یک انتخاب واضح برای چندین صنعت عمودی از جمله سازمان‌های دولتی و بخش آموزش شده است. این به ایجاد وب‌سایت‌های پیچیده کمک می‌کند و ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که برنامه‌نویسان از آن‌ها لذت می‌برند، این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا وب‌سایت‌های قابل تنظیمی را ایجاد کنند. بسیار قدرتمند است و اغلب اولین انتخاب برای ساخت راه حل های Backend است. ابزارها و الگوهای ساختمانی بسیار خوبی وجود دارد، بنابراین لازم نیست هنگام ساخت یک سایت جدید از ابتدا شروع کنید.

اکنون به سؤال واقعی می پردازیم – زمانی که به یکی از آنها نیاز دارید کدام را انتخاب کنید

2) کاربر پسند بودن

بدون شک این عامل کاربرپسندی است که مهمترین نقطه فروش است. با کاربرپسند بودن، برای میزبانی وب سایت نیازی به مهارت های کدنویسی عالی ندارید. بنابراین اگر در رده مبتدیان قرار می گیرید، لازم نیست که برای یادگیری نکات ظریف کدنویسی زحمت بکشید.

WP

ناگفته نماند که این CMS در زمینه کاربرپسندی بسیار بهتر از رقیب خود عمل می کند. این قوی‌ترین نقطه فروش آن است زیرا می‌توانید آن را در عرض 5 دقیقه نصب کنید و با کلیک ساده ماوس آن را به کار ببرید. رابط کاربری بسیار ساده برای درک است که شما می توانید راه خود را به راحتی احساس کنید. شما به راحتی می توانید سایت خود را به روز کنید که از نظر امنیت عامل مهمی است. بخش ایجاد محتوا نیز ساده است زیرا می توانید فقط پست ایجاد کنید و آن را منتشر کنید. علاوه بر این، می‌توانید محتوایی را از مکان‌های دیگر جاسازی کنید و با یک روش کپی پیست ساده، آن را به WP بیاورید. اگر به طرح‌بندی‌های پیچیده نیاز دارید، می‌توانید به جای کدنویسی از صفحه‌سازها و رابط گرافیکی استفاده کنید. افرادی که هیچ تجربه ای در زمینه کدنویسی ندارند می توانند وب سایت خود را در صورت لزوم و در صورت نیاز به روز کنند. بنابراین پس از راه اندازی سایت، می توانید آن را به مشتری خود تحویل دهید.

DP (دروپال)

DP از نظر فنی بسیار پیشرفته تر است. این بدان معناست که برای ساخت، به روز رسانی و ایجاد تغییرات در وب سایت خود باید دانش کاری PHP، HTML و سایر زبان های برنامه نویسی را داشته باشید. منحنی یادگیری بسیار شیب دار است و برای مبتدیان کمی دشوار است. بنابراین اگر سایتی را در DP ایجاد می کنید، نمی توانید آن را به مشتری خود بسپارید تا آنها بتوانند آن را به روز کنند.

وردپرس در مقابل دروپال: کدام CMS انتخاب بهتری است؟
وردپرس در مقابل دروپال: کدام CMS انتخاب بهتری است؟

3) عملکرد سایت

داشتن یک طراحی فوق العاده خوب است. داشتن ویژگی های عالی نیز خوب است. و داشتن محتوای ذهنی بسیار خوب است. اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که وب‌سایت زمان زیادی برای بارگذاری طول می‌کشد؟ کاربر آن را برای سایتی که سریعتر بارگذاری می شود، می گذارد. بنابراین ضروری است که پلتفرمی را انتخاب کنید که سایت شما را سریعتر بارگذاری کند.

WP

عملکرد سایت یکی از نقاط وب این پلتفرم است. و شاید این باعث شود که آن را در بین تمامی پلتفرم های مشابه در لیگ خود کمتر مقیاس پذیر کند. درست است، WP می‌تواند وب‌سایت‌های مقیاس بزرگ را تقویت کند، اما بخش بارگذاری ممکن است یک ثانیه بیشتر طول بکشد. این احتمالاً به این دلیل است که تمرکز پلتفرم روی سازگاری با نسخه‌های قبلی است و تصمیم آن برای پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر است.

DP

اگر می خواهید وب سایت هایی با بارگذاری سریع داشته باشید، DP پاسخی است. می‌تواند هزاران صفحه را مدیریت کند، منابع کمتری را مصرف می‌کند و برای سرور نیاز کمتری دارد. این پلتفرم می تواند به گونه ای مقیاس شود که علایق هزاران بازدیدکننده را در یک زمان تامین کند.

4) سفارشی سازی سایت

سفارشی سازی وب سایت ها بسیار مهم است زیرا شما باید با یک پایگاه کاربری بزرگ با علایق و نیازهای متفاوت سر و کار داشته باشید. مهم است که سایت باید مقیاس پذیر باشد و با گذشت زمان و علایق افراد متفاوت باشد.

WP

گزینه های باورنکردنی برای کاربرانی که به دنبال ایجاد تغییراتی در وب سایت خود هستند، در دسترس است. گزینه های داخلی وجود دارد که به تغییرات طراحی و عملکرد کمک می کند. می توانید طرح رنگ را تغییر دهید. تصاویر پس زمینه، قرار دادن در منوهای سفارشی، ویجت ها، تصاویر هدر و تغییر طرح سایت. مخزن عظیمی از پلاگین ها و تم ها در دسترس شماست تا با افزودن قابلیت های جدید سایت خود را جذاب تر کنید. به غیر از پلاگین ها و تم های رایگان، می توانید پلاگین های پریمیوم را نیز پایین بیاورید.

DP

اگر یک توسعه دهنده هستید، با گزینه های ارائه شده از طریق دروپال یک روز میدانی خواهید داشت. به لطف گزینه های سفارشی سازی داخلی متعدد، به عنوان مثال، امکان ویرایش مستقیم فایل ها، می توانید به راحتی وب سایت های سفارشی بسازید. با DP، چیزی وجود ندارد که نتوانید آن را سفارشی کنید. بیش از 4000 ماژول و 2600 تم برای اضافه کردن به روز رسانی های طراحی و قابلیت های جدید به وب سایت شما وجود دارد. استانداردهای کدگذاری اجباری، امکان کار با یکدیگر را برای آنها فراهم می کند.

با این حال، این مورد در مورد WP نیست که ممکن است به نصب فنی بیشتری برای پلاگین ها و برنامه های افزودنی نیاز داشته باشد.

نتیجه

با نگاهی به جنبه های ذکر شده در بالا، امیدواریم که توانسته باشید تصمیم بهتری برای انتخاب پلتفرم مورد نیاز خود داشته باشید.

مقالات جالب:

آموزش ساخت نقشه سایت یا سایت مپ با افزونه yoast seo

نحوه ارزیابی برآورد هزینه نرم افزار (برای افراد غیر فنی)

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2049

مطالب آموزشی روزهای گذشته