Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

ویژگی های یک CIO موفق چیست؟

در یک سناریوی در حال تغییر IT، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی به ویژگی های اصلی یک CIO موفق کمک می کند. صفات ممکن است بیایند و بروند، اما برخی از آنها هستند که هرگز تغییر نخواهند کرد، و اینها سال به سال در صدر فهرست ما قرار دارند:

درک کامل از سلامت مالی شرکت

این وظیفه CIO است که قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، وضعیت مالی شرکت را بررسی کند. CIO باید بتواند توضیح دهد که چگونه بخش فناوری اطلاعات می تواند در حالی که برای خود هزینه می پردازد، سود کسب کند. هدف کسب و کار این است که به یک مرکز سود موفق تبدیل شود که در آن 1 و 1 با هم جمع شوند و 3 را تشکیل دهند.

تفکر استراتژیک یک ویژگی خوب برای داشتن است

هر CIO باید در تفکر استراتژیک خوب باشد زیرا تنها در این صورت است که می تواند از اهداف و اهداف کسب و کار پشتیبانی کند. او باید خدمات فنی و راه حل های جدیدی را برای دستیابی به این اهداف ارائه دهد. با برنامه ریزی استراتژیک، همیشه می توانید از اتفاقاتی که در صنعت فناوری اطلاعات رخ می دهد، کسب و کار شما و نحوه مرتبط کردن آن با ابتکارات شرکت خود مطلع باشید.

رهبران باید مردم خود را درک کنند

این یک ویژگی چالش برانگیز، اما غیرقابل انکار مهم است که هر CIO باید از آن برخوردار باشد. وقتی افرادی دارید که از پیشینه فنی خوبی برخوردارند و با حس تجارت آشنا هستند، می توانید آنها را طوری تربیت کنید که «مردم شما» باشند. آنها همیشه به اهداف تجاری شما صادق خواهند بود و قطعاً دارایی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

یک CIO باید نه با نامش، بلکه با نقشش به خوبی شناخته شود

این وظیفه هر CIO است که با آوردن سرمایه‌گذاری‌های جدید و انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید، جایگاه شرکت را ارتقا دهد. بنابراین قدرت واقعی کار شما تنها زمانی آشکار می شود که بتوانید ارزش آن را نشان دهید، نه تنها با فهرست کردن مسئولیت هایی که می توانید انجام دهید.

CIO می تواند مبشر، رهبر و حتی مربی دیجیتال باشد

CIO باید رهبرانی توانمند باشد که نقش کلیدی را به عنوان مبشر، مربی دیجیتال و رهبر ایفا کنند. به عنوان مثال، هر سازمانی باید فردی را داشته باشد که بتواند نوید گرایش های مختلف دیجیتال را درک کند و از مواردی استفاده کند که می تواند برای سازمان خوب و سودآور باشد. یک رهبر خوب در یک CIO می تواند پتانسیل نوآوری را در آنها ببیند.

CIOها خودآگاه هستند

هیچ رهبر نمی تواند شرکت خود را بدون آگاهی از ویژگی ها و توانایی های خود به سطح عالی برساند. خودتان، محدودیت‌هایتان را درک کنید و سپس یاد بگیرید که نقاط قوتتان را تقویت کنید و نقاط ضعفتان را تقویت کنید تا به کلی از بین بروند. اگر محدودیت‌هایی در راه موفقیت وجود دارد، باید بر آن‌ها نیز غلبه کرد. از این رو، گفته می شود که CIOها باید از نظر عاطفی درخشان باشند، زیرا وقتی چنین باشند، می توانند نقاط قوت و ضعف خود را با موفقیت بسنجند. به گفته رهبران ارشد CIO، درخشش عاطفی 80 تا 90 درصد از موفقیت شما به عنوان CIO را تشکیل می دهد. در واقع مرز بین یک رهبر معمولی و یک رهبر استثنایی را ترسیم می کند.

ممکن است گاهی لازم باشد Shadow IT را سر بزنید

استفاده از Shadow IT قطعا در حال افزایش است و این چیزی نیست که شما تشویق کنید زیرا هر کسب و کاری به فناوری مناسب برای کسب و کار خود نیاز دارد. به جای حفظ کنترل دقیق هر فناوری که در شرکت شما گنجانده شده است، پذیرش درخواست های فناوری جدید ضروری است زیرا هرچه بیشتر از فناوری استفاده کنید، برای شرکت مفیدتر خواهد بود. همچنین مهم است که بین فناوری اتلاف و فناوری که از آن استفاده خواهید کرد، مرز بکشید. Shadow IT یا Stealth IT اصطلاحی است که برای پروژه های فناوری اطلاعاتی استفاده می شود که گاهی در داخل سازمان و بدون اطلاع بخش فناوری اطلاعات مدیریت می شوند.

کار با افراد مناسب و تفویض اختیار به درستی

همانطور که در بالا ذکر شد، طبیعی است که CIOها دارای نقاط قوت و ضعف خاصی باشند. بنابراین، به عنوان رهبران فناوری اطلاعات، باید در توان شما باشد که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که مکمل قدرت شما باشند و زمینه هایی را که ممکن است در آنها ضعیف باشید تقویت کنند. شما باید بتوانید با افراد مناسب کار کنید و یاد بگیرید که استعدادهای آنها را نیز افزایش دهید.

البته مهارت های ارتباطی

ناگفته نماند که به عنوان یک رهبر فناوری اطلاعات، باید مهارت های ارتباطی بی عیب و نقص را به عنوان یک ویژگی اساسی داشته باشید. ممکن است با افراد مختلفی از بخش های مختلف سروکار داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه موقعیت را بسنجید و به روش صحیح ارتباط برقرار کنید. مالش افراد به روش نادرست می تواند اثرات مضری داشته باشد.

سعی نکنید هیچ نقشی را بازی کنید، خود طبیعی خود باشید

شما ممکن است یک مدل CIO عالی به عنوان انگیزه خود داشته باشید. این می تواند CN Ram، برنده مدال افتخار Konrad Zuse باشد. رئیس سابق گروه و CIO در Essar Group یا Lalit Sawhney، SVP سابق (CIO) در Reliance Communication و رئیس سابق، Systems Information: Hindustan Unilever Ltd.، اما همیشه به یاد داشته باشید که خودتان باشید و سایه کسی که تحسین می کنید نباشید.

در آستانه نزدیک شدن

در نهایت، یک مورد بسیار مهم برای تکمیل آن – تمایل به سرمایه گذاری در روند نسل بعدی
CIOهای جوان بر سرمایه گذاری خود در روند نسل بعدی تمرکز می کنند. برای مثال، ویدیوی کلاس تجاری یکی از بزرگترین چیزها برای مدیران نسل بعدی است. این به این دلیل است که آنها متوجه شده‌اند که ویدیو چیزی است که هر شرکتی باید در آن سرمایه‌گذاری کند. به همین ترتیب، هر CIO باید به دنبال سرمایه‌گذاری در چه چیزی باشد تا تجارت خود را بهبود بخشد. این سرمایه گذاری شامل زیرساخت، فناوری، برنامه های کاربردی، فناوری و البته استعدادها می شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2244

مطالب آموزشی روزهای گذشته