Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا امنیت شبکه برای شرکت های نرم افزاری مهم است

امنیت شبکه برای هر رایانه ای که از اینترنت استفاده می کند بسیار مهم است. آنچه برای انسان ها خون است همان چیزی است که امنیت شبکه برای مشاغل و متخصصان فناوری اطلاعات است. برای تعریف امنیت شبکه می توان گفت که هر فعالیتی است که برای محافظت از ایمنی شبکه شما انجام می شود. هدف اصلی دور نگه داشتن تهدیدها و جلوگیری از تخریب آنها در سیستم های رایانه ای شما است. تهدید امنیت شبکه می تواند به هر شکلی باشد

دزدی هویت
هکرها
نرم افزارهای جاسوسی و تبلیغاتی
ویروس ها و کرم ها
اسب های تروا
حملات انکار خدمات
سرقت اطلاعات
رهگیری داده ها

بنابراین ایمن سازی داده ها در شبکه شما به اندازه راه اندازی کسب و کار شما مهم است، زیرا زمانی که امنیت داده ها از بین برود، کسب و کار هیچ فایده ای ندارد. تمام داده های محرمانه، حساب ها، رمزهای عبور، جزئیات مالی شما در مقابل چشمان کنجکاو ارائه می شود.

امنیت شبکه در فرآیندهای تجاری بسیار مهم شده است زیرا معماری اینترنت خالی از خلأ نیست. نقاط زیادی وجود دارد که یک هکر می تواند از طریق آنها وارد شود، زیرا تقریباً مانند یک شبکه باز است. دانستن اینکه چه نوع حملاتی می تواند در کسب و کار شما رخ دهد و جلوگیری از وقوع آنها تنها راه ایمن نگه داشتن اطلاعات شما است.

هنگام تعیین برنامه امنیت شبکه برای شرکت خود، باید از مسائل امنیتی مختلفی که هر از گاهی اتفاق می افتد، مهاجمان بالقوه ای که در بازی هستند، سطح امنیتی که شرکت شما باید به آن نیاز داشته باشد و آنچه که همه حفره های شما را می گیرد، درک داشته باشید. زیرساخت امنیتی در درون خود دارد. هنگامی که از حفره ها آگاه شدید، نظارت بر آنها آسان خواهد بود تا بتوان از مشکلات بعدی جلوگیری کرد. محصولات مختلف موجود در بازار برای افزایش حفاظت از کامپیوتر و سیستم های امنیتی شما به شرح زیر می باشد

فایروال ها
مدیریت امنیت
تشخیص نفوذ
رمزگذاری
مکانیزم احراز هویت

در مرحله بعد، به تمام ویژگی هایی که می توان برای افزایش امنیت شبکه خود اضافه کرد، نگاهی بیندازید:

دسترسی داشته باشید

که در آن فقط پرسنل معتبر قادر به دسترسی به اطلاعات حیاتی هستند. فقط آن افراد می توانند از طریق آن شبکه ارتباط برقرار کنند

احراز هویت

ممکن است تعدادی از افراد از یک شبکه خاص استفاده کنند، بنابراین باید روش‌های احراز هویت کافی وجود داشته باشد که ثابت کند کاربرانی که از این شبکه استفاده می‌کنند می‌توانند ثابت کنند که چه کسی هستند.

محرمانه بودن

کاربران شبکه ها انواع اطلاعات حیاتی را برای ارسال و دریافت اطلاعات ارسال می کنند. اطلاعاتی که بدین ترتیب داده می شود باید محرمانه نگهداری شود و برای مقاصد دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.

پیام دقیق حفظ می شود

یکی دیگر از عملکردهای شبکه های امنیتی این است که پیام را دقیقاً به روشی که در نظر گرفته شده است، روایت کنند. پیام به هیچ وجه نباید در حین انتقال اصلاح شود.

کسب و کارها برای افزایش امنیت چه کاری می توانند انجام دهند؟

اکثر کسب و کارها اهمیت امنیت شبکه را درک کرده اند و روی آن سرمایه گذاری کرده اند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ارتقا به کلاس تجاری

کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​(SMB) به روترهای کلاس تجاری ارتقا یافته اند زیرا در مقایسه با روترهای تجاری مبلمان بهتر و مستحکمی را ارائه می دهند. این روترها جدا از داشتن حفاظت اضافی در برابر هرزنامه/ضد ویروس/ضد اسپم، ویژگی‌هایی مانند شبکه VPN، دسترسی به اینترنت مهمان و تسهیلاتی را برای چندین ISP باند پهن ارائه می‌کنند. با شبکه VPN، می توانید از هر کجای دنیا به شبکه خود دسترسی داشته باشید. با دسترسی مهمان به اینترنت، مهمانان شما می توانند بدون دسترسی به شبکه داخلی شما به اینترنت دسترسی داشته باشند. و مزیت ISP چند پهنای باند این است که در صورت خرابی یک ISP از پشتیبان تهیه می کنید.

داشتن آخرین طرح امنیتی

شرکت‌هایی که برنامه امنیتی خود را برای مطابقت با آخرین روندها ارتقا می‌دهند، می‌توانند تا حد معینی از هک‌ها و فعالیت‌های تقلبی جلوگیری کنند. کسانی که ارتقاء نمی دهند ممکن است اغلب با عواقب جدی روبرو شوند. هکرها واقعا باهوش و جاه طلب هستند و زمانی که یک شبکه امنیتی معیوب دارید این ترکیب سختی است. بر اساس گزارش اتحادیه امنیت سایبری ملی (NCSA) و شرکت امنیت دیجیتال سیمانتک ، حدود 83 درصد از SMB ها تحت احساس امنیت اینترنتی کاذب زندگی می کنند و 69 درصد از کسب و کارها حتی هیچ گونه امنیتی ندارند. این نشان می‌دهد که آگاهی دادن درباره اهمیت امنیت شبکه به کسب‌وکارها چقدر جدی است. در حالی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک از اهمیت داشتن یک شبکه ایمن و قابل اعتماد آگاه هستند، هنوز برای رسیدگی به آنها آمادگی ندارند.

دانستن اینکه چه چیزی باید محافظت شود

SMB ها همیشه در ترس مرگبار تراکنش های مالی تقلبی زندگی می کنند. چند تراکنش مالی تقلبی جدی، و ممکن است برای همیشه خراب شوند. بنابراین دانستن اینکه از چه چیزی محافظت کنید بسیار مهم است و کجا آن را انجام دهید. اگر شما یک SMB را اداره می کنید، آیا ایده ای دارید که اطلاعات حیاتی برای کسب و کار شما کجا استفاده می شود و چه کسانی به چنین اطلاعاتی دسترسی دارند. گذرواژه ها هنوز اساسی ترین راه برای محافظت از شبکه شما هستند. رمزهای عبور شما باید به گونه ای باشد که توسط انسان و رایانه مورد نفوذ قرار نگیرد.

حذف و حذف اکانت های غیر فعال

حساب کارمندان سابق و پیمانکاران قبلی باید در اسرع وقت حذف شود. از طریق این حساب ها است که هک انجام می شود. نرم افزارهایی وجود دارند که به این امر کمک می کنند.

در نهایت به یادآوری اصول

برخی از قوانین اساسی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید، برای مثال، فهرستی از نرم افزارهای مجاز را نگه دارید و فقط آنها را دانلود کنید. شما باید مراقب هرکسی باشید که ممکن است نرم‌افزارهایی را دانلود کرده و از آنها استفاده کند که ممکن است خطرناک باشد. یا اگر داده‌های بسیار مهمی دارید، آن‌ها را به گونه‌ای جدا کنید که فقط افراد دارای احراز هویت بتوانند از آنها استفاده کنند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2292

مطالب آموزشی روزهای گذشته