Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا باید از جاوا برای برنامه Enterprise خود استفاده کنید؟

جاوا یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد است که نیازی به معرفی خاصی ندارد. و از آن برای ساخت انواع برنامه ها، از برنامه های کوچک گرفته تا برنامه های بزرگ سازمانی استفاده شده است. اکنون بیش از 20 سال است که ترجیح داده شده برای برنامه های کاربردی است، و از همان ابتدا قابل انطباق بوده است. جاوا را تقریباً در همه چیز خواهید یافت، از تلفن های همراه و لپ تاپ گرفته تا کنسول های بازی بزرگ و ابررایانه های علمی. جاوا برای توسعه دهندگان ترجیح داده می شود و پس از آن C، C++، C# و PHP قرار دارند.

در واقع جاوا همیشه اولین انتخاب بوده است

Java و Enterprise Applications تاریخچه طولانی و عمیقی دارند، زیرا رابطه بین این دو به دهه 1990 باز می گردد. توسعه نرم افزار در مراحل اولیه و توسعه وب در مراحل ابتدایی خود بود. C و C++ در ابتدا زبان‌های ترجیحی برای توسعه برنامه‌های کاربردی سازمانی بودند، اما واقعاً مناسب نبودند. درست است که زبان های C سریع بودند، اما برای برنامه های سازمانی مناسب نبودند.

شرکت های تجاری به راه حل قوی تری نیاز داشتند که به عنوان یک عنصر متحد عمل کند و بتواند زیرساخت های آنها را گسترش دهد. جاوا مستقل از پلتفرم و مقیاس پذیر است که آن را به یک انتخاب واضح در بین شرکت ها تبدیل می کند. و از اینجاست که مزایای استفاده از جاوا برای شرکت ها در واقع آغاز شد. و رابطه بین این دو – شرکت های جاوا و تجاری آغاز شد.

امروزه، کسب‌وکارهای با سابقه و با تجربه در مورد اتکا به جاوا برای برنامه‌های خود دو بار فکر نمی‌کنند، و اغلب حتی جایگزینی را هم در نظر نمی‌گیرند، زیرا مزایای ناچیزی که توسط دیگران ارائه می‌شود، ارزشش را ندارد. با این وجود، نگاهی به دلایل دیگری بیندازید که چرا کسب و کارها فقط جاوا می خواهند و هیچ چیز دیگری.

1.سالها زبان پیش فرض بوده است

جاوا در ربع قرن گذشته بهترین گزینه برای توسعه سازمانی بوده است و نسخه بهبود یافته C++ در نظر گرفته شده است. در آن زمان هیچ زبان دیگری وجود نداشت که بتواند با جاوا رقابت کند. این یکپارچه سازی انعطاف پذیر و کد مستقل ارائه می کرد، که دقیقا همان چیزی بود که توسعه دهندگان به آن نیاز داشتند، و کسب و کارها بلافاصله آن را به عنوان زبان برنامه نویسی پیش فرض انتخاب کردند.

2. مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان

زبان و چارچوب انتخابی باید عملکرد کافی برای نمایش حجم کاری در مقیاس سازمانی ارائه دهد. به جز منطق تجاری، جاوا تنها راه حل عالی برای توسعه مقیاس سازمانی بود. جاوا دارای زیرساخت های مقیاس پذیر است، از جمله مجموعه ای از چارچوب ها، ابزارها و کتابخانه ها که می توانند هر نیاز شرکت ها را برطرف کنند (عملا میلیون ها کد و کتابخانه وجود دارد).

کتابخانه ها بلوک های اساسی هر راه حل نرم افزاری سازمانی هستند. این زبان در مقایسه با زبان های دیگر، ظرفیت حل تقریباً تمام مشکلات رایجی را که توسعه دهندگان با آن مواجه هستند، دارد. جاوا همچنین کاملاً مقیاس پذیر است و به شرکت ها کمک می کند تا برنامه های خود را در طول افزایش فصلی افزایش دهند.

3. عملکرد با وجود استفاده های متعدد به طور همزمان عالی است

سرعت و عملکرد دو نکته مهم هستند که باید برای برنامه های کاربردی تجاری در نظر گرفته شوند. جاوا کاملاً قادر است برنامه‌ها را به هر دوی آن‌ها قدرتمند کند – سریع با کارایی بالا، و افراد متعددی می‌توانند به طور همزمان بدون کاهش سرعت، صرف نظر از کاربرد دستگاه، به برنامه دسترسی داشته باشند. همانطور که قبلا ذکر شد، زبان برنامه نویسی از چندین رشته برای مدیریت چندین توالی دستورالعمل به طور همزمان و بدون تاخیر استفاده می کند و در عین حال مزیت کاهش مصرف حافظه را ارائه می دهد.

4. منحنی یادگیری کوتاهتر

جاوا از سیستم رایج C و C++ پیروی می کند و یک زبان منبع باز با حداقل منحنی یادگیری است. دانش آموزان شروع به یادگیری جاوا در مدارس و کالج های خود کرده اند و درک این مفهوم را برای آنها در سنین بسیار پایین بسیار آسان می کند.

5. ادغام آسان

تقریباً همه ارائه دهندگان هاست از کد جاوا پشتیبانی می کنند، بنابراین شرکت ها می توانند برنامه های وب خود را از طریق آنها میزبانی کنند. پایتون و جاوا مکمل یکدیگر هستند، زیرا زبان های برنامه نویسی که دارای یک رابط باینری برنامه مشترک هستند، قابل ترکیب هستند و با سایر زبان های برنامه نویسی، ابزارهایی وجود دارند که به یکپارچه سازی کمک می کنند، زیرا مهم است که امضای زبان ها با هر یک مطابقت داشته باشد. دیگر. جاوا را می توان روی هر زیرساخت سخت افزاری بدون وابستگی فنی اجرا کرد.

6. ماشین مجازی جاوا و سازگاری بین پلتفرم

با وجود JVM یا ماشین مجازی جاوا، اپلیکیشن های نوشته شده به زبان جاوا به راحتی توسط تمامی پلتفرم ها از جمله Mac OS، Unix و Windows پشتیبانی می شوند. برنامه های ساخته شده با جاوا می توانند بر روی هر دستگاه مجهز به پردازنده های مدرن اجرا شوند. با JVM، می‌توان رشته‌های مختلف را «جنگل» کرد زیرا JVM برای کار بر روی ماشین‌های چند هسته‌ای عظیم بهینه شده است.

بانک ها، شرکت های بیمه، شرکت های خرده فروشی و تولیدکنندگانی که برای توسعه اپلیکیشن خود به جاوا تکیه می کنند، از مزیت اصلی این ویژگی برخوردارند. آمازون، فیس بوک، توییتر و گوگل از جاوا به عنوان یک زبان پشتیبان استفاده می کنند. جاوا به عنوان یک زبان پشتیبان عالی است.

7. هزینه نگهداری کم و پردازش سریع

در مقایسه با سایر زبان ها، جاوا انتخاب بسیار ارزانی است، زیرا برای راه اندازی و نگهداری سرور جاوا به بودجه زیادی نیاز ندارد. سرورهای مک و ویندوز بسیار گرانتر هستند. زبان برنامه نویسی از دستگاه های سخت افزاری پشتیبانی می کند و آن را به انتخاب مناسبی برای شرکت ها تبدیل می کند.

با جاوا هیچ هزینه ای برای صدور مجوز وجود ندارد، بنابراین باعث صرفه جویی در زمان و تسکین آن می شود.

8. همه کاره

شرکت ها جاوا را به دلیل تطبیق پذیری آن دوست دارند و می توانند به راحتی برنامه های تلفن همراه را برای کارمندان خود توسعه دهند، جاوا جاسازی شده را می توان برای سنسورهای هوشمند، میکروکنترلرها و سایر دستگاه های تعبیه شده استفاده کرد. و در همان زمان، توسعه دهندگان می توانند برنامه هایی ایجاد کنند که می توانند روی هر زیرساخت سخت افزاری کار کنند.

9. یک زبان بسیار ساده

جاوا زبان ساده ای است که توسعه دهندگان آن را دوست دارند. کدنویسی سریع، انعطاف پذیر و قابل اعتماد با رابط کاربری عالی است که کار را برای توسعه دهندگان آسان می کند. کدها قابل استفاده مجدد هستند تا توسعه دهندگان بتوانند از آنها برای ایجاد برنامه های نرم افزاری دیگر استفاده کنند. تعمیر و نگهداری نیز با جاوا آسان است، زیرا نگهداری کدها آسان است.

10. زبان امن

امنیت در برنامه های سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه زبان بسیار قدیمی است، اما ویژگی های امنیتی جاوا دائماً به روز می شوند، بنابراین این زبان ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد که از برنامه و همه داده های آن محافظت می کند. داده های مبادله شده بین مشتری و سرور با هر نسخه جدید ایمن می شود و ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود.

نتیجه :

انتخاب زبان برنامه نویسی اصلی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا اکنون گزینه های زیادی غیر از جاوا دارید. اما گزینه هایی مانند جاوا اسکریپت و پایتون جایگاه خاص خود را دارند و برخی معتقدند جاوا به تدریج در حال از بین رفتن است، زیرا نیازهای توسعه دهندگان مدرن را برآورده نمی کند. اما کسانی هستند که جاوا و سودمندی آن را در ساخت برنامه های سازمانی تضمین می کنند.

جاوا هنوز کاملاً همه کاره و به اندازه کافی قوی است تا راه حل های سفارشی را برای شرکت هایی که به دنبال انواع مختلف نیازهای تجاری هستند ارائه دهد. جاوا نزدیک به زوال خود نیست، زیرا هنوز هم برای بسیاری از شرکت ها اولین انتخاب است.

لینک های جالب :

10 نکته برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب بهتر

 

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1975

مطالب آموزشی روزهای گذشته