Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا باید با رفتاری آرام تصمیمات تجاری بگیریم؟

چشمانت را ببند، تا 100 بشمار و هی زودتر، عصبانیتت از بین رفته است! مطمئناً، وقتی شما بچه بودید کار می کرد، اما دیگر نه. در واقع زمانی که تحت فشار کاری هستید کار نمی کند. توانایی کنترل احساسات خود در زمانی که دنیای اطراف شما در حال تکه تکه شدن است یک ویژگی ذاتی نیست، شما باید زمانی که در موقعیتی قدرتمند هستید آن را توسعه دهید.
در اینجا در این مقاله دلایل اصلی را بررسی می‌کنیم که چرا باید ماسک آرامش را حتی زمانی که درونتان از عصبانیت و استرس می‌جوشد بپوشید.
استرس تمایل دارد از بین برود. مسری است

وقتی به عنوان یک تیم کار می کنید، نگرش طرف مقابل نقش مهمی در تعیین موفقیت پروژه دارد. اگر همه مردم با نشاط و آماده برای مقابله با چالش ها باشند، کار پیشرفت می کند. اما اگر یک نفر در تیم عصبی شود، بقیه افراد را ناراحت می کند. زمانی که شما در یک شرکت دارای یک موقعیت برتر هستید، این وضعیت مشابه است. شما ممکن است اعتبار فوق العاده ای داشته باشید. شاید هیچ کس دیگری نباشد که در تجربه شما را شکست دهد، اما اگر توانایی حفظ آرامش را نداشته باشید چه؟ استرس و عصبانیت شما به دیگران سرازیر می شود و در نهایت پروژه آسیب می بیند.

استرس و عصبانیت ممکن است شما را نسبت به پنجره فرصت کور کند

هر بحرانی یک درس است، و شما باید در حین حرکت و سازگاری با شرایط در حال تغییر، دوباره اختراع کنید. در خشم/نگرانی خود، حتی ممکن است پنجره فرصت را نبینید، اگرچه در ظاهر ممکن است مانند یک بحران به نظر برسد. یک مدیر/کارآفرین موفق این پنجره را می بیند و از این فرصت بهترین استفاده را می کند.

وقتی مشکلی پیش می‌آید، وقتی بیش از حد واکنش نشان می‌دهید بدتر می‌شود

آیا می دانید استیو جابز زمانی که اتفاق غیرمنتظره ای در سخنرانی هایش رخ می دهد چه می کرد؟ او استرسی به نظر نمی رسد، ارائه را لغو نمی کند. او توانایی عجیبی داشت که آرام و آرام به نظر برسد و تا زمانی که همه چیز به روال خود بازگردد، با تماشاگران گفتگو می کرد و با آنها شوخی می کرد. این یک ویژگی رفتاری عالی است.

مصرف قرص سرماخوردگی برای سلامتی مفید است

در بین تمام قرص های موجود در جهان، قرص سرماخوردگی تنها چیزی است که به شما کمک می کند کارها را بدون هیچ گونه عوارض جانبی انجام دهید. وقتی تصمیمات کاری را با رفتاری آرام می گیرید، خود را سالم نگه می دارید. استرس، عصبانیت و نگرانی احساسات منفی هستند که شما را مجبور به مصرف قرص های ناشی از عوارض جانبی می کنند. مطمئناً می توانید بدون آن قرص ها کار کنید، فکر نمی کنید؟

کمی استراحت کنید، می توانید با یک ذهن روشن فکر کنید

وقتی احساس استرس می کنید، استراحت کنید و فعالیت مورد علاقه خود را انجام دهید – گلف بازی کنید، فیلم بروید، دویدن، دوچرخه سواری هر چیزی که به شما کمک می کند با ذهن روشن فکر کنید. اگرچه منبع استرس از بین نخواهد رفت، اما می توانید با خونسردی تصمیمات استراتژیک بگیرید.

شما در واقع می توانید مشکل بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کنید

این در حال فکر کردن به مشکلی است که در واقع آن را بزرگ می کند. پس چرا آن را به تکه های کوچک به اندازه لقمه تجزیه نمی کنید؟ این به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه بگیرید. به جای خیال پردازی در مورد اندازه مشکل و بزرگتر کردن آن از زندگی، در واقع می توانید وقتی خونسرد شدید تصمیم سازنده ای بگیرید.

این به شما کمک می کند که عقب نشینی کنید و یک برنامه ایجاد کنید

وقتی خونسرد هستید، قادر خواهید بود چارچوبی ایجاد کنید تا به شما در عبور از موقعیت کمک کند. بسته به بزرگی مشکل و اندازه پروژه ممکن است کمی زمان بر باشد، اما آسان تر است، زیرا از آن به بعد می توانید به راحتی پیش بروید. همچنین به شما کمک می کند متمرکز بمانید.
وقتی خونسردی خود را از دست می دهید، تمرکز شما تغییر می کند

تمرکز باید روی چگونگی غلبه بر مشکل باشد، درست است؟ اگر خونسردی خود را از دست بدهید، نمی توانید روی کاری که باید انجام شود تمرکز کنید. هنگامی که تصمیم می گیرید، می توانید با کمک برنامه هایی مانند Evernote و Wunderlist از کارهایی که انجام داده اید و کارهایی که انجام نداده اید، آگاه باشید. هنگامی که می خواهید یک ایمیل گزنده برای عضو تیم خود بفرستید، در اطراف بلوک قدم بزنید، تمرکز شما تغییر کرده است.

شخصی نیست، پس اینطور نگیرید

به عنوان یک رهبر، شما باید تصمیمات حیاتی در مورد مراحل مختلف یک پروژه بگیرید. اگر اتفاقی افتاد که مانع تصمیم شما شد، آن را شخصی نگیرید. حتی زمانی که رئیس شما را سرزنش می کند، حفظ خونسردی مهم است. اجازه ندهید این همه سر و صدا و سیاست افکار شما را تحت الشعاع قرار دهد.

نگرش آرام شما می تواند الهام بخش کارمندان باشد

اگر جبهه آرامی داشته باشید، دیگران نیز از آن پیروی خواهند کرد. رفتار شما همیشه تحت نظارت دقیق همکارانتان است، بنابراین نمی توانید آن را از دست بدهید. یک نگرش ذهنی مثبت برای الهام بخشیدن به کارمندان خود حفظ کنید، حتی زمانی که کارهای غیرممکن با شما روبرو می شوند. همیشه راهی برای دور زدن مشکل وجود دارد، پس قوی بمانید.

خشم شبیه آسیب پذیری است، مصرف می کند

هنگامی که شما آشفته هستید، آسیب پذیرترین هستید. نقطه عقل اندیشی و عینی عمل کردن گذشته است. مهم این است که خشم خود را از دست بدهید و ترس را به باد بیاندازید. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد در هنگام شکست و تصمیم اشتباه چیست؟ این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما عصبانی هستید.

نتیجه

از دست دادن خونسردی آسان است، بخش دشوار آن گفتن آرامش است. همچنین مهم است که وقتی با مشکلی روبرو می شوید، تمام آن افکار منفی را از ذهن خود بیرون کنید. درعوض، تفکر سازنده شما را راه طولانی را در مسیر درست می برد. عمیق نفس بکشید، متمرکز بمانید و خونسردی خود را حفظ کنید – گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است، اما این چیزی است که نتیجه می دهد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2182

مطالب آموزشی روزهای گذشته