Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا جهان از نظر فرصت ها سریعتر از آنچه ما فکر می کنیم برابر می شود؟

شکاف جهانی که در ابتدا با آمدن اینترنت و تلفن های همراه ایجاد شد در حال کاهش است و خود را به وضعیتی کاهش می دهد که عملاً شکافی وجود ندارد. دولت و سازمان‌های خاصی تلاش کرده‌اند تا شکاف بین توسعه‌یافته و در حال توسعه را پر کنند و در نتیجه فرصت‌های بیشتری برای مردم ساکن در کشورهای در حال ظهور ایجاد کنند. با تحولات اخیر در جهانی شدن، یکپارچگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تا حدی وجود داشته است. این امر باعث شده است که جهان به عنوان یک دهکده جهانی کوچک تکامل یابد و این کشورهای در حال توسعه بودند که بیشترین بهره را از آن بردند. با پیشرفت های تکنولوژیکی در این کشورها، روندهای اقتصادی بهتر، سیستم های بهداشتی بهتر و حتی تأثیرات سیاسی بهبود یافته افزایش یافته است.

کشورهای نوظهور از فرصت های برابر برخوردار هستند

با معرفی تلفن های همراه و بعد از آن، گوشی های هوشمند، کشورهای در حال توسعه توانسته اند به همان سطح فرصت های شغلی کشورهای توسعه یافته برسند. در واقع، در کشورهایی مانند هند، جهش فناوری بسیار چشمگیر بوده است. بر اساس مطالعات ، رشد تلفن های همراه در کشورهای نوظهور به دلیل نبود تلفن ثابت در این مناطق سرعت گرفت. در حالی که استفاده از تلفن های هوشمند در مقایسه کمرنگ است، روز/زمانی که حداکثر تعداد افراد به گوشی های هوشمند دسترسی پیدا می کنند دور نیست. گفته می شود حدود 20 درصد از جمعیت 11 کشور جهان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. و خبر خوب این است که دسترسی به گوشی های هوشمند اکنون در دست افرادی است که زیر 30 سال سن دارند. این نیز چیز خوبی است زیرا شما می توانید با استفاده از تلفن های هوشمند و اینترنت از استعدادهای جوانان استفاده کنید.

جالب اینجاست که افرادی که از گوشی های هوشمند و اینترنت استفاده می کنند، جوانان و افراد پردرآمد هستند. با دسترسی به گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر، افرادی که در سطح درآمد پایین تا متوسط ​​زندگی می‌کنند نیز به این مبارزه می‌پیوندند و تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند افزایش می‌یابد. با دسترسی بهتر به اینترنت، فرصت های بهتری برای آنها فراهم شده است. آنها اطلاعات فوری از مشاغل جدید دریافت می کنند، در بازاریابی اجتماعی شرکت می کنند و از آخرین روندها و نوآوری های تکنولوژیکی آگاه می شوند. برخی از فقیرترین کشورهای جهان به تلفن های هوشمند و اینترنت دسترسی دارند، اما هنوز راه زیادی در پیش دارند، به عنوان مثال، اوگاندا و پاکستان. در این کشورها از هر 10 نفر 9 نفر از اینترنت استفاده نمی کنند.

مناطق اصلی که در آن جهش فناوری در حال وقوع است

اروپای شرقی، آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین شاهد پیشرفت های فوق العاده ای در زمینه گوشی های هوشمند بوده اند. اگر در هر یک از کشورهای این مناطق در خیابان‌ها قدم بزنید، می‌توانید مشاهده کنید که چقدر مردم در استفاده از تلفن‌های هوشمند در همه جا حاضر شده‌اند. در طول سال ها، حمل و نقل (و تقاضا) برای تلفن های هوشمند به طور قابل توجهی توسعه یافته است و اعتقاد بر این است که تا سال 2017، تعداد حمل و نقل به بیش از دو میلیارد گوشی خواهد رسید. این بدان معناست که در بازار جهانی گوشی های هوشمند رشد 90 درصدی داشته است.
بنابراین گوشی های هوشمند به عنوان بازیگران کلیدی در ارتباطات در کشورهای در حال توسعه ظاهر می شوند. بهبود شبکه های 3G و توسعه 4G اخیر نیز نقش اساسی در این امر ایفا می کند. بازیکنان جهانی گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، تولید گوشی‌های هوشمند خود را به چین و اندونزی منتقل کرده‌اند. این امر فرصت های شغلی را در این کشورها افزایش می دهد. و بازارهای نوظهور مانند آفریقا، خاورمیانه، اروپای شرقی و مرکزی، آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین در حال افزایش استفاده از گوشی های هوشمند هستند.

افزایش شبکه های اجتماعی

از آنجایی که مردم کشورهای نوظهور دسترسی بهتری به گوشی‌های هوشمند دارند، تمایل به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارند. شبکه سازی و حفظ ارتباطات خوب کلید موفقیت شغلی است. پیش از این، این محدود به کشورهای توسعه یافته بود، اما اکنون با دسترسی به بازارهای نوظهور، استعدادهای جوان می توانند مهارت های خود را به نمایش بگذارند. آنها می توانند با شرکت های برتر تماس بگیرند و برای کار درخواست دهند.

چندین سازمان برای ایجاد ارتباط بهتر کار می کنند

با تلفن های هوشمند، اتصال بهتر نیز به کشورهای نوظهور وعده داده شده است. این به دانش‌آموزان کمک می‌کند فرصت‌های آموزشی بهتری داشته باشند (دانش‌آموزان در مدارس خود به رایانه و اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند)، آنها می‌توانند بدون محدود شدن در مرزهای جغرافیایی به جستجوی شغل بپردازند و می‌توانند مهارت‌ها و استعدادهای خود را در یک پلت فرم بین‌المللی به نمایش بگذارند. با استفاده از اینترنت در مناطق روستایی، پزشکان می‌توانند امکانات مراقبت‌های بهداشتی بهتری را به مردم ارائه دهند و دیگر مانعی در ارتباط در هنگام فوریت‌های پزشکی نکنند. تلفن های هوشمند و اتصال به اینترنت جهان را به مکان بهتری برای زندگی برای مردم کشورهای نوظهور تبدیل می کند. این سازمان ها از فناوری برای کمک به آموزش شغلی برای جوانان تحصیل کرده و کمک به ارائه فرصت های آموزشی بهتر به کودکان و جوانان استفاده می کنند. بنابراین رشد فناوری در دستیابی به کشورهای در حال ظهور بسیار سریع بوده است.
وقتی کشورهای در حال توسعه به اتصال باند پهن خوب دسترسی داشته باشند، می توانند برای شرکت های بین المللی از راه دور کار کنند. آنها می توانند برای مشاغل درخواست دهند، مطابق با مناطق زمانی مورد نیاز مشتریان کار کنند و نتایج نهایی را طبق ضرب الاجل ارائه کنند. تمایل به کار از یک مکان دور، یکی از معیارهای اصلی است که اکثر شرکت ها روی آن سرمایه گذاری می کنند، و آنها می توانند مهارت های عالی را از کشورهای در حال ظهور با نرخ های معقول استخدام کنند.

نتیجه

اینترنت، تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی برای بسیاری از کشورها مانند طبیعت دوم هستند، اما برای بسیاری از آنها، جدیدترین و عالی‌ترین فناوری‌هایی هستند که به تازگی کارکردن با آن را یاد می‌گیرند. با این حال، آن‌ها آنقدر سریع و یکپارچه پیشرفت کرده‌اند که می‌توانند از فرصت‌هایی که به آنها ارائه می‌شود، استفاده کنند و این باعث شده است که با بقیه جهان ارتباط برقرار کنند و از نظر فناوری رشد کنند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2287

مطالب آموزشی روزهای گذشته