Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا دات نت چنین فناوری ترجیحی برای شرکت های متوسط ​​و بزرگ است؟

شرکت های متوسط ​​تا بزرگ از فریم ورک دات نت برای توسعه برنامه های دسکتاپ و وب استفاده می کنند. چارچوب .Net از تمام عناصر مهم در کتابخانه کلاس Net استفاده می کند و بر روی Common Language Runtime (CLR) ساخته شده است. در اینجا چند دلیل برای دات نت توسط شرکت های متوسط ​​تا بزرگ آورده شده است:

فرهنگ جامعه

انجمن دات نت بسیار بزرگ است و پلتفرم آن نیز بسیار بزرگ است. از این رو، بیشتر نیازهای بازار سازمانی را برآورده می کند و بیشتر حول محور ساختن معماری های سازمانی، پشتیبانی از سیستم های قدیمی و ایجاد پشتیبانی برای فرآیندهای تجاری بزرگ است. استارت آپ ها معمولاً از دات نت استفاده نمی کنند زیرا مشکلات دیگری برای رسیدگی دارند و این مشکلات با Net قابل حل نیستند. مسائل آنها بیشتر حول محور طراحی تجربه، پشتیبانی از چندین مشتری، مرورگرها، همزمانی و غیره است. توسعه دهندگان Net که مایلند برای استارت آپ های داغ کار کنند، باید استفاده از .Net را کنار بگذارند و یک پلتفرم دوستانه راه اندازی مانند Ruby و Python انتخاب کنند.
پلت فرم متقابل دات نت امکان پذیر است

مایکروسافت اعلام کرده است که دات نت اکنون برای الزامات پلتفرم متقابل (هم برای مک و هم برای لینوکس) در دسترس است. آن را با اعلام اخیر منبع باز بسیاری از پشته اصلی .Net سمت سرور آن ترکیب کنید. هر دوی این تصمیمات دست به دست هم می دهند و تا حد زیادی توسط شرکت های متوسط ​​و بزرگ پذیرفته شده اند. اگرچه فریم ورک دات نت به ویندوز متصل می ماند، اما زیرمجموعه اصلی جدید توسط لینوکس و مک پشتیبانی می شود. بنابراین، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف فقط به .Net Core و نه .Net Framework گسترش می یابد. شما هنوز نمی توانید یک برنامه ویندوز با WPF ایجاد کنید و امیدوار باشید که در لینوکس اجرا شود.
برنامه Net از کدهای مدیریت شده استفاده می کند

توسعه دهندگان علاقه مند به استفاده از کدهای مدیریت شده هستند، زیرا آنها با زبان متوسط ​​​​و نه با کد ماشین مطابقت دارند. بسیاری از کسب و کارها کد مدیریت شده را به کد مدیریت نشده به دلیل ویژگی عملکرد آن ترجیح می دهند. علاوه بر این، Net یک برنامه نویسی شی گرا است و بنابراین تعداد کدهای استفاده شده را حذف می کند. غیر ضروری ها همگی رها شده اند. توسعه دهندگان خوشحال هستند زیرا کدنویسی کمتری وجود دارد و هنوز هم می توانند وب سایت های تعاملی ایجاد کنند که افراد را به وب سایت جذب کند. با دات نت می توانید وب سایت های کاملاً کاربردی ایجاد کنید و دارای یک کتابخانه کلاس پایه خلاقانه است که توسعه وب را آسان تر می کند. مزایای دیگر مانند کد ایمن تایپ، امنیت یکپارچه، تخصیص خودکار حافظه و توزیع، همه مزایای دیگری هستند که هنگام استفاده از کدهای مدیریت شده از آن برخوردار می شوید. امنیت از همان ابتدا در چارچوب .Net ادغام شد، زیرا مایکروسافت امنیت اطمینان مشتری را بسیار جدی می‌گیرد. این امر آن را برای مشاغل سودمند می کند. مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان دو ویژگی اصلی فریم ورک دات نت و دلیل دیگری است که چرا کسب و کارهای متوسط ​​و بزرگ ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. می توانید چندین برنامه با پلتفرم Net ایجاد کنید. آن ها هستند:

وب سایت ها
برنامه های کاربردی محصول/موجودی
برنامه های کاربردی انبارداری
زنجیره ارزش / مدیریت تامین
خدمات وب XML
برنامه های کاربردی دستی PDA
مدیریت ارتباط با مشتری
برنامه های کاربردی حسابداری

Net به بازگشت سرمایه کمک می کند

در نهایت، تنها چیزی که هر کسب و کاری نگران آن است، بازگشت سرمایه یا بازگشت سرمایه است. شرکت‌های با اندازه متوسط ​​تا بزرگ‌تر به دلیل تجربه‌شان در انجام کسب‌وکار عملی در مقایسه با استارت‌آپ‌ها، در نحوه مدیریت زیرساخت‌ها و سرمایه‌های بازگشت سرمایه خود تجربه دارند، و Net به ROI کمک زیادی می‌کند. مایکروسافت خوشبختانه کدهای قابل استفاده مجدد زیادی را توسعه داده است، بنابراین توسعه دهندگان دیگر مجبور نیستند هر بار که یک برنامه را توسعه می دهند کدهایی را توسعه دهند. این یک مزیت بزرگ است زیرا فقط زمان کمتری برای توسعه برنامه‌ها نیاز است و برنامه‌هایی که زمان کمتری برای توسعه نیاز دارند، منابع کمتری را مصرف می‌کنند.

Net به مقیاس پذیری کمک می کند

دلیل دیگری که شرکت های بزرگ دات نت را ترجیح می دهند این است که به مقیاس پذیری کمک می کند. شرکت های خاصی وجود دارند که کارشان را کوچک شروع می کنند، اما در درازمدت شاهد موفقیت بزرگی هستند. اغلب شرکت‌هایی که سودهای کلانی کسب می‌کنند ممکن است همچنان بخواهند برنامه‌های خود را روی .Net اجرا کنند، زیرا نمی‌خواهند زمان بیشتری را برای به‌روزرسانی زیرساخت‌های خود یا استفاده از منابع بیشتری سرمایه‌گذاری کنند. هنگامی که شرکت شما رشد می کند، استفاده از برنامه های Net به مقیاس پذیری کمک می کند. برنامه ها می توانند در هنگام ایجاد با استفاده از Net مقیاس شوند و این به پشتیبانی از بار اضافی کمک می کند. توسعه‌دهندگان مجبور نیستند روی برنامه‌هایی که در زمانی که شرکت هنوز کوچک بود ایجاد شده‌اند، دوباره کار کنند و دوباره کار کنند.

گسترش

در گذشته، استقرار برنامه ها کار بسیار دشواری بود. دلایل متعددی استقرار را دشوار کرده است، اما یک دلیل عمده را می توان به DLL ها (کتابخانه های پیوند پویا) نسبت داد که باید مستقر و ثبت می شدند. نگهداری و اجرای تمام DLL ها در یک دستگاه بسیار دشوار بود. مدیریت نسخه های مختلف به سادگی قابل بحث نبود. .Net به عنوان یک ناجی در اینجا آمد و اجازه داد تا نسخه های مختلف DLL روی یک دستگاه پخش شوند.

قابلیت اطمینان

هنگام اجرای یک شرکت بزرگ، مهم است که یک موتور قوی و قابل اعتماد برای اجرای همه برنامه ها داشته باشید. برنامه .Net ثابت کرده است که کاملاً قابل اعتماد است و در توسعه هزاران برنامه بزرگ و کوچک مؤثر بوده است. دات نت با چک‌ها و تعادل‌ها ادغام می‌شود که مطمئن می‌شود همه برنامه‌ها به خوبی اجرا می‌شوند. موارد بسیار کمی از برنامه های تجاری ساخته شده با .Net وجود دارد که با شکست مواجه شوند، بنابراین این گزینه خوبی برای سایت های تجارت الکترونیک است.

نتیجه

اگر شما یک استارت‌آپ کوچک هستید که در آستانه بزرگ‌تر کردن آن هستید، احتمالاً دوست دارید به .Net مهاجرت کنید. این به راحتی امکان‌پذیر است. Net می‌تواند با برنامه‌های قدیمی که استفاده می‌کردید، وجود داشته باشد، بنابراین نیازی به بازنویسی آنها ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه های جدید با .Net ایجاد کنید و برنامه های قدیمی را همانطور که هستند حفظ کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2212

مطالب آموزشی روزهای گذشته