Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا هر وب سایتی باید یک ویدیوی توضیح دهنده داشته باشد؟

تنها جایی که کسب‌وکار شما باید به آنجا برود «بالا» است و بهترین راه برای انجام آن از طریق Explainer Videos است. هیچ چیزی مانند ویدیوهای Explainer وجود ندارد که توجه بینندگان را به خود جلب کند زیرا معمولاً ویدیوهای کوتاهی هستند که فقط در 2 تا 3 دقیقه تجارت شما را توضیح می دهند. اگر یک وب سایت خوب، و پایگاه مشتری کوتاه اما قابل اعتماد دارید، اما می خواهید ترافیک بیشتری جذب کنید، بهترین راه حل توضیح دهنده است.

چندین سال است که بازاریابی ویدیویی یک سناریوی واقعاً محبوب بوده است، و از آنجایی که مردم اهمیت تولید ویدیو برای جذب افراد بیشتر را درک کردند، شروع به تغییر به سمت ایجاد ویدیو و به اشتراک گذاری آنها از طریق ایمیل و کانال های رسانه های اجتماعی کردند.

به گفته گروه تحقیقات، آموزش و مشاوره نیلسون، اگر کاربر به اندازه کافی قانع کننده یا جالب نیابد، به طور متوسط ​​حدود 10 تا 20 ثانیه را در یک سایت صرف می کند. چند ثانیه اول در یک ویدیو بسیار حیاتی است و اگر نتوانید علاقه آنها را ایجاد کنید، ویدیو بی فایده می شود. به هدفش نمیرسه

موافقم که این مدت زمان کوتاهی است، بنابراین نمی‌توانید برای جلب علاقه کاملاً به متن و گرافیک اعتماد کنید. اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که شما با رقیب خود متفاوت هستید و نکته بعدی که باید به آنها نشان دهید این است که چرا باید از خدمات شما استفاده کنند یا از شما خرید کنند. مردم هیچ تمایل یا زمانی برای کاوش بیشتر نخواهند داشت، مگر اینکه بتوانید آنها را جذب کنید.

دلایلی که چرا ویدیو بهتر از متن است

اگر فیس بوک را باز کنید و به پایین اسکرول کنید، می بینید که بیشتر محتوای پست شده در آن ویدیو است. این به این دلیل است که ویدیوها توجه را بهتر از محتوای نوشته شده جلب می کنند. مغز جذب رنگ‌ها، صداها، حرکات و گرافیک می‌شود و 95 درصد از پیام در حافظه باقی می‌ماند، در مقایسه با 10 درصد محتوای نوشتاری.

ویدئو همچنین محبوب است زیرا حاوی انواع خاصی از محتوا نیز می باشد، مانند متن، لینک، موسیقی، عکس، پادکست و غیره. این باعث می‌شود ویدیو پادشاه محتوا شود، و دلیل محبوبیت «وبلاگ» است. طبق پیش‌بینی‌های سیسکو، 80 درصد از محتوایی که به صورت آنلاین یافت می‌شود، ویدیو خواهد بود.

به ایجاد یادآوری برند کمک می کند

برندهای زیادی در اطراف وجود دارند، چگونه انتظار دارید مردم آنچه را که می فروشید به خاطر بسپارند. درست مثل این است که 2-3 کتاب را یکی پس از دیگری بخوانیم و بعد فراموش کنیم که در صفحه اول کتاب اول چه نوشته شده است. این وضعیت معمولا با محتوای نوشته شده اتفاق می افتد. از طرف دیگر، با یک ویدیو، بیننده تمایل دارد 95 درصد پیام را حفظ کند، زیرا چیزی است که دیده است. به سبک داستانی روایت کنید، زیرا به یادآوری برند بهتر از محتوای سبک فهرست کمک می‌کند.

جلب توجه قطعی

سخت ترین کار پس از ایجاد یک تبلیغ این است که مردم آن را تماشا کنند و به آن پاسخ دهند. با یک ویدیوی خوش ساخت، نبرد نیمه برنده است. حرکت جلب توجه می کند و قطعا بسیار موثرتر از محتوای متنی است. تبلیغات ویدیویی آنلاین نیز بسیار بهتر از تبلیغات بنری ثابت هستند.
به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند

موتورهای جستجو عاشق ویدیوها هستند. هنگامی که ویدیوها را در صفحات فرود وب سایت خود قرار می دهید، می توانید ترافیک ارگانیک را با موفقیت هدایت کنید. ویدیو را در یک نقطه استراتژیک قرار دهید تا مردم آن را از دست ندهند، بلکه از کلیک کردن لذت ببرند. موتورهای جستجو پیوندهای ورودی افراد را زمانی که دوست داشته باشند یا به اشتراک بگذارند، می پذیرند، به طوری که به افزایش ترافیک کمک می کند. هرچه تعداد لینک های ورودی (هر زمان که مردم ویدیوی شما را به اشتراک می گذارند یا به صفحه وب شما پیوند می دهند) در صفحه شما بیشتر باشد، جایگاه شما در رتبه گوگل بالاتر می رود.

نامزدی فوری

ویدئوها می توانند با ایجاد یک ارتباط عاطفی پاسخی را به دنبال داشته باشند. مردم از اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی بیشتر از محتوای بی‌مزه لذت می‌برند، زیرا بیشتر مبتنی بر سرگرمی است و صداها و حرکت‌ها بر این علاقه افزوده است. آنها آن را به اشتراک می گذارند زیرا آنها اطلاعات و نحوه ساخت آن را دوست دارند.

یک ویدیوی خوب بسیار بهتر از یک تصویر است

اگر “یک تصویر 1000 کلمه ارزش دارد”، پس ظرفیت مغز برای پردازش اطلاعات بصری 60000 برابر سریعتر است. مغز انسان برای پردازش تصاویر ساده تر از حفظ محتوای متنی طراحی شده است. این به دلیل تمایل به تنبلی ذهنی و درک این است که پردازش و نگهداری ویدیو بسیار آسان‌تر است. ویدئو به شما کمک می کند تا با زبان آموزان دیداری و شنیداری نیز ارتباط برقرار کنید.

دیگر نه فقط مکمل ها

ویدیوها دیگر به عنوان مکمل برای بازاریابی محتوای مبتنی بر متن استفاده نمی شوند. شرکت‌ها، به‌ویژه آنهایی که در رده B2C قرار دارند، به دلیل دسترسی و تعامل بالاتر، شروع به پذیرش ویدیوها کرده‌اند، و مارک‌های B2B نیز تا چند ماه دیگر از آن پیروی خواهند کرد.

حقایق جالب دیگر:

بازدیدکنندگان 88 درصد زمان بیشتری را در وب سایتی که دارای توضیح دهنده است صرف می کنند
65 درصد از مخاطبان پس از دیدن ویدیوهای محصول، تمایل بیشتری به خرید آن دارند
صفحات فرود با ویدیو از افزایش نرخ تبدیل تا 80٪ لذت می برند
اگر از کلمه “ویدئو” در موضوع ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، نرخ باز شدن را افزایش می دهد.
بسیاری از مردم ویدیوها را در تلفن همراه و تبلت خود تماشا می کنند که حتی محبوبیت آن را نیز به همراه دارد
ویدئو به تمرکز اصلی هم برای بازاریابان و هم برای تبلیغ کنندگان تبدیل شده است
ویدئو با تجزیه و تحلیل و اتوماسیون و سیستم های CRM در حال افزایش است
بازاریابان شروع به تمرکز بر راه حل های تبلیغات ویدیویی کرده اند، نه فقط راه حل های بازاریابی محتوای ویدیویی
توضیح دهندگان با مدت زمان کمتر از یک دقیقه از بیشترین محبوبیت برخوردار هستند. حتی می تواند تا 2 دقیقه طول بکشد
بسته به پیچیدگی موضوع
محتوا برنامه ریزی شده تر، شخصی تر و تعاملی تر و متمرکزتر خواهد بود

نتیجه

بازاریابی ویدیویی موثرترین «فرمت محتوایی» است که می توانید در وب سایت خود داشته باشید. با کمی تلاش می توانید ویدیویی با محتوای جذاب، گرافیک، موسیقی و روایت جالب بسازید و این به عنوان یک کوکتل عالی برای ایجاد علاقه عمل می کند. اگر هنوز به این فکر می کنید که آیا باید دست به کار شوید، دریغ نکنید. ویدئوها وقت گیر نیستند، آنها موثرترین ابزار برای جذب مخاطب هستند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2092

مطالب آموزشی روزهای گذشته