Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا هیچ توسعه وب بدون HTML و CSS وجود ندارد؟

HTML و CSS زبان های پایه ای هستند که در توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که HTML یک زبان نشانه گذاری است که توسعه دهندگان برای ایجاد صفحات وب از آن استفاده می کنند، CSS زبانی است که ارائه یک سند نوشته شده در HTML را شرح می دهد.

بنابراین می تواند ظاهر و احساس محتوا را در HTML کنترل کند. CSS یا Cascading Style Sheets مورد تقاضای مشتریانی است که به صفحات وب نیاز دارند. HTML به عنوان زبان برنامه نویسی پذیرفته شده جهانی، به قالب بندی صفحات وب کمک می کند.

می توانید ظاهر تصاویر، پیوندها، سرفصل های طرح بندی صفحه متن را تغییر دهید. این روزها، روند ترکیب هر دو HTML و CSS است، زیرا آنها (مشتریان) ظاهر و احساسی را که می خواهند به دست می آورند. حتی با وجود اینکه زبان های برنامه نویسی وب شناخته شده دیگری در سطح جهانی وجود دارد، HTML هنوز هم بسیار محبوب است زیرا هم برای مشاغل کوچک و در حال رشد و هم برای مشاغلی که نیاز به ترکیب عملکردهای پیشرفته در وب سایت خود دارند، عالی است.

بنابراین هر چیزی که در یک صفحه وب می بینید ترکیبی از CSS (برای طراحی)، متن نشانه گذاری و اسکریپت های جلویی (تعاملی) است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا هر دوی آنها برای توسعه وب کاملا ضروری هستند

مزایای HTML

1) HTML از طریق حاشیه نویسی کار می کند

تگ هایی که در HTML خام دیده اید دستورات توصیفی تعبیه شده در متن هستند. این تگ‌ها بین براکت‌های باز و بسته تنظیم می‌شوند، در حالی که برچسب‌ها نشان می‌دهند که هر آنچه در آن براکت‌ها وجود دارد برای پردازش مرورگرها است و نه متنی برای نمایش. اینها دستورالعمل هایی در مورد نحوه نمایش متن هستند. جدیدترین نسخه HTML ویرایش دوم نسخه 5 است و نحوه ظاهر و احساس فیلم ها، متن و تصاویر را مشخص می کند.

2) درک آن آسان است

از آنجایی که HTML متداول‌ترین زبان نشانه‌گذاری مورد استفاده است، شما همیشه شخصی را برای به‌روزرسانی وب‌سایت خود پیدا خواهید کرد، حتی اگر نویسندگان اصلی سایت دیگر در شرکت شما کار نکنند.

3) پشتیبانی باور نکردنی از مرورگر

پشتیبانی مرورگر که HTML از آن برخوردار است بسیار برتر از پشتیبانی سایر زبان های برنامه نویسی است. ایجاد یک وب‌سایت با این وب‌سایت تضمین می‌کند که تا زمانی که معمولاً از آن استفاده می‌شود، روی هر مرورگر در جهان باز می‌شود. تنها کاری که برنامه نویس باید انجام دهد این است که وب سایت را برای رایج ترین مرورگرهای جهان بهینه کند.

4) HTML بهترین زبان برای موتورهای جستجو است

نیازی به گفتن نیست که وب سایت شما باید در موتورهای جستجو نمایش داده شود، بنابراین سایت هایی که با این زبان برنامه نویسی ایجاد می شوند، آن را با سئو سازگار می کنند. تا زمانی که کدها تمیز و معتبر باشند، نتیجه ای کاربرپسند، با بارگذاری سریعتر صفحات، زمان خزیدن کم و بسیار انعطاف پذیر است. همه خزنده های موتورهای جستجو صفحه را پیدا می کنند زیرا فوراً به راحتی قابل دسترسی است.

مزایای استفاده از CSS

1) CSS کارایی طراحی و به روز رسانی را ارائه می دهد

از طریق CSS، می توانید از بهترین روش ها برای افزایش سرعت صفحه خود و بهبود تحویل استفاده کنید. به عنوان یک زبان شیوه نامه قدرتمند، می توانید قوانینی را ایجاد کنید، و بسته به نیاز مشتری، همه آنها را در عناصر مختلف وب سایت اعمال کنید. همچنین جدا بودن بخش محتوا از Style Sheet و از این رو شامل هر نمونه برنامه کاربردی است.

2) دانلود سریعتر صفحه

قوانین فقط یک بار دانلود می شوند و پس از آن ذخیره می شوند و برای هر بارگذاری صفحه استفاده می شوند. لازم نیست هر بار آنها را دانلود کنید. این امکان دانلود سریع‌تر صفحه را فراهم می‌کند، که منجر به بارگذاری کمتر سرور و از طریق آن ویژگی صرفه‌جویی در هزینه می‌شود.

3) به روز رسانی آسان و روان

همانطور که قبلا ذکر شد، CSS با ایجاد قوانینی کار می کند که به طور همزمان روی چندین عنصر در سایت اعمال می شوند. حذف نیاز به کدنویسی تکراری، توسعه سریع‌تر را با تعداد خطاهای کمتر آسان‌تر می‌کند. تغییرات در وب سایت به دلیل جدا بودن محتوا از قسمت طراحی به طور همزمان قابل اجرا است.

4) کار با CSS آسان است

کار با CSS یک تکه کیک است زیرا می توانید هر جنبه بصری وب سایت را متفاوت از محتوا نگه دارید. این امر باعث می‌شود که ایجاد طرح‌بندی، عیب‌یابی مشکلات و کنترل تمام عناصر موجود در شیوه نامه را برای شما بسیار آسان کند.

استفاده از هر دو HTML و CSS مزایای زیر را به شما می دهد

  • با تلاش برای توسعه وب خود بهترین نتایج را دریافت کنید: هنگامی که اصول اولیه HTML و CSS را کامل کردید، می توانید از آنها برای ایجاد پروژه های عالی استفاده کنید. دانش مهارت های اولیه CSS و HTML فقط یک مهارت اختیاری نیست، بلکه یک پیشرفت قطعی برای حرفه یک توسعه دهنده است.
  • پروژه های منحصر به فرد در مرورگرهای متعدد: ترکیب HTML5 و CSS3 قطعا نتایج عالی به شما می دهد. اگر نمی خواهید پروژه شما شبیه وب سایت دیگران باشد، می توانید بهترین عناصر این هر دو را ترکیب کنید. آنها به شما کمک می کنند تا وب سایت های منحصر به فرد و شخصی ایجاد کنید، و این وب سایت ها را می توان در چندین مرورگر باز کرد.
  • یادگیری هر دو آسان است: یادگیری هر دو زبان برنامه نویسی بسیار آسان است. فقط چند روز وقت بگذارید تا اصول اولیه را بدانید و می توانید از آنجا بلند شوید. می‌توانید چیزهای نوآورانه‌ای را با آنها امتحان کنید و به سراغ یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر بروید، زیرا زمانی که این زبان‌ها را به دست آورید، یادگیری بقیه زبان‌ها کار ساده‌ای خواهد بود.
  • مهارتی که می تواند چندین بار افزایش یابد: دانش هر دو HTML و CSS بسیار مفید است زیرا تقاضای توسعه دهندگانی که دانش هر دو را دارند بسیار زیاد است. و درآمد خوبی هم دارند. توسعه دهندگانی که این دو زبان را می دانند می توانند با افزودن جاوا اسکریپت، پی اچ پی، دانش فتوشاپ و غیره مهارت های خود را افزایش دهند.
  • به مرور آفلاین اجازه می دهد: در مورد ایجاد برنامه هایی که می توانند حتی بدون اینترنت هم کار کنند چطور؟ رویکرد HTML5 و CSS3 به شما امکان می‌دهد این کار را از طریق ذخیره‌سازی محلی کد و محتوای برنامه وب انجام دهید. این کار از طریق ویژگی کش برنامه های آفلاین انجام می شود، و برای کسب و کارهایی که می خواهند یک تجربه وب آفلاین را به کاربران خود ارائه دهند، یک موهبت بزرگ است.

بستن افکار

سیستم مدیریت محتوا، وردپرس از HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ارائه صفحات وب استفاده می کند. از این رو، می توان گفت که این یک پیاده سازی پیشرفته از HTMLS و CSS3 است، با اندازه گیری خوبی از کدهای پشتیبان پرتاب شده است. از آنجایی که یکی از پرکاربردترین روش های ایجاد وب سایت است، می توانید به راحتی از این روش ها بهترین استفاده را ببرید. دو زبان و JS و PHP برای تولید سایت ها با امکانات سفارشی سازی شگفت انگیز.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2149

مطالب آموزشی روزهای گذشته