Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا وردپرس اینقدر محبوب است

در دنیار وب، همه چیزهایی که برای ایجاد یک وب سایت وردپرس نیاز دارید را پیدا خواهید کرد. از نصب تا پشتیبان گیری، همه چیز را یاد خواهید گرفت.

وردپرس برای اولین بار در 27 مه 2003 نور روز را دید. بنیانگذاران این پروژه مت مولنوگ و مایک لیتل بودند. به زبان ساده، وردپرس را می توان به عنوان یک ابزار ساخت وب سایت منبع باز آنلاین توصیف کرد که در زبان های برنامه نویسی PHP و MySQL ساخته شده است. یا به عبارت پیشرفته می توان آن را یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) نامید. وردپرس در ابتدای پیدایش خود تنها توسط تعداد کمی از کاربران استفاده می شد، اما با گذشت زمان جامعه وردپرس رشد کرد و به محبوب ترین CMS در جهان تبدیل شد. امروزه، وردپرس در بیش از 75 میلیون سایت نصب شده است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. یک مطالعه از آوریل 2016 نشان داد که بیش از 26٪ از 10 میلیون سایت برتر پربازدید از وردپرس برای کار خود استفاده می کنند.

چرا وردپرس اینقدر محبوب است

هنگامی که تعداد کاربران وردپرس را بدانید، ممکن است تعجب کنید که چرا اینقدر محبوب است؟ در اینجا باید چندین عامل را در نظر گرفت. دلیل اصلی این است که وردپرس یک پلت فرم وبلاگ نویسی کاربر پسند است، اما موارد بیشتری را می توان در اینجا اضافه کرد. از آنجایی که وردپرس یک نرم‌افزار متن‌باز است، به هر کسی اجازه می‌دهد تا کد خود را به دلخواه ویرایش و بهبود بخشد. این منجر به هزاران افزونه، تم، ویجت و ابزارهای دیگر شده است. همه اینها به شما امکان می دهد تقریباً یک سایت از هر نوع ایجاد کنید، از یک وبلاگ معمولی، وب سایت یا نمونه کار، تا یک فروشگاه آنلاین، پایگاه دانش یا سایت کاریابی. عامل دیگر این است که وردپرس کاملا رایگان است و توسط تمامی پلتفرم های میزبانی با PHP و MySQL پشتیبانی می شود. علاوه بر این، این CMS برای بهبود امنیت، معرفی ویژگی های جدید و افزایش عملکرد کلی به طور مداوم به روز می شود. آخرین اما نه کم اهمیت، وردپرس دارای یک انجمن بزرگ با انجمن ها و بحث ها در مورد موضوعات مختلف در سراسر اینترنت است. حجم زیادی از اطلاعات در مورد وردپرس، آموزش هایی برای کمک به شما برای شروع، همچنین وردپرس را به یکی از کاربرپسندترین CMS ها تبدیل می کند.

 

CMS چیست

Content Management System یا CMS اپلیکیشنی است که به شما امکان ایجاد، ویرایش و انتشار محتوای دیجیتال را می دهد. در بیشتر موارد، به چندین کاربر اجازه می دهد تا در محتوا با یکدیگر همکاری کنند. به عنوان مثال، در وردپرس امکان ایجاد چندین اکانت مدیریتی وجود دارد که هر کدام دارای امتیازات متفاوتی هستند. CMS همچنین شامل ویژگی هایی برای قالب بندی متن، دانلود ویدیو یا صدا، درج کارت یا حتی کد شما می باشد.

سیستم مدیریت محتوا از دو جزء اصلی تشکیل شده است:

برنامه های کاربردی مدیریت محتوا (CMA). CMA را می توان به عنوان یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) توصیف کرد که به کاربران اجازه می دهد بدون دانش خاصی از HTML یا سایر زبان های برنامه نویسی محتوا را ایجاد، ویرایش، حذف یا منتشر کنند.
برنامه تحویل محتوا (CDA). CDA مسئول خدمات پشتیبان است که محتوا را پس از مدیریت CMA ارائه و مدیریت می کند.

سایر ویژگی های قابل توجه:

URL های بهینه شده سئو
پشتیبانی آنلاین و انجمن
توابع کاربر / گروه
قالب ها و طرح های مختلف
جادوگر نصب و به روز رسانی های منظم

در حال حاضر، سه CMS محبوب وردپرس، جوملا و دروپال هستند.

WordPress.com و WordPress.org دو راه برای ساخت سایت وردپرس شما هستند. تنها تفاوت این دو روش در خود است میزبان که سایت شما در آن قرار خواهد گرفت. با استفاده از WordPress.org ، می توانید اسکریپت را به صورت رایگان دانلود کرده و آن را بر روی رایانه محلی یا ارائه دهنده میزبانی خود (مانند هاستینگر) نصب کنید. از طرف دیگر WordPress.com از میزبانی شما مراقبت خواهد کرد. شما نیازی به پرداخت هزینه هاست، مدیریت سرور یا دانلود نرم افزار ندارید، با این حال، تبلیغات در سایت شما ظاهر می شود.

هر دو WordPress.org و WordPress.com های مثبت و منفی خود را.

اگر علاقه ای به مدیریت سرور یا میزبانی خود ندارید، WordPress.com یک راه حل عالی است. این روش رایگان است و نیاز به زمان زیادی برای راه اندازی ندارد. حتی می‌توانید ویژگی‌های اضافی یا گزینه‌های سفارشی‌سازی را دریافت کنید، اما آنها دیگر رایگان نیستند. سایت شما WordPress.com را در URL خود خواهد داشت و نمی توانید تم ها یا افزونه های سفارشی را بارگیری کنید. امکان ویرایش کد پی اچ پی سایت شما نیز وجود نخواهد داشت.

استفاده از WordPress.org گزینه های بیشتری برای سفارشی کردن سایت در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از دامنه خود استفاده کنید، تم ها، پلاگین ها را دانلود و نصب کنید. شما همچنین به فایل های سایت، پایگاه داده و کد دسترسی خواهید داشت، به این معنی که می توانید آنها را به دلخواه ویرایش کنید. محبوب ترین و قدرتمندترین سایت های وردپرس از این روش استفاده می کنند زیرا گزینه های بیشتری برای اجرای تغییرات سفارشی ارائه می دهد. حتی اگر وردپرس آن چیزی نیست که شما می خواهید، با حساب میزبانی خود می توانید بسیاری از CMS های دیگر مانند دروپال یا جوملا را امتحان کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1747

مطالب آموزشی روزهای گذشته