Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا گوگل داده های ارجاع جستجو را از بین برد

جامعه SEO در حال حاضر آماده است زیرا گوگل اخیراً اعلام کرده است که دیگر داده های ارجاع را از کاربران وارد شده به اشتراک نمی گذارد. این بدان معناست که صاحبان وب‌سایت دیگر نمی‌توانند بفهمند بازدیدکنندگانی که وارد حساب‌های Google خود شده‌اند از چه کلمات کلیدی برای دسترسی به سایت‌های خود استفاده می‌کنند. در گذشته، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانستند آن را در برنامه‌های تحلیلی خود ببینند، اگر بازدیدکنندگان عباراتی مانند «لباس سیاه» یا «لوله‌کش لوس آنجلسی» را تایپ می‌کردند تا به سایت‌هایشان برسند. اکنون، تنها چیزی که آنها می توانند ببینند این است “(ارائه نشده است).”

این ضربه بزرگی برای متخصصان سئو و مدیران سایت است زیرا تعیین کلمات کلیدی برای تمرکز بر روی کمپین های سئو را برای آنها دشوارتر می کند. چگونه می‌توانیم بفهمیم کدام کلمات کلیدی بالاترین بازگشت سرمایه را دارند و اگر به اطلاعات مربوط به هدف کاربر دسترسی نداشته باشیم، کارآیی کمپین‌های سئوی خود را به حداکثر می‌رسانیم؟

به اصطلاح نگرانی های حریم خصوصی گوگل

گوگل ادعا می کند که جستجوی SSL را به پروتکل رمزگذاری پیش فرض تبدیل کرده است زیرا می خواهد از حریم خصوصی کاربران خود محافظت کند. با این حال، گوگل هنوز هم داده های پرس و جو را برای لیست های جستجوی پولی ارائه می کند. بنابراین، اساسا، گوگل فقط داده های ارجاع را به تبلیغ کنندگان می دهد. برخی از افراد در جامعه سئو این را به این معنا می دانند که گوگل در واقع به حریم خصوصی کاربران خود اهمیتی نمی دهد و فقط می خواهد شرکت های بیشتری را مجبور به استفاده از AdWords کند.

دلیل دیگری که چرا حرکت اخیر گوگل باعث ناراحتی متخصصان سئو و مدیران وب سایت شده است این است که بسیاری از آنها برای سفارشی کردن محتوای سایت خود به داده های هدف جستجو تکیه می کنند. اگر گوگل از مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهد تا تجربه کاربری را که وب‌سایت‌هایشان ارائه می‌دهند بهبود بخشند، باید به ارائه داده‌های ارجاع جستجو برای کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند ادامه دهند. بسیاری از بازاریابان برای سفارشی کردن محتوای سایت خود به داده های هدف جستجو تکیه می کنند.

اگر گوگل واقعاً به حریم خصوصی کاربران اهمیت می داد، داده های پرس و جو را نیز به تبلیغ کنندگان ارائه نمی داد! اما پنهان کردن داده‌های پرس و جو از تبلیغ‌کنندگان به وضوح برای کسب‌وکار بد است، زیرا اندازه‌گیری بازگشت سرمایه کمپین‌های PPC را برای تبلیغ‌کنندگان غیرممکن می‌کند.

بعدش چی پیش میاد؟

نمی توان انکار کرد که از دست دادن داده های ارجاع یک شکست بزرگ است، اما به این معنی نیست که کمپین سئو شما از بین می رود. چند کار وجود دارد که باید انجام دهید. اول از همه، کمیت و درصد داده های کلید واژه از دست رفته را ردیابی کنید. گوگل گفته است که آنها انتظار دارند درصد داده های کلید واژه از دست رفته برای اکثر وب سایت ها کمتر از 10 درصد باشد. مهم است که آن اطلاعات را پیگیری کنید، بنابراین می توانید تعیین کنید که آیا این رقم در طول زمان افزایش می یابد یا کاهش می یابد.

در همین حال، می‌توانید به داده‌های کلیدواژه ارائه‌شده توسط بینگ و یاهو که احتمالاً حدود 10 تا 20 درصد از ارجاع‌های جستجوی ارگانیک شما را تشکیل می‌دهند، ادامه دهید. همچنین اگر مشتری AdWords هستید، می‌توانید به داده‌های موجود Google از کاربرانی که وارد حساب‌های Google خود نشده‌اند و کاربرانی که روی تبلیغات جستجوی پولی شما کلیک می‌کنند، دسترسی داشته باشید. اگرچه کامل نیست، اما زمانی که تصمیم می‌گیرید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و نحوه بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت خود را بیابید، چنین داده‌هایی بسیار ارزشمند خواهند بود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1840

مطالب آموزشی روزهای گذشته