Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا یک چشم انداز و ماموریت قوی برای هر کسب و کاری مهم است

«دید کافی نیست. باید با سرمایه گذاری ترکیب شود. خیره شدن از پله ها کافی نیست، باید از پله ها بالا برویم.»
واسلاو هاول

“دید بدون اعدام توهم است.”
توماس ادیسون

هر کسب‌وکاری چشم‌اندازی دارد، و عملکرد آن‌ها به میزان شفافیت آنها در مورد چشم‌اندازشان بستگی دارد. وظیفه اصلی یک رهبر کسب و کار این است که رهبران تیم خود را برانگیزد تا بیشتر ارائه دهند و مشتریان را مشغول نگه دارند. برای ایجاد انگیزه در کارمندان خود، او باید چشم انداز کسب و کار را به وضوح بیان کند، بنابراین باید در مهارت های ارتباطی نیز خوب باشد.
اثرات داشتن چشم انداز قوی برای کسب و کار شما:

  • وقتی در برنامه ریزی استراتژیک کسب و کار خود افراط می کنید، به این معنی است که چشم اندازی قوی دارید
  • این چشم انداز باید به شدت توسط بقیه اعضای تیم به اشتراک گذاشته شود تا همه در مورد اهداف شرکت روشن باشند.
  • داشتن چشم انداز قوی بهترین راه برای ایجاد انگیزه در کارکنان است
  • چشم انداز آینده ای است که سازمان شما در بلندمدت چگونه به نظر می رسد، بنابراین وجود صرف شما به آن بستگی دارد
  • داشتن یک چشم انداز موثر به مردم کمک می کند تا شما را از میان جمعیت بشناسند. آکوردی که بتوانید با یک ماموریت قوی بزنید بسیار موثر خواهد بود

در اینجا چیزی است که می توانید در مورد داشتن چشم انداز قوی برای کارمندان خود صحبت کنید

وقتی ارزش‌های زیر را در تلاش تجاری خود تلقین می‌کنید، باید با انجام کارهای زیر به کارکنان خود انگیزه دهید:

  • با یک چشم انداز خوب، می توانید به شناسایی جهت و هدف شرکت کمک کنید
  • این به شما کمک می کند وفاداری به برند را در بین کارمندان نیز توسعه دهید
  • یک چشم انداز خوب به خودی خود قانع کننده و انگیزشی خواهد بود
  • باید با ارزش های تجاری مطابقت داشته باشد
  • این کار کل تیم را در دفتر شما هدایت می کند تا برای یک هدف مشترک کار کنند
  • تعهد مشترک بین اعضای تیم وجود خواهد داشت
  • یک چشم انداز خوب به خوبی بیان می شود و به راحتی قابل پیگیری است
  • یک چشم انداز منحصر به فرد منعکس کننده حس یکپارچگی است که توسط شرکت دنبال می شود

اگر رویایی دارید و آن رویا این است که سرمایه گذاری خود را تا جایی که می توانید موفق کنید، پس باید رویای خود را برای تیم خود آشکار کنید زیرا آنها باید به همان اندازه اشتیاق داشته باشند. یک چشم انداز قوی همه شما را به جلو می کشاند و می خواهید بی وقفه کار کنید تا زمانی که احساس کنید به رویای خود رسیده اید.

در اینجا چند اشتباه وجود دارد که می توانید این را بیانیه ماموریت خود قرار دهید

  • فقط اطمینان حاصل کنید که آنها را انجام ندهید زیرا یک بیانیه ماموریت بد می تواند آنچه را که در طول سالها ایجاد کرده اید خراب کند:

خواهش میکنم با چیزی که گفتی مخالفت نکن در اینجا نمونه ای از بیانیه ماموریت بارنز و نوبل آورده شده است
ماموریت ما این است که بدون توجه به محصولی که می فروشیم، بهترین کسب و کار خرده فروشی تخصصی در آمریکا را اداره کنیم.

حالا به جمله سومشون نگاه کن…

گفتن اینکه مأموریت ما مستقل از محصولی که می فروشیم وجود دارد، به معنای تحقیر اهمیت و تمایز کتابفروش بودن است.

  • پرزرق و برق نباشید و تمجید از خود راه حلی است. ماموریت شما باید در مورد هدف شما صحبت کند نه اینکه چرا عالی هستید. به این بیانیه ماموریت یک شرکت تفریحی برجسته نگاه کنید و دلیل آن را خواهید فهمید.

ABCD Resorts پیشرو در سرگرمی و مهمان‌نوازی است – مجموعه‌ای متنوع از افراد خارق‌العاده، مارک‌های متمایز و بهترین مقاصد کلاس.

در اینجا چند مثال برای بیانیه های ماموریت خوب آورده شده است. چنین اظهاراتی واقعاً توجه را جلب می کند.

  1. اگر یک شرکت B2B دارید، پس باید شرکت خود را منحصر به فرد متفاوت جلوه دهید. در اینجا یک نمونه از آن است. InvisionApp مانند هر شرکت B2B دیگری است، اما آنچه آنها را در بیانیه ماموریت خود قابل توجه می کند. شما می توانید بخش کوچکی از بیانیه ماموریت آنها را با حرکت ماوس بر روی نماد آنها ببینید.
  2. آیا بیانیه ماموریت IKEA را مشاهده کرده اید؟ اینجاست – “در IKEA چشم انداز ما ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم است. ایده کسب‌وکار ما با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات مبلمان خانه با طراحی خوب و کاربردی با قیمت‌های بسیار پایین که تا حد امکان افراد امکان خرید آن‌ها را داشته باشند، از این دیدگاه پشتیبانی می‌کند.»

این بیانیه مأموریت قطعاً برای خواننده جذاب و جذاب است زیرا از کلمات “ما”، “با هم” “ما” و غیره استفاده می کند. به عنوان یک شرکت مبلمان که در همه جای دنیا معامله می کند، بیانیه ماموریت IKEA همیشه برای آنها موفقیت به همراه داشته است.

نتیجه

چرا کسب و کار شما باید یک ماموریت قوی داشته باشد

بیانیه های ماموریت و چشم انداز عالی به سازمان شما کمک می کند تا بر آنچه که واقعاً به معنای دستیابی است تمرکز کند. همچنین به کارمندان شما کمک می کند تا روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنند. همچنین به رقبای شما کمک می‌کند تا تصویری فوری از آنچه شرکت شما در مورد آن است دریافت کنند. مشتریان شما بیانیه ماموریت شما را در سربرگ شما می خوانند و در مورد سازمان شما اطلاعات بیشتری کسب می کنند. با در نظر گرفتن این نکات، باید واقعاً درک کنید که چگونه یک بیانیه ماموریت عالی ایجاد کنید:

  • باید شامل کسب و کار سازمان شما و اهداف شما نیز باشد
  • باید نیازهای مشتریان احتمالی خود را نام برد
  • اصول رعایت شده توسط شرکت
  • سطح خدمات ارائه شده
    پس از تکمیل بیانیه چشم انداز و ماموریت، باید اطمینان حاصل کنید که آیا این چشم انداز به اندازه کافی الهام بخش، انگیزشی و “آرزوآمیز” است تا کارکنان شما به اهداف شرکت دست یابند. همچنین بررسی کنید که آیا به اندازه کافی واضح است تا عموم مردم بتوانند در اولین خواندن خود معنای آن را بسنجند. بنابراین با هر کسی که با کسب و کار شما مرتبط است، طوفان فکری کنید تا یک بیانیه چشم انداز نوآورانه را ترسیم کنید که برای همیشه در حافظه باقی بماند.
لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2356

مطالب آموزشی روزهای گذشته