Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا PHP روز به روز محبوب تر می شود؟

هیچ بحثی وجود ندارد که PHP یکی از تحسین برانگیزترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه دهندگان است و از این رو در زبان برنامه نویسی سمت سرور ترجیح داده شده است. در واقع، بسیاری از مشاغل آنلاین بسیار معروف مانند فلیکر، یاهو، ویکی پدیا و فیس بوک از PHP برای توسعه وب سایت خود استفاده می کنند. در اینجا به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا PHP محبوب تر می شود و چرا کسب و کارها به اتفاق آرا شروع به پذیرش آن کرده اند.

1. PHP رایگان است

از آنجایی که PHP یک زبان منبع باز است، رایگان است و اسناد زیادی در دسترس توسعه دهندگان است. بنابراین، این روش به مقرون به صرفه ترین روش برای ایجاد وب سایت های قوی تبدیل شده است. و همراه با این زبان، به چندین نرم افزار منبع باز مانند وردپرس دسترسی پیدا می کنید و این باعث می شود که مقرون به صرفه تر شود. میزبانی این زبان به سرور لینوکس نیاز دارد، زیرا در آنجا اجرا می شود. مزیت اضافی PHP این است که از طیف گسترده ای از پایگاه های داده پشتیبانی می کند.

2. انعطاف پذیری

انعطاف پذیری PHP امکان اتصال همزمان با چندین پایگاه داده را فراهم می کند. PHP شما را ملزم نمی کند که فقط با چند ویژگی خود را مقید کنید، بلکه به شما اجازه می دهد تا با استفاده از روش های مختلف، تمام مشکلات خود را حل کنید. وقتی می گویید PHP انعطاف پذیر است، به این معنی است که زبان آنقدر غنی است که راه های مختلفی را برای دستیابی به یک نتیجه نهایی بپذیرد.

و انعطاف پذیری آن به تایپ آزاد نیز گسترش می یابد، به این معنی که متغیرها و پارامترهای PHP را می توان به انواع مختلف تغییر داد. سعی می کند به طور خودکار بفهمد که می خواهید با کد خود چه کاری انجام دهید و بر اساس آن متغیرها را به طور خودکار تبدیل می کند. به عنوان مثال، در زبان های کامپایل شده مانند دات نت، کدها به شدت تایپ می شوند، بنابراین تغییر از یک متغیر به متغیر دیگر آسان نیست. با این حال، زبان‌هایی که با تایپ آزاد تایپ می‌شوند کمی کندتر از زبان‌های با تایپ قوی هستند، زیرا موتور به جای دنبال کردن یک مسیر، باید منتظر باشد و مراقب تغییرات باشد. با این حال، خبر خوب در مورد PHP این است که برای جریان های پویا یا زمانی که می خواهید توابع را به صورت پویا فراخوانی کنید، نسبتاً انعطاف پذیر است.

3. ساختار کد باور نکردنی

PHP به دلیل ساختار کد خود شناخته شده است. پایدار، قوی است و این ظرفیت را دارد که وب سایت شما را به سطح بعدی برساند. و ساختار کد به طور متفکرانه ای گنجانده شده است، که به این معنی است که امنیت نیز در آنجا بسیار بالا است. ساختار کد آن را به یک زبان برنامه نویسی مناسب برای توسعه دهندگان تبدیل می کند، زیرا تمام ورودی های وارد شده به سیستم با جزئیات اسکن می شوند تا از اختلاف جلوگیری شود.

دریافت کد PHP نیز بسیار آسان است و حتی یک غیر برنامه نویس نیز می تواند بدون درک درستی از علم کدنویسی، کد را بگیرد و روی آن کار کند. توسعه دهندگان این را دوست دارند که می توانند کدهای بسیار شخصی سازی شده با PHP ایجاد کنند.
4. PHP به زیبایی با CMS کار می کند

هنگامی که الزامات محتوا به سمت محتوای تطبیقی ​​گرایش پیدا کرد، سفارشی‌سازی CMS بسیار مهم شد و کسب‌وکارها شروع به رقابت با یکدیگر برای ایجاد محتوای تطبیقی ​​کردند. از طریق محتوای تطبیقی، کسب‌وکارها می‌توانند تجربه شخصی‌سازی شده را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنند و این باعث ایجاد علاقه در آن‌ها می‌شود، بنابراین آنها برای اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت. چنین محتوایی تنها زمانی ایجاد می شود که بتوان کدها را سفارشی کرد. بنابراین با PHP، این یک بار دیگر امکان پذیر است زیرا به توسعه دهندگان کمک می کند تا وب سایت های آمیب بسازند، به این معنی که توسعه دهندگان می توانند وب سایت را مطابق میل خود تغییر دهند و آن را به گونه ای تبدیل کنند که مطابق با خواست مشتریان باشد. جای تعجب نیست که سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا، دروپال و وردپرس همه پایه خود را در PHP دارند.
5. مقیاس پذیری شگفت انگیز

PHP یک زبان فوق العاده است که می توانید آن را به دلخواه مقیاس کنید. نوشتن کد با هر چالشی که وارد می شود آسان نیست، بنابراین برای توسعه دهنده ضروری است که چیزی داشته باشد که در وقت او صرفه جویی کند. از آنجایی که PHP منبع باز است، خانواده بزرگی از توسعه دهندگان دائماً روی آن کار می کنند، بنابراین افزونه ها و افزودنی ها به طور مداوم به آن اضافه می شوند. اگر نیازهای تجاری فوری دارید، می توانید به PHP اعتماد کنید زیرا خود توسعه دهندگان می توانند ویژگی ها و عملکردهای جدیدی را برای رسیدن به اهداف خود اضافه کنند. ویژگی‌هایی مانند اعتبارسنجی کاربر، میز راهنمایی و فیلتر کردن ورودی برخی از برنامه‌های افزودنی رایج مورد استفاده توسعه‌دهندگان هستند.

6. زمان بارگذاری سریع

PHP به دلیل سرعت بارگذاری سریع خود مورد توجه قرار گرفته است، زیرا بسیار سریعتر از ASP است زیرا از فضای حافظه خود اجرا می شود. با این حال، ASP به یک سرور سربار و معماری مبتنی بر COM نیاز دارد. صفحات کند ممکن است جریمه های سئو را در پی داشته باشند، بنابراین برای توسعه دهندگان ضروری است که سایت هایی را ایجاد کنند که سریعتر بارگذاری شوند. PHP در زمان بارگذاری به شما کمک می کند، به خصوص زمانی که افزایش و اوج ترافیک ناشی از تقاضای فصلی یا یک فرصت جدید بازار است.

7. تنوع پلت فرم به خوبی مدیریت می شود

کدهای PHO می توانند بر روی تمام پلتفرم های اصلی اجرا شوند. توسعه دهندگانی که مایلند به طور یکپارچه وب سایت خود را در چندین پلتفرم ادغام کنند، دیگر نیازی به نگرانی در مورد عوامل مالی یا چالش های موجود در باز کردن وب سایت های خود در دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف ندارند. با زیرساخت های موجود، آن ها می توانند از پلتفرم هایی مانند یونیکس، لینوکس و ویندوز استفاده کرده و آن را با MySQL و Apace ارتباط برقرار کنند.

بستن افکار

به طور خلاصه، PHP نقش قابل توجهی در بهبود سرعت توسعه دارد. در حالی که PHP از وب سرور آپاچی استفاده می‌کند، به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا از پایگاه‌های داده MySQL استفاده کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با چالش ایجاد وب‌سایت‌ها در زمان‌های برگشت سریع روبرو شوند. PHP جامعه توسعه دهندگان واقعاً بزرگی دارد. در کشورهای در حال توسعه، دریافت پشتیبانی و کمک در مواقع حساس نقش مهمی در انتخاب زبان برنامه نویسی دارد. PHP پنجمین زبان محبوب در Github، پنجمین انجمن بزرگ ملاقات و سومین انجمن بزرگ StackOverflow است، بنابراین جای تعجب نیست که چرا اینقدر محبوب است.

PHP با کتابخانه استاندارد بزرگ، افزونه‌ها و افزونه‌های استثنایی، همراه با عملکرد چند پلتفرمی، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با وب‌سایتی سازگار با تمام سیستم‌عامل‌های اصلی بیایند. جای تعجب نیست که چرا PHP در بین توسعه دهندگان محبوب است.

لینک های جالب در مورد موضوع:

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2169

مطالب آموزشی روزهای گذشته