Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه داده ها باید در یک شرکت ایمن شوند

در گذشته، شاید حدود 20 سال پیش، هک صرفا برای خودنمایی انجام می شد، اما اکنون هک تنها با هدف سرقت پول انجام می شود. برای کسب درآمد، هکرها هر کاری انجام می‌دهند، داده‌های خصوصی را می‌دزدند، حساب‌های مالی افراد، جزئیات کارت اعتباری را هک می‌کنند، به حساب‌های بانکی آنلاین نفوذ می‌کنند. هنگامی که امنیت داده های شرکت شما به خطر بیفتد، دقیقاً مانند خوابیدن در خانه با درها و دروازه های باز است. سارقان دیجیتالی می توانند بیایند و هر چه می خواهند ببرند، به ویژه داده های مشتری و سوابق شخصی، سوابق مالی، و شما حتی یک اشاره هم نخواهید داشت.

شما نمی توانید بر اهمیت ایمن نگه داشتن داده های خود فقط با کلمات تأکید کنید، زیرا به اندازه زندگی شما مهم است.

داده ها را می توان به روش های مختلف ایمن کرد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

امنیت USB برای جلوگیری از داده ها

فناوری ذخیره سازی USB یکی از بزرگترین راه ها برای ذخیره داده ها است، اما می توانید در معرض تهدید استفاده غیرمجاز نیز باشید. چگونه از USB خود در برابر سرقت محافظت می کنید؟ درایوهای فلش USB شما در معرض تهدید دائمی قرار دارند:

نشت داده های حساس

آلودگی از ویروس ها و نرم افزارهای مخرب

نصب فناوری امنیتی USB از نشت داده های حساس و تهدید احتمالی استفاده غیرمجاز محافظت می کند. بسیاری از آنها حتی به شما امکان نظارت در زمان واقعی را نیز می دهند. هنگامی که فعالیت‌های با هدف مخرب شناسایی می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه فوراً فعال می‌شوند، حتی تا حدی که دستگاه‌های USB به طور خودکار جدا شوند. در صورت عدم حضور فیزیکی هنگام وقوع یک حمله مخرب، فناوری امنیتی به طور خودکار پاسخ می دهد.

از تهدیدات خودی محافظت می کند

تهدید کارمندان یک مسئله جدی در هر شرکتی است. در حالی که کارمندان فعلی ممکن است از داده های شما جاسوسی کنند، ممکن است کارمندان سابقی وجود داشته باشند که ممکن است سعی کنند به خاطر اخراج آنها از شما دفاع کنند. اگر آنها داده های حساسی در دست داشته باشند، و اگر آنها در حالت باطل هستند، ممکن است آسیب بزرگی به شرکت شما وارد کنند. خطرناک ترین کاری که آنها می توانند با شما انجام دهند این است که داده های مهم شما را به رقیب خود بفروشند یا سیستم را هک کرده و داده ها را سرقت کنند. مهم است که از شبکه ها و پایگاه های داده خود محافظت کنید. گاهی اوقات شناسایی تهدیدهای داخلی ممکن است دشوار باشد و کارمندان می توانند از اقدامات دور زدن برای جلوگیری از شناسایی استفاده کنند و از آنجایی که آنها قبلاً در داخل شبکه هستند، میزان آسیب می تواند متفاوت باشد.

برای محافظت از داده های خود در برابر تهدیدات خودی و کارمند سابق، باید یک سیستم خوب داشته باشید که بتواند تمام جلسات مشکوک را نظارت، ضبط و به طور خودکار مسدود کند. باید سیستم شما را از راه دور قفل کند و فوراً از سیستم خارج شود. در صورت بروز هر گونه نقض امنیتی، تیم فناوری اطلاعات شما می‌تواند تحقیقات قانونی دقیق فناوری اطلاعات را انجام دهد تا «چه کسی»، «چه زمانی»، «چرا» و «چه مدت» نقض امنیت را بدانند.

امضای قرارداد عدم رقابت

کارفرمایان می توانند از کارمندان بخواهند قبل از پیوستن به شرکت، قراردادهای غیررقابتی امضا کنند و این معمولاً پس از خروج کارمند از شرکت اعمال می شود. کارمندانی که این را امضا می کنند باید از اسرار تجاری محافظت کنند. با این حال، برخی از دادگاه‌ها از توافق‌نامه‌های غیررقابتی حمایت نمی‌کنند، زیرا این توافقنامه حق کارمند برای کسب درآمد پس از ترک شرکت را محدود می‌کند.

فایروال قوی

پایگاه داده شما باید قوی باشد، برای اینکه اجازه ندهید کسی به پایگاه داده شما نفوذ کند، باید یک فایروال قوی در آن تعبیه شده باشد. یک فایروال قوی می تواند ترافیکی که به پایگاه داده و خارج از آن می رود را کنترل کند.

محافظت از آنتی ویروس

همیشه جدیدترین و بهترین نرم افزار ضد بدافزار و آنتی ویروس را برای شبکه خود دریافت کنید. به روز رسانی آن ادامه دهید و از آنجایی که آنها آخرین خط دفاعی هستند، باید واقعا قوی نگه داشته شوند. اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه در برابر همه آسیب‌پذیری‌ها انجام می‌شود، زیرا این نقاط پایانی تجاری و خصوصی هستند که امکان‌پذیرترین نقاط هک برای مجرمان هستند. این به این دلیل است که این مناطق با حداکثر تعداد برنامه ها و افزونه ها پویاترین هستند. اگرچه این تنها چیزی است که محافظت از آن را دشوار می کند، اما باید به آن اهمیت زیادی نیز بدهید.

رمزگذاری داده ها

فراموش نکنید که داده های خود را در هر زمان رمزگذاری کنید زیرا اگر اطلاعات به سرقت رفته باشد، برای افراد اشتباه سیاه و سفید خواهد بود.

یک تیم نظارتی

هیچ فناوری امنیتی نمی تواند به طور واضح در هیچ شرکتی امن باشد. بنابراین باید یک تیم نظارتی تمام وقت برای بررسی ایمنی داده های ایمن، به ویژه داده های مربوط به مشتری داشته باشید.

با افزودن لایه‌های امنیتی، نشت داده‌ها را وصل کنید

سیستم به اشتراک گذاری فایل مبتنی بر فضای ابری واقعاً سیستم امنیتی را در اسکله قرار داده است. با گوگل درایو، دراپ باکس و مواردی از این دست، حفره‌های بیشتری از آنچه که تصور می‌کردید وجود دارد. شما باید لایه‌های حفاظتی کنترل محتوا، ابزارهای ردیابی و تجزیه و تحلیل عمیق را اضافه کنید تا نشت‌های امنیتی و حفره‌های گردش کار را مسدود کنید. علاوه بر این، می‌توانید نگرانی‌های امنیتی را با افزودن واترمارک به فایل‌ها و ویدیوها برطرف کنید، اشتراک‌گذاری و مشاهده فایل‌ها را محدود کنید، چاپ کنید و در نتیجه احتمال دسترسی غیرمجاز را کاهش دهید.

ایمن سازی لپ تاپ های خود

از آنجایی که دستگاه های قابل حمل مستعد گم شدن یا سوء استفاده هستند، سطوح امنیتی در آنها باید واقعاً بالا باشد. دستگاه های قابل حمل خود را رمزگذاری کنید و مطمئن شوید که داده های حساس محافظت می شوند. برای گوشی‌های هوشمند، می‌توانید نرم‌افزار رمزگذاری، محافظت از رمز عبور و قابلیت‌های پاک کردن از راه دور را قرار دهید.

نتیجه

هنگامی که دستگاه های خود را به طور منظم نظارت می کنید، می توانید بهترین استفاده را از ابزارهای پیشگیری از نشت داده ها ببرید. می‌توانید آن‌ها را طوری پیکربندی کنید که مغایرت‌هایی را که در قالب شماره‌های کارت اعتباری، اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شما و هر کد خاصی که ممکن است بر داده‌های شما تأثیر بگذارد و بر نقض تأثیر بگذارد، بررسی کند. تنها با نظارت مستمر می توانید از داده های خود محافظت کنید و از افتادن در دستان نادرست محافظت کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2236

مطالب آموزشی روزهای گذشته