Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه وب سایت خود را موبایل پسند کنیم

این روزها تعداد زیادی از مردم تلفن های هوشمند دارند. علاوه بر این، با توجه به mobiThinking، نیم میلیارد نفر در سراسر جهان در سال 2009 به وب تلفن همراه دسترسی پیدا کردند. انتظار می رود ظرف پنج سال، استفاده دو برابر شود.

اگرچه امکان مشاهده وب‌سایت‌های معمولی بر روی دستگاه‌های تلفن همراه وجود دارد، ایجاد یک نسخه تلفن همراه از وب‌سایت خود برای اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و بارگیری سریع‌تر توصیه می‌شود. برای سازگاری با موبایل، وب سایت شما باید HTML باشد نه فلش. علاوه بر این، باید اندازه صفحه نمایش تلفن هوشمند را داشته باشد.

ناوبری آسان

نسخه دسکتاپ وب‌سایت شما احتمالاً دارای چندین پیوند در فوتر، سرصفحه و نوار کناری است، اما ارائه گزینه‌های زیادی به کاربران تلفن همراه توصیه نمی‌شود، زیرا آنها دامنه توجه کوتاهی دارند. فقط پیوندهایی به مهم ترین صفحات وب سایت خود وارد کنید و مطمئن شوید که نوار پیمایش در بالای سایت شما قرار دارد، بنابراین بازدیدکنندگان برای دسترسی به محتوا مجبور به پیمایش به پایین نیستند. تایپ کردن در یک دستگاه تلفن همراه دشوار است، بنابراین ایده این است که کاربران تلفن همراه بتوانند مهم ترین محتوای سایت شما را پیدا کنند.

از تصاویر و گرافیک های کمتری استفاده کنید

گرافیک و تصاویر در محتوای وب ضروری هستند، اما در وب تلفن همراه، باید استفاده خود را از آنها محدود کنید زیرا باعث می شوند وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه کندتر بارگذاری شود. وقتی از گرافیک ها و تصاویر استفاده می کنید، اندازه آنها را تغییر دهید تا زمان کمتری برای بارگذاری آنها صرف شود و کاربران مجبور نباشند برای دیدن آنها بزرگنمایی کنند. علاوه بر این، مطمئن شوید که فرمت‌های JPEG.، PNG. یا GIF. هستند زیرا آن فرمت‌ها سبک هستند.

از تشخیص خودکار دستگاه تلفن همراه استفاده کنید

گفتن به کاربران که یک وب سایت تلفن همراه دارید و سپس واداشتن آنها به بازدید از نسخه موبایل سایت شما می تواند دردسرساز باشد. می توانید آن را به گونه ای انجام دهید که وب سایت شما به طور خودکار دستگاه های تلفن همراه را شناسایی کرده و نسخه موبایل سایت شما را فعال کند. یکی از راه‌های انجام این کار، شناسایی عامل کاربر است، یعنی زمانی که یک سرور بر اساس قابلیت‌های مرورگری که بازدیدکننده استفاده می‌کند، تصمیم می‌گیرد که کدام نسخه وب‌سایت را نمایش دهد.

محتوا را کاهش دهید

از آنجایی که اکثر افرادی که از وب تلفن همراه استفاده می کنند در حال حرکت هستند، در نظر داشته باشید که محتوای خود را به قطعات قابل هضم تقسیم کنید و برای هرکسی که می خواهد به طور کامل آنها را بخواند، پیوندهایی به مقالات کامل ارائه دهید.

از شبیه ساز موبایل استفاده کنید

از یک شبیه ساز موبایل برای تعیین اینکه وب سایت شما در مرورگرهای مختلف تلفن همراه چگونه خواهد بود استفاده کنید. برخی از ابزارهای مفید عبارتند از صفحه توسعه وب بلک بری، که به شما امکان دسترسی به شبیه سازهای بلک بری را می دهد، و Android SDK، که به شما نشان می دهد وب سایت شما در دستگاه های اندرویدی چگونه خواهد بود.

اطلاعات تماس خود را در یک مکان برجسته قرار دهید

بسیاری از کاربران تلفن همراه به دنبال اطلاعات تماس یک کسب و کار هستند، بنابراین مطمئن شوید که شماره تلفن و آدرس کسب و کار شما در قسمت برجسته ای از وب سایت شما نمایش داده می شود. اگر یک کسب و کار محلی دارید، از جمله نقشه مکان کسب و کارتان و مسیرهایی که نحوه رسیدن به آنجا را توضیح می‌دهد، توصیه می‌شود زیرا پیدا کردن شما را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1862

مطالب آموزشی روزهای گذشته