Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

یک مشتری بالقوه به شما مراجعه می کند و از شما می خواهد که یک وب سایت طراحی کنید. اما طراحی وب سایت کار کمی نیست، زیرا موارد زیادی در آن دخیل است.

با این حال، می‌توانید یک فرآیند ساده را دنبال کنید تا ساده به نظر برسد. طراحی یک وب سایت مستلزم چیزهای زیادی است، از جمله استخدام یک طراح گرافیک با استعداد، توسعه دهنده وب معتبر، یک متخصص برنامه نویسی، یک نابغه SEO و نویسنده خلاق.

1) همه چیز با تحقیق شروع می شود

اگر مشتری شما به یک وب سایت نیاز دارد، ابتدا باید در مورد آن تحقیق کنید. شما نمی توانید فقط پشت میز خود بنشینید و یک وب سایت را تجسم کنید. پس آماده شوید و تحقیق کنید. درباره کسب و کار مشتری با جزئیات بیاموزید، درک کنید رقبای آنها چه کسانی هستند، از وب سایت های رقبا بازدید کنید، در صورت مشاهده نقص ها را یادداشت کنید. در مرحله بعد، به نوع افرادی که از وب سایت مشتری بازدید می کنند نگاه کنید – بازدیدکنندگان. درک کنید که بازدیدکنندگان به چه چیزی نیاز دارند، به دنبال چه هستند و سپس یک طرح کلی بر اساس آن ایجاد کنید.

2) بعد طوفان فکری می آید

تمام ایده هایی را که ممکن است در زمان طوفان فکری عملی و عملی به نظر برسند جمع آوری کنید. بعداً می توانید آنهایی را که خوب به نظر نمی رسند بیرون بیاورید. شما در این مرحله از پروژه چندین جلسه با مشتری خواهید داشت و نتایج تحقیقات خود را ارائه می دهید و به بهترین رویکرد فکر می کنید. شما در مورد مخاطبان هدف، هدف از ساخت یک وب سایت، بودجه در نظر گرفته شده برای کار، مهلت های زمانی، نوع رابط کاربری، تصاویر و محتوای مورد نیاز و غیره بحث خواهید کرد.

3) به دنبال یک طرح کلی

هنگامی که تمام ایده ها و پیشنهادات را جمع آوری کردید، می توانید یک طرح کلی برنامه ریزی کنید که بر اساس آن پروژه وب سایت شروع به کار کند. تمام ایده هایی را که برای تکمیل پروژه شما مفید هستند محدود کنید. شما همچنین می توانید در مورد طرح کلی رابط تصمیم بگیرید که آیا به یک رابط استاندارد نیاز دارید یا یک رابط سفارشی با طراحی های نوآورانه.

4) الزامات فنی پروژه را برنامه ریزی کنید

هنگامی که طرح کلی تهیه شد و مشتری آن را تأیید کرد، می توانید به بخش فنی توسعه وب سایت فکر کنید. در برخی موارد، مشتری نیز درخواست شرکت در این مرحله را می دهد، به خصوص اگر از نظر فنی فردی ماهر باشد. جنبه های فنی شامل بحث در مورد چارچوب زمانی، بودجه و سایر نکات ظریف ساخت یک وب سایت خواهد بود. ساختار زیربنایی سایت، احساس کلی آن نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است. نرم افزاری که برای ایجاد وب سایت استفاده می کنید، بحث بعدی خواهد بود.

5) نرم افزار مورد نظر در مرحله بعدی قرار می گیرد

در این مرحله از پروژه، فکر شما این است که در مورد سایر جنبه های فنی عملکرد یکپارچه وب سایت تصمیم بگیرید. شما می توانید عملی ترین روش ها را در نظر بگیرید و روی آنها کار کنید. چند مورد از آنها عبارتند از: (1) HTML پایه، و (2) استفاده از یک سیستم CMS.

HTML پایه – اگرچه سایت یک HTML پایه است، اما برای کار کردن به زبان های برنامه نویسی پایه دیگری مانند JS، CSS و غیره نیاز دارد. سایت های HTML هرگز صرفا HTML نیستند. با این حال، آنها سریعتر رشد می کنند، اما با انعطاف پذیری بسیار کمی برگ می کنند. سایت نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد و باید به صورت دستی ویرایش شود، کاری که مشتری نمی تواند به تنهایی انجام دهد.
سیستم مدیریت محتوا – سیستم مدیریت محتوا برای مشتری بسیار آسان است زیرا می تواند یک سایت را از ابتدا توسعه دهد یا آن را خریداری کند و آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کند. به خصوص، وقتی صحبت از CMS اولیه می شود. افزودن محتوا و طراحی در اینجا بسیار ساده تر خواهد بود.

6) اکنون، تمام ایده ها را روی کاغذ بیاورید

ایده ها و پیشنهادات، جنبه فنی، که مشتری پیشنهاد می کند، همه در کاغذ پاره هایی هستند. می‌توانید همه اینها را به کاغذ تبدیل کنید و طرح کلی را که در طول ساخت وب‌سایت به آن مراجعه می‌کنید، برنامه‌ریزی کنید.

این طرح کلی شامل تمام جزئیات پیچیده نحوه ساخت وب سایت و ویژگی هایی است که در آن گنجانده می شود. این طرح کلی برای تایید مشتری به او ارائه می شود. شما همچنین می توانید در مورد برنامه ریزی رسانه های اجتماعی (کانال های رسانه های اجتماعی هدف، خبرنامه ها، کتاب های الکترونیکی و غیره) وب سایت خود در این مرحله بحث کنید. این بحث ها بیشتر به شما می گوید که چگونه بودجه بهتری برنامه ریزی کنید.

7) اکنون قسمت Wire Framing می آید

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم
چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

Wireframing طرح‌بندی ساده وب‌سایت است. این یک تصویر کامل در مورد اینکه چه چیزی را در کجای وب سایت قرار دهید می دهد. مشتری با نگاه کردن به وایرفریم ها، تأیید یا پیشنهادات خود را در رابطه با عناصر مختلف وب سایت شما ارائه می دهد. برنامه ریزی محتوا نیز در این مرحله انجام می شود.

8) دست به کار شدن

این مرحله ای است که در آن شما وب سایت را طراحی، توسعه و ایجاد می کنید.

طراحی – هنگامی که مشتری از نتیجه نهایی مطمئن شد، سیگنال سبز را می دهد و شما شروع به کار در وب سایت می کنید. بخش طراحی معمولاً در فتوشاپ انجام می شود، جایی که محتوای اصلی و عناصر ارائه می شود. عناصری که وب‌سایت را منحصربه‌فرد و آسان‌تر می‌کنند، همه در اینجا انجام می‌شوند.
Build – صفحات وب شبیه سازی که ساخته اید، اکنون برای ساخت صفحات واقعی مبتنی بر HTML و CSS استفاده خواهند شد. نرم افزارهایی وجود دارند که می توانند صفحات ساختگی را به وب سایت های واقعی تبدیل کنند.
وب‌سایت را توسعه دهید – طرح‌بندی وب‌سایت آماده است، و هنگامی که با سیستمی که انتخاب کرده‌اید یکپارچه شود، آماده انتشار می‌شود. خرید دامنه وب سایت، خدمات میزبانی. شما می توانید این موضوع را اکنون یا در جلسه طوفان فکری با مشتری در میان بگذارید. هر چه زودتر بهتر است، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا سرویس ها فعال شوند.

9) وب سایت شما فعال است

پس از انجام تمام مراحل، وب سایت شما آماده راه اندازی است. اکنون کار واقعی برای هدف قرار دادن افراد مناسب آغاز می شود، آنها را تشویق می کند تا از وب سایت بازدید کنند، تمام برنامه های رسانه های اجتماعی را که ترسیم کرده اید به اجرا درآورند. متخصص سئو در تیم شما (یا استخدام شده)، وارد عمل می شود و روی ترویج آن کار می کند.

بستن افکار

اینها مراحل اولیه طراحی وب سایت هستند. هنگامی که وب سایت فعال و زنده است، باید با محتوای عالی، گرافیک، ویدیو و غیره تازه نگه داشته شود. به روز رسانی و نگهداری منظم ضروری است. افرادی که یک بار بازدید می کنند باید برای چند ثانیه، یک سوم و بیشتر برگردند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2134

مطالب آموزشی روزهای گذشته