Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

کدام کشورها ارزان ترین مهندسان نرم افزاری را دارند؟

باید جایی در آفریقا باشد (امیدوارم بدون اینکه خیلی پیش داوری به نظر برسد). حدس می‌زنم در کشورهایی مانند کنیا و اوگاندا ممکن است بتوانید نرخ‌های بسیار پایینی پیدا کنید.

در کنار آن پاکستان خواهد بود.

و سپس هند.

ارزان ترین مهندس نرم افزار چقدر هزینه دارد؟

در واقع مهم نیست که امروزه از کجا استخدام می کنید (وقتی صحبت از برون سپاری خارج از کشور می شود). در بیشتر موارد، شما باید بودجه ای از حدود 2000 دلار آمریکا تا 3000 دلار آمریکا را در هر ماه برای یک توسعه دهنده در آفریقا، پاکستان یا هند اختصاص دهید.

اگر آماده تعهد به قراردادهای بلندمدت هستید، ممکن است نرخ های ارزان تر از آن نیز امکان پذیر باشد.

اما امروزه شرکت هایی را برای مثال در هند پیدا خواهید کرد که 3000 تا 6000 دلار در ماه برای یک توسعه دهنده دریافت می کنند.

من توصیه می کنم از این نرخ ها پایین تر نروید. زمانی فرا می رسد که نیازهای شما دیگر برآورده نمی شود.

همچنین پاسخ جو فرانسیس در مورد برون سپاری به کشورهای ارزانتر را جالب دیدم. هر چند من نظر دیگری دارم. در بیشتر موارد، تمایل به استفاده از نرخ‌های ساعتی کوتاه‌مدت و پایین در هند وجود دارد که قطعاً جواب نمی‌دهد.

شرکت هایی در هند وجود دارند که در ارائه این نوع درخواست مشتری تخصص دارند. آنها از همان ابتدا می دانند که نتیجه ای نخواهد داشت و کارهایی کمتر از استاندارد ارائه خواهد داد.

تنها در صورتی که برای ارائه دهنده خدمات و برای شما یک برد-برد باشد در فراساحل، نزدیک ساحل، خشکی موفق خواهید شد!

هیچ راهی وجود ندارد، فقط یک حزب می تواند برنده شود. اگر نرخ ساعتی پایین و مدت قرارداد کوتاه باشد، تقریباً هیچ شرکتی در جهان علاقه مند نخواهد شد. جدا از هنرمندان کلاهبردار که در پاراگراف قبل ذکر شد.

حتی یک شرکت کوچک با هزینه های سربار پایین نمی تواند کیفیت خوبی را با نرخ ساعتی پایین یا قیمت های پایین ارائه دهد.

تنها استثنا ممکن است یک دانشجوی کالج در پاکستان باشد (هر مکان دریایی دیگری را وارد کنید) که در کنار تحصیلات خود به صورت پاره وقت کار می کند. اما در اینجا کیفیت پایین و زمان انتظار طولانی باید در نظر گرفته شود.

مقایسه با اروپای شرقی

کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان، رومانی، اوکراین، بلغارستان گزینه جالبی هستند.

اما شما همچنین باید ببینید: تعداد افراد در این کشورها و همچنین تعداد توسعه دهندگان نسبتاً کم است. علاوه بر این، یک توسعه دهنده از لهستان، رومانی یا بلغارستان ممکن است به راحتی به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کند، زیرا آنها بخشی از اتحادیه اروپا (EU) هستند. بنابراین نرخ ساعتی نسبتاً بالا خواهد بود.

من همچنین با افرادی از اروپای شرقی کار کردم. تنها جایی که در آن اکسل بیشتر می شود، طراحی صفحه نمایش سطح بالا است. آنها قادر به ایجاد طرح هایی هستند که مطابق با سلیقه اروپایی ها باشد. در غیر این صورت، وقتی نوبت به توسعه بک‌اند می‌رسد، ممکن است یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار از آسیا نیز بگیرید.

تجربه ی من

من اکنون از سال 2012 با شرکت هایی عمدتاً از آلمان کار می کنم، که برای آنها توسعه دهندگان نرم افزار را در محل خود در کوچی، هند ارائه می دهم.

تنها زمانی که برون سپاری برون سپاری کار می کرد، زمانی بود که مدت زمان طولانی درگیر بود، جایی که توسعه دهنده بخشی از تیم خشکی می شد.

از طریق آن، توسعه‌دهنده همچنین در مورد فرهنگ، انتظارات و زمان‌بندی مشتریان اطلاعات خواهد یافت. که یک فرآیند یادگیری است که ممکن است چند ماه طول بکشد.

ارزان، ارزان، ارزان، سریع، سریع، سریع، کار نمی کند. انسان‌ها در آن نقش دارند، بنابراین باید رویکردی انسانی داشته باشیم.

چه کسانی می توانند از برون سپاری به کشورهای ارزان تر سود ببرند؟

عمدتاً شرکت‌هایی که کار مداومی در زمینه توسعه نرم‌افزار دارند، می‌توانند از برون‌سپاری نزدیک و خارج از کشور بهره ببرند. این شامل:

شرکت های خدمات فناوری اطلاعات: که ERP یا سایر راه حل های نرم افزاری را برای مشتریان خود پیاده سازی می کنند
شرکت های نرم افزاری: که راه حل های نرم افزاری را ایجاد و نگهداری می کنند که به عنوان مجوز فروخته می شوند
آژانس های وب: که راه حل های وب را برای مشتریان خود می سازند
بخش‌های فناوری اطلاعات: که دائماً در حال ساخت راه‌حل‌های نرم‌افزاری جدید برای سایر بخش‌های خود (مانند بازاریابی، فروش، منابع انسانی و غیره) هستند یا در حال ایجاد ماژول‌هایی برای سیستم‌های ERP خود هستند و آن سیستم‌ها را حفظ می‌کنند.
استارت‌آپ‌ها: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در برون‌سپاری به کشورهای ارزان‌تر موفق باشند. اما تنها در صورتی که از منابع داخلی یا خارجی تامین مالی شوند. بوت استرپینگ با مقداری سرمایه اندک کارساز نخواهد بود. اگر برنامه بوت استرپینگ است، Co-Founders باید کدنویسی کرده یا سهام را به توسعه دهندگان دیگری که ممکن است در همان شهر یا منطقه واقع شده اند، بدهند.

عامل موفق شماره یک: تعهد

اگر مشتری و ارائه‌دهنده خدمات برای تعهد بلندمدت آماده باشند، تنها همکاری نزدیک یا فراساحل می‌تواند کار کند.

در آن صورت، ارائه‌دهنده خدمات آماده استخدام توسعه‌دهندگان ارشد خواهد بود که می‌توانند روی پروژه کار کنند یا منابع ارشد موجود را در پروژه قرار دهند.

همچنین شرکت فناوری اطلاعات کشور با منابع ارزان‌تر می‌تواند در صورت نیاز اعضای تیمی مانند طراحان و غیره را اضافه کند.

در این صورت، شرکت فناوری اطلاعات نیز آماده خواهد بود تا در فرآیند استخدام اظهار نظر کند. و مشتری می‌تواند از شما بخواهد که اطلاعات خاصی مانند چارچوب‌های خاص یا موارد مشابه را بررسی کند.

در همکاری هایی که هیچ تعهدی وجود ندارد، فروشندگان/مدیران ممکن است تمایل داشته باشند با دانش فنی خاصی موافقت کنند، که در واقع توسعه دهندگان در حال یادگیری آن چیزها هستند و ممکن است هیچ تجربه ای در آن فناوری ها نداشته باشند.

نتیجه

برون سپاری به کشورهای ارزانتر ممکن است ایده خوبی باشد. به خصوص به این دلیل که هزینه کلی کمتر خواهد بود. کشورهایی مانند هند ، پاکستان ، چین ، بلغارستان ، رومانی ، اوکراین و کشورهای مشابه ممکن است جالب باشند.

اما توجه به نکات این مقاله بسیار مهم است. یک تعهد طولانی مدت، یک موقعیت برد-برد و یک همکاری نزدیک با ارائه‌دهنده خدمات در مکان فراساحل اطمینان حاصل می‌کند که نتایج مورد نیاز را به دست می‌آورید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2047

مطالب آموزشی روزهای گذشته